Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap 350d naar 20d?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• overstap 350d naar 20d?

Ben aan het overwegen van men 350d te verkopen en een 20d in de plaats aan te schaffen. Reden? Hij is toch wat klein voor men iets of wat grotere handen.
    Maar nu is men vraag, wat zou ik nog kunnen recuperen voor men half jaar oude 350d met ongeveer 2500 clicks op de teller. Met de batterijgrip ben ik dan natuurlijk ook niets meer (alsook 2 extra batterijen), dus die mag er ook bij. De kitlens en een canon 75-300 III heb ik ook nog liggen die ik toch zelden gebruik. En tenslotte heb ik ook nog een CF kaartje van 256Mb.

Bijkomend vraagje, weet er iemand een goed boek over het beste te halen uit fotos in raw??
    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Re: overstap 350d naar 20d?

Ik heb dezelfde gedachte, maar ik ga toch doorsparen voor een 5D
    Heb een tijdje een 20D mogen gebruiken en de voordelen zijn toch wel erg klein buiten de iets grotere body. Ik ben maar een amateur en merk eigenlijk weinig verschil behalve de hogere opname snelheid.
    Met de 5D in gedachten heb ik ook al mijn EFS 10-22 verkocht. Voortaan investeer ik alleen nog maar in lenzen waarvan ik zeker weet dat ik ze kan blijven gebruiken.
    Canon 5D / Canon 17-40L / Canon 24-105L / Canon 70-200L F4 / Canon 50 1,8 / 580 EXII en 420EX / Canon G9 snapshotter

Comment

Ook mijn eos 350D staat voor dezelfde reden te koop. Ik overweeg ook de aanschaf van een 20D of 5D. Misschien moet ik dus toch nog wat wachten en naar 5D gaan. Zijn er mensen die beide toestellen in de praktijk kunnen vergelijken?

Comment

Hehe, nu doen jullie twee me toch nog wat meer twijfelen, sparen voor een 5d (of opvolger ), was ik eerst ook van plan... en nu weet ik he toch ook niet meer...

Oorspronkelijk geplaatst door garehaan
        Voortaan investeer ik alleen nog maar in lenzen waarvan ik zeker weet dat ik ze kan blijven gebruiken.
        Deze beslissing heb ik ondertussen ook al gemaakt met het vooruitzicht om ooit voor FF te gaan.

Comment

Ik begrijp het allemaal niet jullie verkopen allemaal de 350 omdat hij te klein is hebben jullie dat dan niet gezien als je hem kocht of mocht je hem dan niet in je handen nemen. Of scheelt er iets anders mee met jullie 350D ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carlavdm
            Ook mijn eos 350D staat voor dezelfde reden te koop. Ik overweeg ook de aanschaf van een 20D of 5D. Misschien moet ik dus toch nog wat wachten en naar 5D gaan. Zijn er mensen die beide toestellen in de praktijk kunnen vergelijken?
            Ik verwacht dat ik heel binnenkort de Canon 5D en de Canon 20D samen kan testen. Dan zal ik uw vraag kunnen beantwoorden.

Jan.

Comment

Ikzelf heb m'n 350D verkocht om een 20D aan te schaffen ( twijfelde eerst om 5D te kopen maar leverbaarheid en prijskaartje deden me anders beslissen ). Reden van verkoop bij mij was zeker niet omdat hij te klein was , maar naar mijn mening en naar mening van bevriend fotograaf was en is de 20D beter voor mijn doelstellingen . Als ik dan zie dat de topicstarter hem wegdoet omdat hij te klein is terwijl hij de grip heeft
              De 20D zonder grip is kleiner dan de 350D met grip hoor
              Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Een overstap van de 350D naar de 5D lijkt me veel logischer, maar ook duurder uiteraard. En vergeet niet dat een zeer goede optiek gewenst is op een Full Frame DSLR.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door racekonijn
                  Ikzelf heb m'n 350D verkocht om een 20D aan te schaffen ( twijfelde eerst om 5D te kopen maar leverbaarheid en prijskaartje deden me anders beslissen ). Reden van verkoop bij mij was zeker niet omdat hij te klein was , maar naar mijn mening en naar mening van bevriend fotograaf was en is de 20D beter voor mijn doelstellingen . Als ik dan zie dat de topicstarter hem wegdoet omdat hij te klein is terwijl hij de grip heeft
                  De 20D zonder grip is kleiner dan de 350D met grip hoor
                  Oke, misschien heb je wel gelijk. Mijn voornaamste minpunt aan de 350d is trouwens, naar mijn mening, de te kleine zoeker (en liefst beetje helderder). Maar ben er ondertussen achter gekomen dat deze van de 20d eigenlijk niet echt een wezenlijk verschil maakt, of zelfs geen?
                  Dus... toch nog even doorgaan met de 350 (voor de rest trouwens zeer tevreden van) en binnen enkele jaren toch maar voor een FF gaan.

