Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het nieuwe Canon EOS 5D topic!

Tot eind Juni is er een serieuze korting voor de 5D, maar de prijzen zijn wel constant gebleven(2600-2800). Is het niet mogelijk dat na die periode, waar je dus geen korting meer krijgt, dat dan de prijzen wel naar beneden zullen gaan?...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
      Tot eind Juni is er een serieuze korting voor de 5D, maar de prijzen zijn wel constant gebleven(2600-2800). Is het niet mogelijk dat na die periode, waar je dus geen korting meer krijgt, dat dan de prijzen wel naar beneden zullen gaan?...
      De prijzen van de Canon 5D zijn na de bekendmaking van de cash back aktie tot 100 euro gestegen.

Een cash back aktie wordt na de vervaldatum gewoonlijk verlengd.

Als je echt een goedkope Canon 5D wil dan kan je afwachten tot er een opvolger is voor de Canon 5D. Dit is nog 6 maand tot 1 jaar.

Jan.

Comment

1/2 tot 1 jaar, valt best mee om nog te wachten, alhoewel

We zien wel; bedankt voor de info

Comment

Een aantal van de 5D problemen kennen we en zijn leefbaar... Het volgende lijkt me een meer vervelend probleem, of valt dit nog wel mee?
          Nl. het dikwijls quasi onleesbaar zijn van de viewfinder info, wat bij één op de 2 toestellen zou voorkomen?

Ook al kun je mss weer zonder deze info leven , hoe veelvoorkomend of irriterend is dit in de praktijk? Zijn onze 2 5D-ers nog in het land...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
            Een aantal van de 5D problemen kennen we en zijn leefbaar... Het volgende lijkt me een meer vervelend probleem, of valt dit nog wel mee?
            Nl. het dikwijls quasi onleesbaar zijn van de viewfinder info, wat bij één op de 2 toestellen zou voorkomen?

Ook al kun je mss weer zonder deze info leven , hoe veelvoorkomend of irriterend is dit in de praktijk? Zijn onze 2 5D-ers nog in het land...?
            Is op mijn camera nog niet voorgevallen.
            En ik kan je verzekeren dat er meer dan twee 5D-ers zijn op het forum

Ik ben en blijf wreed content van mijn camera, ik kan er niet aan doen. Ik zou de camera nog een pak beter kunnen maken zonder dat het iets extra zou kosten, maar ja... de Canon ingenieurs zijn waarschijnlijk iets minder goed in ergonomiestudies dan ik

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
              de Canon ingenieurs zijn waarschijnlijk iets minder goed in ergonomiestudies dan ik
              Ik geloof u direct En bedankt voor het straaltje hoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy

Ik ben er nog steeds.
                Voor mij is de zoeker informatie in zonlicht inderdaad onleesbaar. Maar dat probleem ken ik reeds van de Canon 20D en ik maak hierdoor zeker geen minder goede fotos.

Zelf heb ik maar 1 groot probleem met de Canon 5D...

Ik wil een tweede Canon 5D als backup.

Maar omdat de modellen van Canon toch heel vlug wijzigen wacht ik hiervoor nog even op de Canon 5DII.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                  Ik ben er nog steeds.
                  Voor mij is de zoeker informatie in zonlicht inderdaad onleesbaar. Maar dat probleem ken ik reeds van de Canon 20D en ik maak hierdoor zeker geen minder goede fotos.

Zelf heb ik maar 1 groot probleem met de Canon 5D...

Ik wil een tweede Canon 5D als backup.

Maar omdat de modellen van Canon toch heel vlug wijzigen wacht ik hiervoor nog even op de Canon 5DII.

Jan.
                  Tja, 5DII, ik ben daar nog niet zo zeker van hoor. Wie zegt niet dat het een 6D wordt, of een 5DN of een 5Ds

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Normaal verwacht men aug/sept mededelingen over eventuele nieuwkomers op de markt. Ter welke gelegenheid is dat, een speciale beurs ofzo ?

Hoe dan ook, ik weet niet hoe groot de kans is dat de 5D vervangen gaat worden....Maar ik heb niet veel zin om nu veel te betalen terwijl binnen 2-3 maanden de prijs valt. . Of duurt het nog wat langer ?

Comment

Normaal verwacht men aug/sept mededelingen over eventuele nieuwkomers op de markt. Ter welke gelegenheid is dat, een speciale beurs ofzo ?

