Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2X - Correcte 2dehands prijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

    Ik vind die 2de hands prijzen altijd overdreven. 20% eraf is niet voldoende. De prijzen van digitale toestellen zakken sneller voor nieuwe toestellen. En bijna alle reviews zijn hetzelfde. De nieuwe toestellen leveren betere kwaliteit aan foto's omdat de techniek nog steeds snel evolueerd.
    Ok de D70s is niet echt een concurrent voor de D2X maar is het verschil ook als je die laatste 2de hands koopt nog 2000€ waard?
    Ik zie niet in dat je 2de hands een koopje kan doen, dan maar beter een nieuwe aanschaffen.

    Je kan het niet helemaal vergelijken. Maar als je eens een P&S zou nemen.
    Vorig jaar koste een 4M P&S met 3xzoom nog 500€. Als je die nu 2de hands wilt verkopen met 20% af dan zou dat 400€ moeten zijn. Daar koop je nu al een 8M 10x zoom voor.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #17
      Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

      Rustig mensen, no stress, slecht voor de bloeddruk
      Ik heb ondertussen met de persoon in kwestie gesproken en weet zijn beweeg redenen. Die zijn hier niet belangrijk.
      Ik had zelf een prijs in gedachte en wou die gewoon eventjes controleren met de 'ervaringsdeskundigen'
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #18
        Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk
        Ik vind die 2de hands prijzen altijd overdreven. 20% eraf is niet voldoende. De prijzen van digitale toestellen zakken sneller voor nieuwe toestellen. En bijna alle reviews zijn hetzelfde. De nieuwe toestellen leveren betere kwaliteit aan foto's omdat de techniek nog steeds snel evolueerd.
        Ok de D70s is niet echt een concurrent voor de D2X maar is het verschil ook als je die laatste 2de hands koopt nog 2000€ waard?
        Ik zie niet in dat je 2de hands een koopje kan doen, dan maar beter een nieuwe aanschaffen.

        Je kan het niet helemaal vergelijken. Maar als je eens een P&S zou nemen.
        Vorig jaar koste een 4M P&S met 3xzoom nog 500€. Als je die nu 2de hands wilt verkopen met 20% af dan zou dat 400€ moeten zijn. Daar koop je nu al een 8M 10x zoom voor.
        @fotoDirk : Ik versta uw uitleg eigenlijk niet
        Wil je nu zeggen dat voor jouw een D2X van 3 maand oud geen 2000 Eur meer waard is.
        Ik wil wel een faire prijs geven hoor.

        Inderdaad je vergelijking met een p&S gaat niet op.
        Het is dezelfde vergelijking dat je een Fiat 55 naast een Scania vrachtwagen zet. Ze hebben alle bij een motor en je kan ermee rijden.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #19
          Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

          Ik had 1 a 2 jaar in gedachte, maar zie nu dat deze getallen pas bij de 3de post erbij kwamen. Als hij bijna niet gebruikt is zal 20% wel kunnen.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #20
            Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut
            @dasilva
            @Digifo
            Sorry jongens, maar hier wordt echt gortig met zwans en nonsens en zever omgesprongen.
            Eer ge beschuldigingen uit, eerst nachecken wat er juist aan de hand is.
            De Beuckelaer heeft bij mijn weten, nog geen enkel toestel geweigerd dat op een NORMALE manier werd aangeschaft. Zij dit nu in België, zij in Duitsland, ...
            't Is echter wel leuk na te gaan of de toestellen, lenzen zijn geregistreerd op je eigen naam...
            Indien vrager wil weten of het een goede prijs is, kan hij eventueel naar het serienummer vragen van die D2x en dan even De beuckelaers kontakteren of die kan nagaan welke de origine is van het toestel. Mischien kan hij dan ook eens polsen naar de mogelijke prijs.
            Persoonlijk vind ik een nu reeds tweedehands toestel wel eigenaardig ?
            In ieder geval zou ik wel de originele fakturen opeisen en verifiëren eer ik centen op tafel leg.
            Ha zwans,nonsens en zever......wie zegt het ?
            Natuurlijk zal De Beukelaer geen toestel weigeren, mag het ook niet weigeren, gezien de europese of wereldgarantie. Maar de service is alleen maar een tikje anders en de eigen service van De Beukelaer zal je moeten missen. Juist ja de fabriekgarantie die heb je (soms). Maar ja wie niet weet, zal het ook niet missen, en ook nooit ondervonden hebben.

