Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Persoonlijk vind ik het nogal storend, het gedoe met die verschillende mappen. Ik heb het lieftst alles in één map. Het in mappen per datum sorteren, dat doet Lightroom wel voor me tijdens het inlezen van de foto's.

En dat voorbeeld van die tabellen, was dat omdat je niet zogauw een ander voorbeeld kon vinden? De camera geeft toch op elk moment aan hoeveel foto's er nog op de kaart kunnen in de gekozen resolutie? Of mis ik hier iets?
    Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Ik denk dat hij bedoeld of er geen map aangemaakt kan worden waarin bepaalde foto's die zeker niet verwijderd mogen worden en of je geen foto's naargelang de resolutie in een andere map kan laten wegschrijven? Ik dacht dat mijn antwoord duidelijk was, maar blijkbaar wat het niet hetgeen hij zocht.
      Wat betreft dat je bepaalde foto's niet verwijderd wilt zien, deze kan je in de menu beschermen als je naar "PROTECT" gaat, dan wordt de foto die beschermd wordt niet verwijderd.
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
      Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

@RUNAQUE

Je antwoord was wel duidelijk, maar niet volledig.
        Het is idd. de bedoeling bepaalde opnames - of dat nu tabellen zijn of iets anders is niet belangrijk - in een aparte map te bewaren. Als je protected en unprotected bestanden in één map zet, dan krijg je nog telkens alles te zien en kopieer je de protected files ook telkens naar je pc.
        Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
        vr. gr. DOOV

Comment

Hangt ook af van het gebruikte programma. Lightroom detecteert eerder gekopieerde bestanden, en kopieert die niet opnieuw. Ik begrijp dat je het liever meteen bij de opname zou doen, ik geef enkel aan dat er ook andere mogelijkheden zijn, buiten de camera.
          Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Indien er iemand een dikke € 80 euro wil besparen (prijze Konijnenberg) op een DCR2020Pro (tele)+ DCR-250 (macro), werp dan even een blik op mijn aankondiging. Beide lenzen, inclusief de adaptorring voor de tele: € 120 Nogmaals, door de koper bij mij af te halen te 1860 Meise. Voor die prijs kan men al eens enkele kilomters rijden, dacht ik.
            Groetjes,
            Roger

http://www.kapaza.be/Fotografie/Lenzen_en_filters/6654120/Macro_Telelens_Raynox_voor_Panasonic_Z50_en_Z30.ht ml
            Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Ik heb hem dus binnen, mijn FZ50. Wat een joekel van een camera! Ik zal er wel het weekend braaf mee zijn om het hele systeem in de vingers te krijgen.

Ter info: maandagavond besteld en betaald bij Redcoon.be. Vrijdagnamiddag geleverd met nederlandstalige menu's én nederlandstalige handleiding.
              Panasonic FZ50 - UV-filter - Raynox 150 & 6600PRO - 2x batt. - 2x Extreme III 2GB - Manfrotto 718B - SMW-RS1 draadontsp.
              vr. gr. DOOV

Comment

Zou er binnenkort niet een opvolger van de FZ50 op de markt komen? Het huidige model is al meer dan een jaar in omloop.

Comment

Natuurlijk komt er een opvolger. Maar die begint weer in de prijscategorie van 600 - 700 euro, terwijl ik mijn FZ50 nu gekocht heb voor amper 420 euro... Het nieuwe model zal de grenzen weer wat verleggen, maar hoe vaak hik je tegen de grenzen van een camera als de FZ50 aan?
                  M.a.w. het is niet omdat er een nieuw en sneller model van mijn auto op de markt komt, dat mijn huidige auto trager zal gaan rijden (sorry als deze vergelijking een beetje krom is .
                  vr. gr. DOOV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doov Bekijk bericht
                    Natuurlijk komt er een opvolger. Maar die begint weer in de prijscategorie van 600 - 700 euro, terwijl ik mijn FZ50 nu gekocht heb voor amper 420 euro... Het nieuwe model zal de grenzen weer wat verleggen, maar hoe vaak hik je tegen de grenzen van een camera als de FZ50 aan?
                    M.a.w. het is niet omdat er een nieuw en sneller model van mijn auto op de markt komt, dat mijn huidige auto trager zal gaan rijden (sorry als deze vergelijking een beetje krom is .
                    Krom waarom zou uw vergelijk krom zijn.
                    Je slaat de nagel op zijn kop, waarom upgraden als je met het huidige toekomt.
                    Er zal altijd wel iets zijn dat deze camera dan weer beter maakt dan zijn voorgangers.
                    Maar om die dan te willen kopen omdat uw ouder model dat niet heeft.
                    Is net als je een auto koopt van het zelfde merk (en model) maar omdat die laatste nieuwe nu (vb.) gps ingebakken heeft.
                    Ik kan nog altijd goed de ouderwetse kaarten lezen hoor
                    Neen laat maar, zal er met de tijd wel eentje kopen als mijn oude het begeeft maar niet eerder.
                    Heb zelf nog de FZ30 en ben er nog altijd heel tevreden over.

