Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap 350d naar 20d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: overstap 350d naar 20d?

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
    ps: ik heb nu een grip onder mijn toestel, maar ik denk dat ik dat bij de 20D niet meer ga doen. Het staat minder stevig op statief vind ik persoonlijk en als ik een lens met statief gondel gebruik gaat dat ook niet zo best. Daarbij gebruik ik die verticale ontspanknop weinig. Of is die 20D grip dan iets beter?
    Ik heb geen batterijgrip, en voor mij hoeft dat ook niet. Daardoor wordt de camera weer groter, en past die niet meer in de fototas . Ik kan ook zonder problemen foto's maken in alle richtingen, een extra ontspanknop heb ik niet nodig. En met een akku kan je héél veel foto's maken, het is dus niet nodig om er twee tegelijk in te steken.

Met grip ziet een camera er ook groter uit, en ik vind dat een 20D zo al genoeg opvalt. Ze vragen altijd of ik voor de krant werk (en in welke krant ze de foto's kunnen bekijken), dus moet ik zeker geen toestel hebben dat nog groter is .

Op statief zal een camera zonder batterijgrip inderdaad heel wat steviger staan, dat is ook nog een voordeel .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
      Ik wil van de 300D naar de 20D gaan, reden zijn:

- Snellere en beter autofocus, zeker als er minder licht aanwezig is.
      - Minder ruis, ik vind 800 Iso op de 300D onbruikbaar
      - Grotere buffer

Volgen wat ik in reviews zie is de ruis redelijk goed op 800 en 1600 iso, voor concertfotografie en sportfotografie (in sporthal) zijn deze hoge iso waarden vaak genoodzaakt, dus dat is één van de belangrijkste punten voor over te schakelen. Beter autofocus heeft hij zeker, dat heeft zelfs de 10D, dus daar twijfel ik niet aan. Ik weet dat de 1DmkII zeer goede resultaten geeft op 800 en 1600 iso, maar kan iemand mij concreet zeggen hoe dit bij de 20D is.
      Dit is mijn eerste DSLR en heb zeker nog veel te leren maar mijn indruk is dat dit een razendsnel toestel is. Zelfs na een burst van enkele foto's staat ie zo weer klaar voor een volgende reeks. Ik heb nog nooit voorgehad dat ik moet wachten door een volle buffer.

Aanzetten en terug stand-by is zo goed als instant.
      Als je em aanzet en naar je oog brengt ie is gewoon klaar. Niks wachten.

Wanneer je actie verwacht en je drukt af dan is dat het moment van de foto, geen shutterlag dus ook geen foto zonder hoofdonderwerp.

De ruis zelf... Ik heb er wel op ISO 1600 bij slechtere lichtomstandigheden en hogere sluitertijden maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe het toestel best in te stellen. Waarschijnlijk zal die mettertijd nog sterk verminderen. In een testopstelling is dat beter te beoordelen en die vind je natuurlijk oa. op DPREVIEW. Algemeen gesproken is de noiese bij de 20D minimaal te noemen.

Ik heb er geen moment spijt van!
      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
      BE-Wommelgem
      .: 20D & D700 :.

Comment

Dan gaat het zeker en vast een goede aankoop worden en hopelijk zal deze ook weer een 3tal jaar meegaan.

Comment

Van de 300D naar de 20D of zelfs 5D/1D, alla Maar van de 350D naar de 20D is m.i. geld weggooien. Het verschil is simpelweg te klein. Zelfs wat formaat betreft
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Zal dan maar eerst wat lenzen kopen die later FF waardig zijn... Alhoewel dit ook niet dadelijk zal zijn
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Ik ken de 350d noch de 20d; Als je echt het verschil in de resultaten ziet, dan moet je de overstap maken. Zoniet blijven doorsparen of investeren in goede lenzen, want die zie je terug in de resultaten.
              Jos
              www.picturelifestyle.nl

Comment

Ik vind de overstap van de 350D naar de 20D wel een goede overstap. Mijn camera is meer in balans met grote tele's. Mogelijkheid tot grotere iso's. Het draaiwiel is super handig. En de camera voelt gewoon professioneel aan. Ik heb de 1D ook zopas in mijn handen gehad maar dat is echt een baksteen. De overstap is dus de moeite en naar een 5D gaan vind ik te zot. Als je de overstap maakt van een 20D ga dan meteen voor een 1D Mark N ofzo want als je 3000 euro kan missen kan je er ook 4000 missen
                HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Ik vind de overstap van een 350 naar een 20D nu toch nie zo onzinnig.
                  Er zijn een aantal dingen die de 20D nu eenmaal beter doet.

- Stuk sneller
                  - Behoudt beter zijn focus op bewegende objecten
                  - Betere prestaties op hoge iso waarden
                  - Ligt beter in de hand
                  - Steviger toestel

en zo zijn er nog wel een aantal pluspunten.

Ik zelf ben onlangs overgestapt van een 300D naar de 20D en ben er zeer tevreden over. Het toestel is in alle opzichten beter dan de 300D.
                  En momenteel heb je hem voor een 1000€ met de cash back promotie.
                  Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse *
                    Ik vind de overstap van een 350 naar een 20D nu toch nie zo onzinnig.
                    Er zijn een aantal dingen die de 20D nu eenmaal beter doet.
                    Heb je de 350D wel eens naast een 20D gehouden

De 350D is absoluut geavanceerder, maar ook zoveel beter Als je vergelijkt met de 300D, zal de 350D dichter bij de 20D zitten dan bij de 300D.

