Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het FZ30 Topic ;-))

Proficiat met je aankoop Sparda
    Begin maar al te oefenen en lezen tegelijk want je komt handen en ogen te kort
    omdat het een zo uitgebreid toestel is

Dat clubke wordt hier alsmaar groter
    FilMar waar zit ge dat lijstje in toppicstart aanpassen aub

Grts
    Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sparda
      Die van mij is net binnen

Nu even die bundel van een handleiding gaan doornemen

Content zeker? Geduld is toch een schoon zaak, hé Nicolas?

Veel sjans ermee, veel goei fotokes, ....

En omdat je de laatste tijd een beetje gewerkt hebt voor je % (eigenlijk vooral hard gestoefd dat je een echt en een goed fototoestel hebt gekocht ) moet je dat hard maken door wat fotokes te posten en zo te bewijzen dat de FZ30 de beste keuze is.

Welkom in de club en suc6

(Vergeet niet je handtekening aan te passen.)

@ Filmar: werk aan de winkel, de lijst der gelukkigen wordt weer wat langer!

Comment

Snel proberen al wat mooie shotjes te maken

Ben er inderdaad heel content mee Nu nog zorgen dat ik er goed mee overweg
        kan geraken
        Panasonic Lumix FZ30

Comment

Lap, enkele dagen niet langs geweest en iedereen koopt hier maar FZ30's

MrsMoe(iketreimeloe) en Sparda, welkom in de club, en nog veel plezier met je nieuwe toestel.
          Nog een beetje en we kunnen eens een FZ30-SD inrichten
          Groetjes,
          FilMar, Beeldbrouwer ;-)
          * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Voilà, mijn FZ5 verkocht, nu nog een FZ30 in het zwart vinden. Ze verdwijnen blijkbaar als sneeuw voor de zon, nu de "overpixelde" FZ50 op komst is.
            Last edited by nete; 16 augustus 2006, 00:51.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Yep, 't schijnt dat den Ingo er al geen meer heeft.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik heb nog ene gevonden bij Focusline in Duitsland aan 508 euro, verzending inbegrepen.

Ik had het Ingo nochtans graag gegund.
                Last edited by nete; 15 augustus 2006, 18:08.

Comment

Top, nog een extra lid voor de club

Fijn dat je er nog een gevonden hebt. Ik heb die politiek van Panasonic nooit echt gesnapt. Al voor het volgend model op de markt komt is hun vorig model bijna niet meer te vinden Ik dacht dat bij de meeste andere merken er toch een zekere overlapping is.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Is focusline een betrouwbare winkel?
                    Met een veilige verzending?
                    --- Panasonic FZ 50---
                    ---Canon Eos 450D---

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pdspds
                      Is focusline een betrouwbare winkel?
                      Met een veilige verzending?
                      Ik hoop het, hun site ziet er in elk geval professioneel uit en ook in Nederlands en Frans. Betaling enkel via overschrijving, maar alle Iban gegevens staan vermeld. Enkel hun telefoonnummer vind ik nergens, alhoewel zij vermelden dat ze telefonisch te bereiken zijn.

Intussen flink aan het oefenen met Bucho zijn FZ30, hij kon hem een weekje missen.
                      Last edited by nete; 16 augustus 2006, 23:56.

Comment

Voor het eerst op pad geweest met m'n FZ-30 (toen nog geen week oud ). Alles op "auto" gefotografeerd (ik heb nog veel te leren ) en hierbij twee fotootjes:

Eentje bij daglicht

Eentje 's nachts

Groetjes,

MrsMoe
                        Wie zich verliest in z'n passie, heeft minder verloren dan wie z'n passie verliest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar
                          Veel succes ermee.

Nog iemand erbij op de lijst
                          Filmar, de ??? bij Bucho mogen weg, zijn FZ30 staat momenteel hier voor een weekje, tot de mijne arriveert.

Ik heb wel een vraagje: ben aan het experimenteren met RAW en heb daarvoor Rawshooter elements gedownload. Ik vind het eigenaardig dat de kawliteit van de beelden in dat programma nog beter zijn dan wanneer je het resultaat exporteert als Tiff of JPG.

Comment

@nete: Voila, is ook in orde gebracht.

Ik heb zelf nog niet zo veel in RAW gewerkt, daar moet ik eens op letten.
                            Hoe bedoel je juist?

@MrsMoe: Voila, het begin is er .
                            Eerstvolgende stap, schakel over op P-mode en zet je ISO vast (op 80 of 100). Auto en P-mode zijn grotendeels gelijk, alleen heb je al iets meer zeggenschap doordat je de ISO kunt fixeren. Voor de rest zal hij nog steeds zelf diafragma en tijd kiezen.
                            Met het achterste draaiwieltje kan je nu ook al program-shiften d.w.z. dat je een andere diafragma/tijd combinatie kiest welke ook een juiste belichting geeft. Ook kan je nu belichtingscorrecties toepassen (+-EV) indien gewenst.

Ook kan je eens de verschillende scene-modes uitproberen.

Bij mij staat hij nu hoofdzakelijk in A-mode. Ik bepaal het diafragma en hij zoek er wel de juiste tijd bij .

En het mooie van digitaal is: oefening baart kunst, en kost je niks extra. Je kan veel uitproberen en uittesten en de resultaten daarna op de PC controleren en via de EXIF-waarden de gebruikte instellingen checken zonder extra kosten.
                            Last edited by FilMar; 18 augustus 2006, 20:58.
                            Groetjes,
                            FilMar, Beeldbrouwer ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar
                              @nete: Voila, is ook in orde gebracht.

Ik heb zelf nog niet zo veel in RAW gewerkt, daar moet ik eens op letten.
                              Hoe bedoel je juist?
                              Ik bedoel, als ik een foto in RAW in relatief slechte lichtomstandigheden neem, verschijnt die in Rawshooter Elements in een schitterende kwaliteit op mijn scherm. Ik moet hem dan we exporteren naar TIFF of JPG en dan zit er bv. wel wat ruis in.

Comment

Nog een vraagje: ik heb nog een vrij oude Flash unit: een Minolta Auto 132x.
                                Zou die te gebruiken zijn op de FZ30, zoniet, welke flashes komen dan in aanmerking ?

Enne, vandaag bericht gehad dat mijn FZ30 verzonden is bij Focusline.

Comment

Working...
                                X