Comment

Hoi,

Ben sinds een paar weken in bezit van een FZ50.
                      Ben sinds jaren bezig geweest als kunstschilder, maar wegens medische problemen niet meer voldoende in staat om die verder te doen.

Ben mij dan gaan intresseren in fotografie.Ook waarschijnlijk zoals iedere "leek"
                      het internet afgelopen om een toestel te vinden ....

Ben dan uiteindelijk tot deze aankoop gekomen in konijnenberg, Turnhout. prijs 530€

Ik hoop dat het zo een beetje een goede keus was.Ik ben er in elk geval tot nu toe tevreden mee ( prijs kwaliteit)

Ben nu nog op zoek naar macro-en tele(zoom?) opzetlens voor dit toestoel?

Ben ook stil aan aan't overschakelen van de "A", naar de meer manuele instellingen, maar het bos dat ik hier door moet is nog vreselijk dicht... nu nog maar hoop binnen een paar maanden
                      Last edited by Josv; 23 september 2007, 13:09.
                      Jos
                      Site

Comment

dag, is de iso van de fz30 wel goed genoeg, want die is maar max 400?!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gillis Bekijk bericht
                          dag, is de iso van de fz30 wel goed genoeg, want die is maar max 400?!!!
                          Ik gebruik hem nooit boven de ISO 100 (kwestie van ruis te onderdrukken) tenzij ik echt niet anders kan. De lens die op het toestel zit (F2,8 bij 35mm --> F3,7 bij 420mm en de beeldstabilisator maken veel goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                            Ik gebruik hem nooit boven de ISO 100 (kwestie van ruis te onderdrukken) tenzij ik echt niet anders kan. De lens die op het toestel zit (F2,8 bij 35mm --> F3,7 bij 420mm en de beeldstabilisator maken veel goed.
                            Volledig mee eens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
                              Ben nu nog op zoek naar macro-en tele(zoom?) opzetlens voor dit toestoel?

Ben ook stil aan aan't overschakelen van de "A", naar de meer manuele instellingen, maar het bos dat ik hier door moet is nog vreselijk dicht... nu nog maar hoop binnen een paar maanden
                              De voorzetlenzen van Raynox zijn aanraders (ook bij konijnenberg)

Wat is er slecht aan de 'A' stand? of bedoel je 'Auto' misschien?
                              Groetjes,
                              FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                              * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                                De voorzetlenzen van Raynox zijn aanraders (ook bij konijnenberg)

Wat is er slecht aan de 'A' stand? of bedoel je 'Auto' misschien?
                                Hoi,

Denk het dat op de camera de rode "A" stand gelijk is aan "Auto"

Ben juist terug van een 1ste zeilvaart op de Maas (was een uitnodiging, leek mij intressant voor een paar foto's), en enkele degele foto's kunnen maken : op "A" stand, maar de scherpe bij "zoom" manueel ingesteld, viel best mee.

Zal ze eens bij gelegenheid op mijn site plaatsen...

Ps : dank voor de tip over het merk van de voorzetlenzen

groeten
                                Jos
                                Last edited by Josv; 24 september 2007, 16:40.
                                Jos
                                Site

Comment

Working...
                                X