Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger Sony 828 is al in de winkel !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opvolger Sony 828 is al in de winkel !!!

Knap !

Nu nog tijd vinden om naar de winkel te lopen.

Op dpreview loopt al dagenlang een discussie over het slechte focussen bij mindere lichtomstandigheden. Blijkbaar is dit dus nogal subjectief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePleasureSeeker
      Knap !

Nu nog tijd vinden om naar de winkel te lopen.

Op dpreview loopt al dagenlang een discussie over het slechte focussen bij mindere lichtomstandigheden. Blijkbaar is dit dus nogal subjectief.
      Een dslr focussed ook serieus trager met low-light hoor!! We mogen niet alle tekortkomingen op naam van het "niet dslr" zijn toeschrijven.

Comment

Dat hebben ook de gewone SLR lenzen tenzij ze echt superlichtsterk zijn (1.2 of minder). Dusja...

edit: zoals rudy mij dus net iets voor was

Comment

Wel, ik wil even duidelijk zijn.
          Ik heb geen ervaring met een moderne DSLR. Wel met een SLR van zowat 15 jaar oud met AF (Nikon F4 met alle toeters en bellen).
          En hoewel, bijna, ieder lens mij toen meer gekost heeft als een volledige camera nu, ben ik echt verbaast dat de AF wereld deze vooruitgang geboekt heeft.
          Enkele lenzen waar ik toen enorm tevreden van was heb ik nu uitgeleend aan iemand met een DSLR boddy om ze voor mij te testen. En ben dan ook benieuwd naar zijn bevindingen in deze de eerstvolgende maanden.
          mvg,
          Ludo V.

Comment

R1 is zeker NIET de opvolger van de F828, maar mogelijk de eerste van een nieuwe generatie? LENS met wat electronika en ontspanknop.
            Volgens mij heb je in één kilo lens en camera, heel wat in handen, ik zou nu wel eens het verschil willen zien tussen een DSLR van de betere merken en deze R1, Beiden op 1600 ISO en op dezelfde brandpuntafstand, dan pas zullen we weten of de Sony Cmos echt zoveel beter is in combinatie met, een afstand van 2,1mm tussen lens en Cmos, want als, door deze afstand zo klein te houden de beeldkwaliteit echt zoveel beter wordt, worden het inderdaad lenzen met een body aan.
            Eigenlijk zijn de DSLR's gegroeid uit de vraag van heel wat fotografen die met een klein fortuin aan lenzen zaten, maar het projecteren op een CCD of Cmos is heel wat moeilijker dan op pelicule, bij pelicule heb je heel weinig reflexie waardoor schuin invallend licht weinig of geen probleem vormt, bij CCD of Cmos is dat een heel ander paar mouwen, vandaar ook de vele discusies over bepaalde lenzen, ik weet bijvoorbeeld heel zeker dat een toplens als een 50mm f1.4 van nikon stukken beter was op mijn F5 dan op mijn D2H en dat gaat hem dan zuiver over kleurschifting of cromatische abberaties (de gekleurde lijntjes die je ziet rond de felle contrasten) het is toch niet normaal dat een goedkoop lensje als de Nikon 50mm f1.8 beter presteert dan een bijna driemaal zo dure 50mm f1.4 op een digitaal toestel.
            Daarom geloof ik erin dat Sony samen met Carl Zeiss beweren dat door die kleine afstand tussen lens en Cmos, waardoor het licht niet meer onder een hoek op de Cmos valt die problemen opgelost.
            Leica heeft tenslotte ook nog analoge camera's gemaakt zonder spiegel en met de lens tot bijna tegen het filmvlak, waarvan de beeldkwaliteit ongeévenaard was.
            Hopelijk komt er op dat gebiet een degelijke vergelijkende test met voorbeelden zwart op wit.
            In ieder geval zitten ze met deze oppervlakte van Cmos en met 10,3 miljoen pixels op de grens van het scheidend vermogen dat de beste lenzen kunnen opbrengen, 8 miljoen pixels op een kleine CCD zoals bij vele digitale toestellen tegenwoordig, heeft absoluut geen zin,(je kan bepaalde natuurwetten nu eenmaal niet bedriegen) en dat hebben ze bij Sony eindelijk ook maar eens begrepen, wanneer je 10 miljoen pixels in een geheugen wil duwen, zorg er dan voor dat het er 10 miljoen goeie zijn, maar daarvoor moet je ze dan ook in RAW maken en omgezet naar tiff. gaan beoordelen, alleen dan kan je ook een goede vergelijkende test gaan maken.
            Sorry voor deze lange interpretatie daarover (maar dat zal wel te maken hebben met mijn eindeloze interesse in optische instrumenten)

Comment

Wat ik wel heel vervelend vind bij Sony, is de technische informatie die ze geven rond hun materiaal, probeer maar eens te weten te komen wat de max. flitssincronisatie van dit toestel is, of probeer maar eens te weten welke hoek hun externe flitsen dekken.

Comment

Working...
              X