Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het nieuwe Canon EOS 5D topic!

Dat komt er van... Als je ff niet uitkijkt, dan zijn er zoveel reactie's geweest, dat je meer tijd nodig hebt om alles te lezen dan om wat anders te doen...

@fotofiel: ik veronderstel dat je dat schertsend bedoeld niet? Ik bedoel, mijn mening was altijd dat de 17-40L beter was dan de 16-35L. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar heb ff snel gegoogled en vond dit waarin Reichmann de 17-40L toch boven de 16-35L plaatst.

@Kev: Bedoelde gij dat ik jaloers ben, of zo? Ze mogen mij nog 5 stuks aanbieden, ik blijf bij mijn ouwe getrouwe Pentax. ...en ik heb ten minste geen last van het vraagstuk FF/APS, want die hebben na de mislukking van de MZ-D dat toch al lang uit hun hoofd gezet...

@Jan: de titel werd mij ingegeven door anderen, er was al het D2X, 1Ds en 350D-topic. Ik vond dat ik mijn steentje moest bijdragen...
    Bij het herlezen van wat ik geschreven heb, zie ik nu ook dat ik nogal aan het flamen was tegen de 5D. Dat was niet de bedoeling. Ik wou alleen de discussie FF/APS terug aanzwengelen (enfin, voor diegenen die het nog niet weten, hier zit iemand die anti-FF is )

@Sugar: dat van die ist D, dat is nu eens gesproken, zie...

http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
      - De 20D heeft minder pixels waardoor kwalitatieve vergrotingen beperkt zijn tot 60x40 cm. (Met de 5D worden vergrotingen tot 75x50 cm mogelijk, dus 15 cm groter )
      Amai,ik heb hier een 50x75 tegen mijne muur hangen van een nikon coolpix 5700 en die is heel goed.Dan zou het mij sterk verwonderen dan je met een 20D dat niet zou kunnen.
      Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

@MarcFoto: Ook ik ben anti-FF. Indien er een 12 MP fototoestel met de eigenschappen van de 1DII in een 20D behuizing verkrijgbaar was dan zou ik geen 5D kopen. Merk op dat de D200 veel meer in de buurt komt van wat voor mij de ideale DSLR is maar daar gaan geen Canon lenzen op.

Jan.

Comment

Indien er een 12 MP fototoestel met de eigenschappen van de 1DII in een 20D behuizing verkrijgbaar was dan zou ik geen 5D kopen.
          Jan.
          D2x

http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
            Amai,ik heb hier een 50x75 tegen mijne muur hangen van een nikon coolpix 5700 en die is heel goed.Dan zou het mij sterk verwonderen dan je met een 20D dat niet zou kunnen.
            Ik ben ervan overtuigd dat uw 50x75 cm vergroting heel goed is. Maar de definitie van heel goed is voor iedereen anders.
            De afmetingen in mijn voorbeeld zijn gebaseerd op 150 dpi. Dit is de helft van wat er gebruikt wordt voor gewone fotos 10x15 cm. Dit is voldoende kwaliteit om de vergroting op 30 cm afstand te bekijken. (Bij groepsfotos e.a. zal dit vaker voorkomen dan je zou denken)

20D: 3504 pixels / 150 dpi x 2,54 cm/i = 59,3 cm.
            5D : 4368 pixels / 150 dpi x 2,54 cm/i = 74 cm.

Als je enkel rekening houdt met de grotere sensor van de 5D en niet met het aantal pixels dan zou dezelfde kwaliteit kunnen gehaald worden tot 90 x 60 cm. Dit wordt bijna medium formaat.

Jan.
            Last edited by Jan_10D; 27 augustus 2005, 20:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
              D2x

Veel te duur.

Jan.

Comment

De prijzen van de BD leveranciers zijn nu bekend...

Maar het kan toch nog beter:

Edit: De link is heel traag maar de prijsaanduiding voor een 5D is 2699 euro.

Jan.
                Last edited by Jan_10D; 30 augustus 2005, 12:26.

Comment

... de prijsaanduiding voor een 5D is 2699 euro.
                  Je kan daar zelfs afbetalen op 72 maanden ... een lening op 6 jaar enkel voor een body

Comment

De prijzen van de BD leveranciers zijn nu bekend...

Maar het kan toch nog beter:

Edit: De link is heel traag maar de prijsaanduiding voor een 5D is 2699 euro.

Jan.
                    Tja, kijk eens naar de beoordeling van die leverancier.
                    Ik zelf verkies dan toch een levering van mijn getrouwe huisleverancier, 2999 EUR en waarschijnlijk een stuk vroeger geleverd. Een financiering is er wel niet inbegrepen

sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Mag ik constateren dat deze prijzen toch best wel scherp zijn

Je zou er haast over gaan denken om er toch één aan te schaffen
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                        Mag ik constateren dat deze prijzen toch best wel scherp zijn
                        Dat mag je. Al is de prijs nu met 100 euro verhoogd. (teveel bestellingen zeker ?)

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                        Je zou er haast over gaan denken om er toch één aan te schaffen
                        Daarvoor is het te laat... (toch voor mij)

Of deze leverancier nu betrouwbaar is of niet, deze prijs geeft aan wat binnen het jaar de prijs van deze Canon 5D kan worden.

De nieuwprijs van de 5D is 3400 euro.

De 1DII prijs is gestart op 4600 euro, later verlaagd door Canon tot 4000 euro. De online prijs was na 18 maand 3300 euro.
                        Bij dezelfde prijsevolutie is de 5D prijs na 18 maanden 2500 euro.

De 20D prijs is gestart op 1600 euro. De huidige online prijs na 1 jaar is 1300 euro.
                        Bij dezelfde prijsevolutie is de 5D prijs na 1 jaar 2750 euro.

Jan.

Comment

voor de mensen die geînteresseerd zijn om het verschil in viewfinder tussen de 20 D en de 5D te ervaren

sugar
                          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Off topic: Is een oude link maar toch aangenaam om even opnieuw te bekijken.
                            Vooral die 1200 mm samem met een babycam.

Edit: On topic, nog wat (heel langzame) 5D samples : http://www.pixource.com/en/5D/5D_samples.html

Jan.
                            Last edited by Jan_10D; 1 september 2005, 12:43.

Comment

Mmmm, die 5D is wel aantrekkelijk ......

Comment

Wat een troep Tom, kijk even naar de foto, 7 cameras voor zeker een goede foto te hebben ;-)

En dit noemen ze kuddegeest

En wat compenseert den deze??

Comment

Working...
                                X