Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger Sony 828 is al in de winkel !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Opvolger Sony 828 is al in de winkel !!!

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
    Ai, maar morgen heb ik geen tijd zene

Oei, nu mag ik zeker niet naar zijn pensioensfeestje komen...
    Gij, gij MOET komen
    Maar morgen niet, ik moet werken (lees spelen met mijn nieuw speelgoed)
    mvg,
    Ludo V.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
      Gij, gij MOET komen
      Maar morgen niet, ik moet werken (lees spelen met mijn nieuw speelgoed)
      hou ons alvast op de hoogte !

Comment

ha nieuw speelgoed, knap toestel zo te zien heb ff gekeken op dpreview.
        ben benieuwd naar de resultaten.
        Canon Powershot S2 IS.
        Mvg, Vedi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vedi.
          ha nieuw speelgoed, knap toestel zo te zien heb ff gekeken op dpreview.
          ben benieuwd naar de resultaten.
          Tja resultaten
          Das een ander paar mouwen
          Tis nie omdat we hebben dat..... enz, het manneke/vrouwtje zal er iets mee moeten maken dat het bekijken waard is
          mvg,
          Ludo V.

Comment

Proficiat Ludo, en die eerste noise beelden lijken mij zeer goed te zijn!! 3200 is echt bruikbaar.
            Hou ons op de hoogte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
              Proficiat Ludo, en die eerste noise beelden lijken mij zeer goed te zijn!! 3200 is echt bruikbaar.
              Hou ons op de hoogte.
              Wel, Rudy, bruikbaar (3200 iso) in bepaalde omstandigheden, zeker
              Tot en met 400 iso, mag imo, geen probleem zijn
              We zullen zien, de toekomst moet het uitwijzen
              mvg,
              Ludo V.

Comment

Foto's gepost door Ludo V
                De foto gemaakt op 3200 ISO ziet er inderdaad nog heel goed uit op gebiet van ruis, maar wat ik wel eigenaardig vind bij foto 1 en 2, (gemaakt op 200 ISO en 800 ISO, met dezelfde sluitertijd en hetzelfde diafragma), dat maakt dus een verschil van twee stops, is dat er daar om zeggens geen belichtingsverschil te zien is, integendeel, deze op 800 ISO ziet er zelfs iets donkerder uit
                Last edited by Guest42; 13 november 2005, 07:31.

Comment

Zeg Ludo,
                  Je zegt dat je het toestel gekocht hebt met een extremeIII kaart, in de spec staat dat het toestel te gebruiken is met CF I en II, is exterme III dan niet Type III of heb ik dat mis? Ik vond het eigenlijk al eigenaardig bij het lezen van de spec's een paar weken geleden, dat daar niet stond Type III, maar blijkbaar betekent dat toch nog wat anders

Comment

Oeps een foutje gemaakt.
                    Foto 2 is op 1/50 sec gemaakt, er is wel twee stops verschil met foto 3, hetgeen duidelijk te zien is
                    Extreme III wel degelijk, de camera ondersteund enkel de snelheid van de kaart niet, maar kan er verder perfect mee overweg.
                    mvg,
                    Ludo V.

Comment

Nog een vraagje Ludo,
                      Is er al software beschikbaar om de RAW bestanden om te zetten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                        Nog een vraagje Ludo,
                        Is er al software beschikbaar om de RAW bestanden om te zetten?
                        Ja deze is er bijgeleverd, maar heb ik nog niet geinstaleerd.
                        mvg,
                        Ludo V.

Comment

En hoe is de ervaring na enkele dagen gebruik ?
                          Is jouw toestel ook traag met auto-focus in toestanden met weinig licht ?

Comment

Ben ook benieuwd naar de resultaten...
                            Die zijn mooi als je DPreview mag geloven.
                            Dat was misschien wel de opvolger voor mijne oude Oly E-20.
                            Ziet er in ieder geval zeer goed uit.
                            Bij top foto in Düren kost hij 799 eurokes.
                            Ben benieuwd naar de foto's hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mic
                              Ben ook benieuwd naar de resultaten...
                              Die zijn mooi als je DPreview mag geloven.
                              Dat was misschien wel de opvolger voor mijne oude Oly E-20.
                              Ziet er in ieder geval zeer goed uit.
                              Bij top foto in Düren kost hij 799 eurokes.
                              Ben benieuwd naar de foto's hier.
                              Ik kan hem nu niet meer testen , IEMAND heeft hem voor mene neus weggekocht ;-)
                              Maar, het is volgens mij en schot in de roos. en ik zou hem inderdaad situeren in de e20 klasse. (de e20 heb ik onlangs nog eens mogen proberen, en het blijft een supercamera, alleen spijtig van de snelheid en de ruis op de beeldjes) maar die degelijkheid en handling is super.

Comment

Eerste indruk:
                                F828 ligt beter in de hand, R1 is iets onhandiger Is natuurlijk nog een kwestie van gewennen.
                                R1 gaat men inpulsief makkelijker gebruiken met de viewfinder die heel wat beter is als die van zijn voorganger (lees bruikbaar tov de F828).
                                Scherpstellen in slechte lichtomstandigheden zeer goed volgens mij.
                                Voor de lol mijn vrouw enkele malen getrokken in een slecht verlicht lokaal op de A stand, camera aanzetten en afdrukken (zonder compo te maken).
                                Binnen de sec gefikst (geschat hé) allessinds veel sneller als de F828, die voor mij althans ook goed presteerde.
                                Zondag heb ik voornamelijk (een hondertal) streetschots gemaakt op de A stand, voornamelijk om zijn snelheid te testen (schieten vanuit de heup) 70% van de fotos waren scherp Met een beetje meer zorg en ernst moet dit zeker tot 98% komen. Dus daar was ik best tevreden over
                                Maandag heb ik voornamelijk met de M stand en de ISO waarden aan het spelen geweest en het Flexibel Punt AF in moeilijke en betere lichtomstandigheden (voornamelijk om de camera beter te leren kennen).
                                Over zebra patroon, dat overbelichting aanduid, ben ik positief.
                                Minder positief ben ik over het volgende:
                                Met F828 kon ik op de M stand de ingestelde belichting erg goed beoorden op het LCD scherm. Wat ik wil zeggen is dat het scherm echt weergaf wat ik instelde van zwart tot wit scherm.
                                Bij de R1 kan je dit enkel volgen op het scherm tot +2/-2 daarna blijft zijn helderheid gelijk (of ik doe iets fout? moet er de handleiding nog eens bijnemen)
                                Voorlopige conclusie:
                                Ik heb het idee dat de lens van de R1 beter is als deze van de F828.
                                F828 ligt beter in de hand.
                                R1 is zeker NIET de opvolger van de F828, maar mogelijk de eerste van een nieuwe generatie? LENS met wat electronika en ontspanknop.
                                Dus nu nog een 120-600 lens met een camera aan en een macrolens met een camera aan
                                F828 gaat zeker niet in de kast maar ligt nu boederlijk naast de R1 in de wagen
                                Hieronder enkele foto's van gisteren respectievelijk op 800 en 400 ISO.
                                Nog één ding meegeven bijde camera's zijn GEEN DSLR's

mvg,
                                Ludo V.

Comment

Working...
                                X