Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D2X - Correcte 2dehands prijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D2X - Correcte 2dehands prijs

    Het is juist om maar een getal in gedachte te hebben.
    Welk is een correcte prijs voor een D2X aangekocht in de zomer en gebruikt voor studiowerk. Garantie de Beukelaer.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

  • #2
    Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

    Nieuwprijs ligt dacht ik tussen de 4000-4300 euro. Het hangt er m.i. ook vanaf of e.e.a. met factuur geleverd wordt.
    De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod en vraag is er genoeg!
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

      Een redenering die je zou kunnen volgen: voor een niet al te oude (zeg 1 a 2 jaar) 2e-handse body in goede staat lijkt 2/3 van de nieuwprijs een redelijk bedrag. Aangezien het hier echter gaat om een "nieuwe" 2e-handse body zou 5/6 van de nieuwprijs mij redelijk lijken, dus 3500 Euro (uitgaande van de genoemde nieuwprijs van 4000-4300 Euro). Of zijn er die meer zouden bieden ?

      Succes met je (mogelijke) aankoop !

      Humphrey

      Comment


      • #4
        Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
        Nieuwprijs ligt dacht ik tussen de 4000-4300 euro. Het hangt er m.i. ook vanaf of e.e.a. met factuur geleverd wordt.
        De prijs wordt bepaald door vraag en aanbod en vraag is er genoeg!
        4.300-5.000 zal correcter zijn...
        D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

        BD0323BE

        Comment


        • #5
          Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

          Vorige week was de camera bij Konijnenberg en kamera-express te koop onder de 4000 euro, nu betaal je voor een
          Engelse 4250 en voor een Nederlandse 4550

          Ik denk dat 3500 aardig in de buurt zal komen.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
            Vorige week was de camera bij Konijnenberg en kamera-express te koop onder de 4000 euro, nu betaal je voor een
            Engelse 4250 en voor een Nederlandse 4550

            Ik denk dat 3500 aardig in de buurt zal komen.
            Zeker van dat hij dan leverbaar is/geleverd wordt ?
            De gangbare prijs voor een officiële belgische import (garantie De Beukelaer) is nog steeds rond de 4900 Euro, BTW in. Ja inderdaad zijn iets beterkoop te kopen, maar wel geen officiële belgische import. 14 dagen geleden stond er zelfs een D2X te koop voor 2000 Euro, wel van mafiosi, bedrog dus.
            De prijzen die hier genoemd werden zijn zonder garantie De Beukelaer, ja inderdaad europese garantie, maar dat is totaal iets anders. Garantie dat je hem overal in Europa kan laten herstellen/moet hersteld worden in het land waarin de camera zich bevindt, maar niet gratis.
            Last edited by Digifo; 19 september 2005, 01:12.

            Comment


            • #7
              Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

              Oorspronkelijk geplaatst door Digifo
              Zeker van dat hij dan leverbaar is/geleverd wordt ?
              De gangbare prijs voor een officiële belgische import (garantie De Beukelaer) is nog steeds rond de 4900 Euro, BTW in.
              gaan we met deze prijzen gaan rekenen?

              je zou nog winst kunnen maken met tweedehandsverkoop..
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                Sorry hoor, maar voor een officiel ingevoerde De Beukelaer denk ik dat je toch nog een €4000 zal mogen neertellen.
                Voor een niet officiele... rarara maar daar geef ik geen €3500 voor.
                BTW, als je een beetje zoekt kun je hem nieuw kopen voor €4550 hier in België.
                Groeten.
                KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
                http://www.photopat.be

                Comment


                • #9
                  Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                  20 % lager dan de aankoopprijs lijkt me correct.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                    Oorspronkelijk geplaatst door paepke
                    Sorry hoor, maar voor een officiel ingevoerde De Beukelaer denk ik dat je toch nog een €4000 zal mogen neertellen.
                    Voor een niet officiele... rarara maar daar geef ik geen €3500 voor.
                    BTW, als je een beetje zoekt kun je hem nieuw kopen voor €4550 hier in België.
                    Groeten.
                    sinds wanneer kan je meer vragen omdat het hier in belgie gekocht is?

                    heb ik bij "te koop" nog nooit gemerkt
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                      sinds wanneer kan je meer vragen omdat het hier in belgie gekocht is?

                      heb ik bij "te koop" nog nooit gemerkt

                      Klopt.Als je verkiest in België te kopen aan duurdere prijzen is dat je eigen keuze maar dat kan je moeilijk gaan doorrekenen bij een tweedehandsverkoop.

                      Kan best begrijpen dat je je toestel liever bij je lokale fotowinkel wil kopen vanwege de zogezegd betere service maar als je bijvoorbeeld net over de Duitse grens koopt bij een serieuze handelaar is de service ook prima (daar geven ze trouwens al jaren twee jaar volledige garantie).Ik koop nooit iets in ons te dure landje en heb nooit enig probleem gehad met garantie.Alles steeds netjes onder garantie geregeld en zelfs nooit verzendingskosten moeten betalen.Lang leve Nikon Duitsland (en Topfoto)
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                        sinds wanneer kan je meer vragen omdat het hier in belgie gekocht is?

