Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 350 zwart-wit opname

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 350 zwart-wit opname

    Met de EOS 350 is het mogelijk om direct zwart-wit opnames te maken.
    Wat is hiervan het voordeel?
    Mij lijkt het beter om achteraf de foto met een fotobewerkingsprogramma om te zetten. Het resultaat zal dan ongeveer hetzelfde zijn, denk ik.
    Het voordeel is dat je de foto ook nog in kleur hebt

    Of zie ik dit verkeerd en biedt de zwart-wit opname, direct vanuit de camera wel voordelen?

    Peter
    www.dpix.nl event photography

  • #2
    Re: EOS 350 zwart-wit opname

    Ik zou de foto ook achteraf naar zwart-wit omzetten. Dan kan je nog kiezen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: EOS 350 zwart-wit opname

      Het resultaat bij bewerking achteraf zal alleen vergelijkbaar zijn als je de kleurenfoto converteert naar grijswaarden (of de-saturate oid gebruikt).
      Maar met een kleurenfoto kun je achteraf, bv met de kanaalmixer, juist veel meer variëren.
      En heb je, zoals je al zei, idd zelfs een kleurenversie extra

      Comment


      • #4
        Re: EOS 350 zwart-wit opname

        wat de topicstarter vraagt vraag ik me laatste tijd ook af.

        Persoonlijk vind ik BW uit mijn canon mooier dan eender werlke BW omzetting. Vooral om de reden dat bij een kleuromzetting je met 'gigantische' ruis zit in het blauwe kanaal (niet dat deze de mooiste bw opleverd). Dus als je gaat mixen heb je iets meer ruis dan met de BW mode in canon. Vind ik hé.

        Natuurlijk heb je de keuze om een blauwe filter te gebruiken bij kleuromzetting, deze keuze heb ik niet op mijn 350D. Alleen geel, oranje, rood , groen.
        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

        Comment

        Working...
        X