Comment

Als je dan toch een vergelijking wilt tussen 5D en 20D: kijk dan hier

hesy.be
                    BD0319BE

Comment

zou gewoon een 300D nemen lekker groot en prima in de hand.
                      geld wat je over houdt, voor een knappe lens.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                        zou gewoon een 300D nemen lekker groot en prima in de hand.
                        geld wat je over houdt, voor een knappe lens.
                        grt,bouk.
                        Voor het geld wat je overhoud op zulke transactie een kappe lens kopen ? ik denk het niet en wie wil nu terug van een 350 naar een 300 .

In mijn ogen is het allemaal larie en apekool ik heb een 1D markII en een 350D met grip als backup , als ik die 350 gebruik is hij idd kleiner maar dat is in mijn ogen geen nadeel .
                        Ook heb ik een 20D gehad maar die bied uiteindelijk niet zo veel meer als een 350D.

Just my 2 cents

De man is veel beter dat hij zijn 350 body bijhoud om geen nodeloos verlies te maken en dat geld al opzij legt voor goeie optiek , want dat is veel belangrijker dan de body

Comment

Ik wil van de 300D naar de 20D gaan, reden zijn:

- Snellere en beter autofocus, zeker als er minder licht aanwezig is.
                          - Minder ruis, ik vind 800 Iso op de 300D onbruikbaar
                          - Grotere buffer

Volgen wat ik in reviews zie is de ruis redelijk goed op 800 en 1600 iso, voor concertfotografie en sportfotografie (in sporthal) zijn deze hoge iso waarden vaak genoodzaakt, dus dat is één van de belangrijkste punten voor over te schakelen. Beter autofocus heeft hij zeker, dat heeft zelfs de 10D, dus daar twijfel ik niet aan. Ik weet dat de 1DmkII zeer goede resultaten geeft op 800 en 1600 iso, maar kan iemand mij concreet zeggen hoe dit bij de 20D is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                            Ik wil van de 300D naar de 20D gaan, reden zijn:

- Snellere en beter autofocus, zeker als er minder licht aanwezig is.
                            - Minder ruis, ik vind 800 Iso op de 300D onbruikbaar
                            - Grotere buffer

Volgen wat ik in reviews zie is de ruis redelijk goed op 800 en 1600 iso, voor concertfotografie en sportfotografie (in sporthal) zijn deze hoge iso waarden vaak genoodzaakt, dus dat is één van de belangrijkste punten voor over te schakelen. Beter autofocus heeft hij zeker, dat heeft zelfs de 10D, dus daar twijfel ik niet aan. Ik weet dat de 1DmkII zeer goede resultaten geeft op 800 en 1600 iso, maar kan iemand mij concreet zeggen hoe dit bij de 20D is.
                            De overstap van een 300D naar een 20D is veel groter dan wat Jdude van plan is. Het verschil tussen een 350D en een 20D is bijzonder klein als het op de kwaliteit van de foto's aankomt. Of een camera te groot of te klein is, dat moet de fotograaf zelf uitmaken. Maar ik denk niet dat een 350D zo klein is dat je daarmee in de problemen komt (ik gebruik zelf ook nog een Casio EX-Z750, die is pas klein ).

Ik ben zelf ook overgestapt van een 300D naar een 20D, en wat ogenblikkelijk opvalt wanneer je die vastneemt, is dat die veel steviger aanvoelt, en ook dat een 20D bijna ogenblikkelijk na het aanzetten een foto kan maken. Het wegschrijven van de foto's gaat veel sneller, je kan meer foto's per seconde maken, en scherpstellen gaat ook sneller.

Bij een 20D is iso1600 zeker bruikbaar, ik heb er een hele serie concertfoto's mee gemaakt, en daarbij heb ik de camera ook geregeld op iso 1600 gezet. Als je die foto's afdrukt op A4, dan zie je geen ruis.
                            (Een deel van die foto's kan je terugvinden in mijn Fotopic-album(Kiosk Zomert), maar hou er wel rekening mee dat er door de extra resize van Fotopic in sommige foto's ruis te zien is, die niet opvalt in de originele foto's die ik daar geplaatst heb.)
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Mijn 300D heeft zijn goeie dagen gehad, nu gaat 'm voor zijn dood de kast in dat hij zeker nog voor back-up te gebruiken valt. De 20D staat niet meer zo duur + de cash back.

ps: ik heb nu een grip onder mijn toestel, maar ik denk dat ik dat bij de 20D niet meer ga doen. Het staat minder stevig op statief vind ik persoonlijk en als ik een lens met statief gondel gebruik gaat dat ook niet zo best. Daarbij gebruik ik die verticale ontspanknop weinig. Of is die 20D grip dan iets beter?

psII: foto's zien er goed uit, zeker als dat op hoge iso is!! Dat is een serieuze verbetering tov de 300D; thx voor the info

Comment

Working...
                              X