            Comment


            • #21
              Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

              @Digifo
              Ik heb twee toestellen in het verre buitenland gekocht. (Duitsland, bij hofleveranciers).
              Wanneer ik naar De Beuckelaers ga, en dat gebeurt regelmatig, bel ik altijd effen of er tijd is, aan de balie weten ze goed dat het om niet-Belgische toestellekes gaat, trouwens ik ben daar niet om beschaamd en meld het ook leuk. Heb nog nooit enige vertraging, of ongewone behandeling ondervonden.
              Dus, ik denk dat ik wel kan spreken uit ervaring en niet uit ideeëngoed...
              Heb nog nooit vier uur zonder mijn toestellen geweest. Heb ook nog nooit iets moeten betalen.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #22
                Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                @Digifo
                Ik heb twee toestellen in het verre buitenland gekocht. (Duitsland, bij hofleveranciers).
                Wanneer ik naar De Beuckelaers ga, en dat gebeurt regelmatig, bel ik altijd effen of er tijd is, aan de balie weten ze goed dat het om niet-Belgische toestellekes gaat, trouwens ik ben daar niet om beschaamd en meld het ook leuk. Heb nog nooit enige vertraging, of ongewone behandeling ondervonden.
                Dus, ik denk dat ik wel kan spreken uit ervaring en niet uit ideeëngoed...
                Heb nog nooit vier uur zonder mijn toestellen geweest. Heb ook nog nooit iets moeten betalen.
                @ Purlut :
                Een prachtservice inderdaad. Zelfs voor buitenlands aangekochte toestellen.
                Vorige keer als ik daar was, stuurden ze toch iemand met een camera naar de winkel, de camera moest via de winkel binnen komen, het zal er toen drukker geweest zijn dan in uw geval denk ik. Was een camera die in Duitsland was aangekocht.
                Tegen mij vertelde ze terwijl ze me hielpen, en dat is helemaal niet zo lang geleden : we helpen graag mensen, van elkeen maar we beginnen ons toch gaan af te vragen of we dat wel kunnen blijven doen. We zullen het in elk geval blijven doen voor onze toestellen.
                Zolang er aldaar niet te veel buitenlandse worden aangeboden......en dan hadden ze het ook vooral over het gratis reinigen.

                Comment


                • #23
                  Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                  Ik stel me eigenlijk gewoon de vraag waarom er in godsnaam zo'n gigantisch prijsverschil is in toestellen/lenzen/flitsers uit België en Nederland ... ik heb m'n D70s in een Actionshop in België gekocht en voel me eigenlijk belazerd als ik de prijzen uit Nederland bekijk. Nu, voor m'n camera is het misschien beter om service in-de-winkel-om-de-hoek te hebben, maar m'n lenzen + flits koop ik gegarandeerd via het net in Nederland ...

                  Als ik De Beukelaer was, ik zou me ernstig zorgen beginnen maken ...

                  Ik weet dat dit compleet naast het topic is van dit forum, maar het moest me toch even van het hart op dit vroege uur ...

                  Bij deze kan ik met een opgehelderd geweten gaan slapen ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                    1) er is vooreerst een btw-verschil . Zo is BTW in Duitsland slechts 16% wat toch direkt een stukje voordeel is.
                    2) De prijzen die de groothandel opgeeft, zijn slechts richtprijzen. Er is geen enkele handelaar die verplicht is om die te volgen, alhoewel ze zeggen van wel. Dit is voor hen een handige manier om niet te moeten knippen op hun winst. Indien je afspreekt met je fotoboer en je kent hem goed en je bent er vaak klant, dan kan je wel extra-kortingen krijgen wat de prijs dan ook weer laat zakken.
                    Nu, je hebt natuurlijk hier duidelijk ook een punt.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #25
                      Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                      ik zou hier toch wel even een "globale en off topic" reactie willen geven.

                      wat de garantie van een 2e hands toestel betreft.

                      (wat ik hier ga zeggen is wat het volgens de wet zou moeten zijn hé, niet wat gangbaar is; ik zeg dus eiegnlijk de kleine letterkes he )

                      eens een camera of het eender wat van eigenaar is verandert is uwe garantie waardeloos he. garantie betreft altijd de eerste eigenaar. vandaar dat ge dus uw factuur moet bijhouden, ze zien dan de datum van aankoop maar dus ook de aankoper.
                      ik zie vaak in "aangeboden" nog 2 jaar garantie.... voor de originele aankoper is dit idd zo, maar de 2e hands aankoper heeft geen garantie.

                      natuurlijk hebben we geluk dat we in een verziekte maatschappij wonen
                      en dat de mensen 8/10 gewoon te lui zijn om na te gaan of gij idd de eerste aankoper zijt. maar ik ging dus de kleine letterkes zeggen he
                      officieel kunnnen ze u dus uw garantie weigeren.

                      wat de belgische super service betreft.

                      dat hangt af van winkel tot winkel.
                      ik heb mijne bij bartok in hasselt gekocht en die mens geeft geen service
                      onvriendelijke boeren zijn het ja
                      daar vragen ze 25 euro om de ccd te kuisen, 1 week wachten en OP EIGEN RISICO...
                      echt goede service is da nie he!
                      trouwens het laten kuisen van een ccd door iemand anders is altijd op eigen risico. dit zijn ook weer de kleine letterkes..

                      mijn visie over aankopen in het verre buitenland he:

                      GEWOON DOEN!
                      en dek u zelf wa in me een verzekering. op nen body kost u da 30 euro per jaar alles in.
                      is hij dan toch fataal kapot, smijt hem dan op de grond of verdrink hem. en koop u nen nieuwe.
                      maar ook hier weer altijd de kleine letterkes lezen he.