Hoe dan ook, ik weet niet hoe groot de kans is dat de 5D vervangen gaat worden....Maar ik heb niet veel zin om nu veel te betalen terwijl binnen 2-3 maanden de prijs valt. . Of duurt het nog wat langer ?
                      Ik doe een gokje op www.koelnmesse.de/wDeutsch/photokina/index.htm

Naar wat ik hoor op fora hier en daar is het gevoel blijkbaar dat er zo snel nog geen opvolger zou komen. Een aankondiging mss wel natuurlijk...

Comment

Traditioneel is er midden Augustus een nieuwe Canon uit de 350D, 30D of 5D reeks. De Canon 350D is het oudst en maakt dus het meeste kans om vervangen te worden. De Canon 30D is recent vervangen.
                        Ook zijn er (meestal) twee nieuwe lenzen.

Even traditioneel is er midden september een nieuwe Canon in de 1D serie. Hier wordt een 1DsIII met een 22 MP sensor verwacht. Maar net zoals de 1DIIn en de 30D krijgt de 1DsIII met bijna zekerheid enkel een groter LCD.

Jan.
                        Last edited by Jan_10D; 26 juni 2006, 21:12. Reden: D30 -> 30D

Comment

De Canon 5D cash back periode is blijkbaar verlengd.

De kans dat er dit jaar een opvolger is voor de Canon 5D is dus iets kleiner geworden.

Jan.

Comment

Even traditioneel is er midden september een nieuwe Canon in de 1D serie. Hier wordt een 1DsIII met een 22 MP sensor verwacht. Maar net zoals de 1DIIn en de 30D krijgt de 1DsIII met bijna zekerheid enkel een groter LCD.
                            Ja spijtig he de concurrentie zit zo ver achter dat ze geen grote evoluties meer doen. Nu ja misschien komt er toch nog een grote verrassing. Het is immers toch Photokina en alhoewel het de grootste beurs is heb je hem toch maar om de 2 jaar. Het is dus toch het moment om indruk te maken.

En 350D die krijgt ook wel een groter LCD met als kit de 17-85 voor -1000€. En dan nog de 3500D voor -400€

Allemaal maar uit mijn duim gezogen hoor maar het zou mij nog niet verbazen moest ik gelijk hebben.

Comment

De Canon 350D is het oudst en maakt dus het meeste kans om vervangen te worden. De Canon 30D is recent vervangen.
                              Maar de 30D was niet echt iets nieuw ... een aangepaste versie ineengestoken met overschotten van een en ander ...
                              Zou ook wel eens op het lijstje van afschrijvingen kunnen staan ...
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                                Als dat de nieuwe norm wordt wat betreft 'beeldkwaliteit' zal ik nog wel ff doordoen met mijne ist D...
                                En zeggen dat dat met de 17-40 L genomen is (algemeen als één van de beste supergroothoeken beschouwd): alles is aanwezig (vertekening, vignettering, enz) behalve scherpte...
                                Vorig jaar had ik een Canon 20D met een EF-S 10-22.
                                Vandaag heb ik een Canon 5D met een EF 17-40L.

De 17-40L op een 5D levert verrassende resultaten. Soms aangenaam, soms onaangenaam.

De EF-S 10-22 had ik het vaakst ingesteld op 10 mm met een f getal van f8 tot f10.
                                10 mm op een 20D is (ongeveer) gelijk aan 17 mm op een 5D.
                                De 17-40L levert (ongeveer) 5 % minder breedhoek op dan de EF-S 10-22.

De eerste resultaten tonen aan dat op 17 mm en f10, ook rekening houdend met het grotere aantal pixels van de Canon 50D, de 17-40L het beter doet dan de EF-S 10-22.
                                Enkel de uiterste beeldhoeken zijn onscherp, vignetting en CA lijken vergelijkbaar of beter.

Andere zoom instellingen en andere f waarden kunnen resultaten opleveren waarbij de EF-S 10-22 dan weer beter is.

Maar de veronderstelling dat EF-S op APS altijd beter is dan EF op FF is hierbij een klein beetje afgezwakt.

En in elk geval ben ik heel tevreden dat ik nu ook weer een breedhoek lens kan gebruiken.

Jan.
                                Last edited by Jan_10D; 2 december 2006, 23:41.

Comment

Working...
                                X