Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70s waar garantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70s waar garantie

Hallo,

Ik schik de aanschaf van een nikon D70s.
    Na wat zoeken en lezen op het internet lijkt Corné wel een goede plaatst om de D70s met toebehoren te kopen.
    Mijn probleem is nu: wat met garantie?
    Ik lees veel tegenstrijdige berichten over garantie, …ook in dit forum.
    Wat als ik inderdaad een nikon D70s bij Corné koop, en hij raakt defect of vervuild.
    1. kan ik in geval van defect contact opnemen met de beuckelaer?
    2. waar kan ik het toestel of sensor laten reinigen?

Velen beweren dat je bij defect geen kant uitkan als je geen garantie hebt van de beuckelaer. Is dit zo?
    Corné mailde mij reeds dat er garantie is van de beuckelaer, maar overal anders lees ik dat dit niet zo is, en dat de toestellen rechtstreekse import zijn uit Japan.

Is de garantie 1 of 2 jaar?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Of wat bij aankoop bij http://www.camerahuis.be of een toestel in Duitsland….

Alvast bedankt voor de reactie,

Tisik
    Last edited by tisik; 15 november 2005, 20:52.
    tisik
    Nikon D70s + NIKON 18-70 DX + NIKON 70-300G + SIGMA 18-200
    Canon A75 voor in het handschoenkastje.

Re: Nikon D70s waar garantie

Het is eigenlijk simpel samen te vatten...

In Belgie is de verplichte garantie 2 jaar. En De Beuckelaer ontvangt geen apparaten rechtstreeks van eindgebruikers. Je moet die via 'een' dealer binnen doen.

Oorspronkelijk geplaatst door tisik
    Hallo,

Ik schik de aanschap van een nikon D70s.
    Na wat zoeken en lezen op het internet lijkt Corné wel een goede plaatst om de D70s met toebehoren te kopen.
    Mijn probleem is nu: wat met garantie?
    Ik lees veel tegenstrijdige berichten over garantie, …ook in dit forum.
    Wat als ik inderdaad een nikon D70s bij Corné koop, en hij raakt defect of vervuild.
    1. kan ik in geval van defect contact opnemen met de beuckelaer?
    2. waar kan ik het toestel of sensor laten reinigen?

Velen beweren dat je bij defect geen kant uitkan als je geen garantie hebt van de beuckelaer. Is dit zo?
    Corné mailde mij reeds dat er garantie is van de beuckelaer, maar overal anders lees ik dat dit niet zo is, en dat de toestellen rechtstreekse import zijn uit Japan.

Is de garantie 1 of 2 jaar?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Of wat bij aankoop bij http://www.camerahuis.be of een toestel in Duitsland….

Alvast bedankt voor de reactie,

Tisik
    Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels
      Het is eigenlijk simpel samen te vatten...
      In Belgie is de verplichte garantie 2 jaar.
      Corné is toch in Nederland hé? Heeft Corné effectief 2 jaar garantie van de Beuckelaer.
      Oorspronkelijk geplaatst door pnobels
      En De Beuckelaer ontvangt geen apparaten rechtstreeks van eindgebruikers. Je moet die via 'een' dealer binnen doen.
      Welke dealer zal een online gekocht toestel willen behandelen?
      tisik

Comment

anders bespreek je dat eens met corne.
        hele vriendelijke man, stel al je vragen aan hem en wacht het antwoord af.

DBL vraagt inderdaad meestal om het toestel binnen te doen via de verkoper..al hoewel vele winkels je aanraden zélf naar DBL te rijden

ik zou het volgende doen: koop je toestel bij corne maar hou wat geld 'in een potje'. heb je problemen dan breng je je toestel gewoon terug naar Corne.
        foto als spiegel of als venster?

Comment

Om de service hoef je je geen zorgen te maken, zelfs een zelf in Amerika gekocht toestel krijgt zijn garantie, het toestel moet alleen via een Nikon verkoper verzonden worden, en bovendien gebeurt dit vanaf volgend jaar niet meer noodzakelijk bij De Beuckelaer, Nikon zal in ieder land een apparte eigen zetel vertegenwoordigen zoals dit reeds met een paar andere merken het geval is, als dit echter voor de klant een betere zaak zal zijn is een andere vraag , want De Beuckelaer is wel altijd een toonbeeld van service geweest.

Comment

Ik heb mijn D70 vorig jaar bij Corne gekocht.
            Het toestel kwam uit Duitsland en op de factuur staat netjes 24 maand garantie.
            Als er iets scheelt met toestel, neem je best contact op met Corne.
            Zijn nazorg is goed Daar moet je geen schrik voor hebben.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Als je echt zeker garantie wil van De Beuckelaer, koop hem dan in Belgie. Dat is toch geen probleem ?

Comment

Alle toestellen die door Nikon Europe worden geleverd (dus Europese import en niet persé Belgische import) worden geserviced door De Beuckelaer. De dealer blijft echter altijd verantwoordelijk voor de nazorg.
                Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvaniperen
                  Alle toestellen die door Nikon Europe worden geleverd (dus Europese import en niet persé Belgische import) worden geserviced door De Beuckelaer. De dealer blijft echter altijd verantwoordelijk voor de nazorg.
                  Daarom koop ik ook al mijn toestellen bij jou. Betere service bestaat volgens mij niet.
                  Ik kreeg die althans nooit ergens in Belgie, toen ik nog hier te lande kocht.

Comment

En ook de andere zoals ik ondervonden heb met mijn in America gekocht exemplaar.... (tenminste, een jaar geleden deden ze dat toch.) De lichtmeter werd onder garantie vervangen.

2 maal binnen geweest, beide keren bij De Beuckelaer binnen, en de eerste maal via Grobet terug (moeten) laten komen, de 2e keer bij hen zelf gaan ophalen.

Jo.

Last edited by jwllms; 15 november 2005, 19:44.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

Comment

Bedankt voor de reactie corné.
                      Kan je mij ook zeggen hoe het dan juist zit met gewoon onderhoud en reiniging, of vb een sluiter vervangen na garantie periode?
                      tisik

Comment

Voor normaal onderhoud of nazorg na garantie kun je je altijd bij de Beuckaer vervoegen.
                        Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Working...
                        X