                      Comment


                      • #26
                        Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                        1) er is vooreerst een btw-verschil . Zo is BTW in Duitsland slechts 16% wat toch direkt een stukje voordeel is.
                        2) De prijzen die de groothandel opgeeft, zijn slechts richtprijzen. Er is geen enkele handelaar die verplicht is om die te volgen, alhoewel ze zeggen van wel. Dit is voor hen een handige manier om niet te moeten knippen op hun winst. Indien je afspreekt met je fotoboer en je kent hem goed en je bent er vaak klant, dan kan je wel extra-kortingen krijgen wat de prijs dan ook weer laat zakken.
                        Nu, je hebt natuurlijk hier duidelijk ook een punt.
                        Het verschil in BTW tussen Nederland en België is 2%!! Het verschil in prijzen van lenzen tussen de fotohandelaar om de hoek (en zeker niet de eerste de beste) en die via internet in Nederland bedraagt tussen de 15 en 25% !!

                        Comment


                        • #27
                          Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                          Oorspronkelijk geplaatst door dasilva
                          Het verschil in BTW tussen Nederland en België is 2%!! Het verschil in prijzen van lenzen tussen de fotohandelaar om de hoek (en zeker niet de eerste de beste) en die via internet in Nederland bedraagt tussen de 15 en 25% !!
                          Voila ! En alle europese handelaars, ook de belgische, kopen in aan de dezelfde europese prijzen, dat zeker wat betreft Nikonmateriaal. Dus wat is het besluit ? Alleen het verschil in BTW mag blijven. En is het verschil te groot, praat dan met de handelaar op de andere hoek van de straat. Klap met een goeie belgische handelaar en de prijzen komen een stuk dichter bij elkaar, en je hebt een uitstekende service om de hoek bij je in de straat. En waarschijnlijk wilt je die bij gelegenheid van die aankoop, wel een extra CF-kaart, batterij enz, verkopen aan een bijzonder interessante prijs. En krijg je op alle je verdere kleinere aankopen (papier en dgr) steeds een korting. Weg verschil.
                          De actionshop prijzen zijn zelfs niet in alle actionshopwinkels gelijk, om nog maar eens een voorbeeldje te geven, maar praten help echt wel.
                          Daarenboven blijf je zeker, ook in de toekomst, dat je op de belgische service van de invoerder kan rekenen. Daarvoor is een belgische invoer, meer waard dan een andere die ik dus zelfs niet eens koop.
                          En gekke prijzen betaal ook ik niet, wel dat ietsjes meer.

                          Comment


                          • #28
                            Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                            actionshop prijzen.. die actionshop handelaren kunnen zeker geen deftige inet prijs geven.
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #29
                              Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                              Vergeet niet dat men in belgie 2 jaar garantie geeft op camera's. In nederland zou dat volgens de europeese richtlijnen ook zo moeten zijn. Echter men hanteert hier nog steeds gewoon doodleuk 1 jaar.
                              Website : www.alextimmermans.com
                              Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                              Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                              Comment


                              • #30
                                Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                                Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                                actionshop prijzen.. die actionshop handelaren kunnen zeker geen deftige inet prijs geven.
                                Ha nee ? Zelfs beterkoop dan twee goedkope bekenden. En ja twee jaar waarborg, eigenlijk twee jaar en drie maanden. Ja tussen de goedkoopste en de duurste Actionshop-winkel zat een verschil van 500 Euro. Eigenlijk meer want die vroeg ook nog eens de volle pot voor een extra batterij. Toegegeven de duurste wilde er ook nog wel wat afdoen toen ik schreef dat het de duurste prijs was. Maar dat pakt bij mij niet dan moeten ze bij mij niet afkomen "ja maar er kan nog wel wat af, welke prijs heb je elders ?"
                                Ja inderdaad, uiteindelijk moeten ze zo'n toestel maar over de toog schuiven uitleg hoef ik erover niet. En voor de service reken ik wel op de uitstekende, snelle service, van de invoerder.

                                Kopen is een kunst zeg ik, zeker wat betreft de duurdere toestellen, en verkopen wil iedereen.
                                En ja als ik dat binnen een jaar of twee drie terug verkoop krijg ik daar een betere prijs voor, dan voor een grijze import....

                                Maar ok ik hou erover op, hou het voor bekeken. Wie er iets van opsteekt heb ik weer eens een beetje geholpen. Kon het evengoed voor mezelf gehouden hebben, niet ?

                                Comment

                                Working...
                                X