Het voornaamste verschil dat ik geconstateerd heb is een wat grotere body voor de 20D en wat meer geavanceerde functionaliteit. Precies het verschil dat wat je mag verwachten gezien het verschil in markpositie.
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                      Heb je de 350D wel eens naast een 20D gehouden

De 350D is absoluut geavanceerder, maar ook zoveel beter Als je vergelijkt met de 300D, zal de 350D dichter bij de 20D zitten dan bij de 300D.

Het voornaamste verschil dat ik geconstateerd heb is een wat grotere body voor de 20D en wat meer geavanceerde functionaliteit. Precies het verschil dat wat je mag verwachten gezien het verschil in markpositie.
                      Dat is nu eigenlijk niet juist. De 20D heeft een bouw die een zwaarder gebruik toelaat, een shutter die het langer gaat volhouden, betere AF, betere ergonomie, betere fps, betere batterij, meer iso mogelijkheden, meer personaliseerbaar etc....

De 350D heeft ook zijn voordelen tov 20D hoor en niet de minste: prijs, grote, gewicht.

Uiteindelijk verhoudt de 350D zich tov de 20D zoals de 300D tov de 10D stond. Gelijkaardige beeldkwaliteit in een mindere body. Maar dat minder kan naargelang de wensen zelfs een voordeel zijn.

Ik heb de uitspraken van de eigenaars van een 300D die na het installeren van de crack dachten dat ze nu plotseling een 10D hadden altijd belachelijk gevonden. Het is immers echt niet in wat de crack of de 350D meer heeft tov de standaard 300D dat het verschil gemaakt wordt.

Comment

Aan alle mensen die de stap 350D naar 20D of zelfs 5D overwegen : als ik jullie lijstje lenzen bekijk heb ik de indruk dat jullie eerst daar moeten aan werken, zeker als je een 5D overweegt. Glazen houden ook veel beter hun waarde, en als je dat een beetje verstandig aanpakt kan je een mooie lenzencombinatie aankopen door tweedehands aan te kopen.
                        Ik heb zelf het eerste deel van mijn collectie nieuw gekocht, maar heb ondertussen 4 lenzen tweedehands gekocht. Als je voldoend geduld heb vind je alle lenzen die je wilt, aan een redelijke prijs (mijn 'beste' aankoop was een nog geen jaar oude 180L macrolens aan 800 EUR, dat is dan te vergelijken met een prijs van 1300 EUR in de webshops)

sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Indien je budgetair beperkt bent, ben je beter met een 350D dan de 20D en kan je meer uitgeven aan lenzen; het zijn de lenzen die het grootste verschil maken; zo denk ik er toch over.

Ik heb namelijk zelf eerst een 350D gekocht en met het geld dat ik over had kon ik mij een 100-400 kopen van Canon (2dehands).

Van de 350D ben ik heel tevreden en met de batterygrip is hij zeker niet te klein.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                            Dat is nu eigenlijk niet juist. De 20D heeft een bouw die een zwaarder gebruik toelaat, een shutter die het langer gaat volhouden, betere AF, betere ergonomie, betere fps, betere batterij, meer iso mogelijkheden, meer personaliseerbaar etc....
                            Of je nu een 350D of een 20D op de grond laat vallen zal echt niet uitmaken. De electronica is toch wel kapot

De rest van je punten zal ik zeker niet ontkennen. Blijft wel de vraag of ze je zo veel geld waard zijn. Het zou het mij in ieder geval niet waard zijn.

Mocht ik ooit in een dergelijke situatie komen zou ik, ondanks hogere kosten, een grotere stap vooruit willen en gaan maken (5D, 1D) Het verschil tussen de camera's is me te klein.
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                              Of je nu een 350D of een 20D op de grond laat vallen zal echt niet uitmaken. De electronica is toch wel kapot
                              Tja op een bepaald punt zijn ze beide kapot maar de 20D kan heel wat meer klappen aan.
                              De rest van je punten zal ik zeker niet ontkennen. Blijft wel de vraag of ze je zo veel geld waard zijn. Het zou het mij in ieder geval niet waard zijn.
                              Dat is heel persoonlijk he. Ik zou geen camera meer willen zonder scrollwiel achteraan want dat is gewoon een genot om mee te werken. En alleen daarvoor al zou ik het verschil betalen. Anderzijds zou ik wel een 350D + 50 1.4 willen voor street shooting. Lijkt mij de beste combinatie die daarvoor digitaal bestaat.
                              Mocht ik ooit in een dergelijke situatie komen zou ik, ondanks hogere kosten, een grotere stap vooruit willen en gaan maken (5D, 1D) Het verschil tussen de camera's is me te klein.
                              Ook dat is erg persoonlijk. Ik zou nooit de 350D kopen moest ik de 20D kunnen betalen maar als het voor street shooting is wil ik liever de 350D. De 350D is veruit het beste toestel op de markt rekening houdend met prijs/beeldkwaliteit maar de 20D is het beste toestel op de markt voor zijn prijs. Wat je wil is persoonlijk en hangt van je budget af. Het prijsverschil op zich is hij zeker waard maar voor jou gebruik, wensen en budget misschien niet natuurlijk. Maar geloven dat je een gelijkwaardig toestel hebt is gewoon fout.

Comment

Working...
                              X