                        heb ik bij "te koop" nog nooit gemerkt
                        Redenen genoeg maar je moet ze kennen :

                        -garantie heb je natuurlijk overal dat hij gemaakt wordt en dat ze de service leveren (europese garantie), maar dat is niet steeds gratis, hangt er gewoon vanaf. En je kan het niet eisen. Neem maar eens goed de garantievoorwaarden door (als je ze hebt), en probeer het verschil te kennen met de europese of wereldwijd, en wanneer het toestel zich niet in het geïmporteerde land bevindt. Een héél groot verschil.
                        -je moet er niet ver voor rijden en geen verlof voor nemen je brengt hem gewoon binnen en op minder dan een week heb je hem terug. Als je de verplaatsing zelf maakt naar De Beukelaer zelfs onmiddellijk en hooguit twee tot drie dagen. Hun eigen importen worden bij voorrang afgewerkt.
                        -gratis reiniging van CCD terwijl je wacht. Ok zelf kuisen kan. Tot het misloopt. Zelfs bij De Beukelaer loopt het al eens mis, en wordt je CCD gratis vervangen, zelfs na de garantieperiode. Probeer dat daar maar eens met een niet belgische import, of probeer dat maar eens wanneer je je CCD zelf gereinigd hebt....

                        Die iets hogere meerprijs is de beste verzekering en een grotere zekerheid, beter dan je brandverzekering want de kans dat je die nodig hebt is veel kleiner dan de service die je bij een normaal geïmporteerde sneller nodig kan hebben. En dat beetje meer betaal ik dan ook graag.
                        Maar dat maakt natuurlijk ieder voor zich uit. Of je hem koopt langs deze kant of aan de overkant van de grens het is een héél verschil. Evenwel niet zozeer in prijs, hoe dichter bij de grens hoe goedkoper, en dan liever langs deze kant van de grens. Ja zo een toestel is voor mij meer waard, voor u misschien niet, dan moet je daar ook niet meer aan geven.

                        Trouwens ik ga je nog meer vertellen : de hier alom terecht geprezen handelaars, gekend voor hun veel betere prijzen en hun service, zijn ook diwijls duurder wanneer het om officieel ingevoerde camera's/objectieven gaat. Soms zelfs met een hogere prijs dan een plaatselijke handelaar.
                        Last edited by Digifo; 20 september 2005, 14:10.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digifo
                          Zeker van dat hij dan leverbaar is/geleverd wordt ?
                          De gangbare prijs voor een officiële belgische import (garantie De Beukelaer) is nog steeds rond de 4900 Euro, BTW in. Ja inderdaad zijn iets beterkoop te kopen, maar wel geen officiële belgische import. 14 dagen geleden stond er zelfs een D2X te koop voor 2000 Euro, wel van mafiosi, bedrog dus.
                          De prijzen die hier genoemd werden zijn zonder garantie De Beukelaer, ja inderdaad europese garantie, maar dat is totaal iets anders. Garantie dat je hem overal in Europa kan laten herstellen/moet hersteld worden in het land waarin de camera zich bevindt, maar niet gratis.
                          Er is geen verschil tussen een Belgische of Nederlandse import (wat De Beukelaer ook moge beweren) ... we leven in Europa. De garantie op de camera is een fabrieksgarantie, of ie nu gekocht is in Nederland en gebruikt wordt in België of niet ... allen naar Nederland zou ik zeggen ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                            @dasilva
                            @Digifo
                            Sorry jongens, maar hier wordt echt gortig met zwans en nonsens en zever omgesprongen.
                            Eer ge beschuldigingen uit, eerst nachecken wat er juist aan de hand is.
                            De Beuckelaer heeft bij mijn weten, nog geen enkel toestel geweigerd dat op een NORMALE manier werd aangeschaft. Zij dit nu in België, zij in Duitsland, ...
                            't Is echter wel leuk na te gaan of de toestellen, lenzen zijn geregistreerd op je eigen naam...
                            Indien vrager wil weten of het een goede prijs is, kan hij eventueel naar het serienummer vragen van die D2x en dan even De beuckelaers kontakteren of die kan nagaan welke de origine is van het toestel. Mischien kan hij dan ook eens polsen naar de mogelijke prijs.
                            Persoonlijk vind ik een nu reeds tweedehands toestel wel eigenaardig ?
                            In ieder geval zou ik wel de originele fakturen opeisen en verifiëren eer ik centen op tafel leg.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: D2X - Correcte 2dehands prijs

                              Ik heb er hier ook zo eentje gevonden...



                              Vraagprijs is 3900 Euro.
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X