Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het nieuwe Canon EOS 5D topic!

Rudy, ik mis Photoshop te erg .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
      Koop dan terug ne Canon!!! en verdwijn in de massa...

Comment

TD is harder aan het PS-en dan OOIT !!!

mvg,
        Z900
        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          Wat een troep Tom, kijk even naar de foto, 7 cameras voor zeker een goede foto te hebben ;-)

En dit noemen ze kuddegeest

En wat compenseert den deze??

http://www.pbase.com/vthian/image/33066908
          **** man, die 1200mm kost tegen de 400.000 oude bef, als het niet meer is....
          (laatste link)
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
            (laatste link)
            Het is meer, reken op 80000 EUR, de lens zou nu uit productie genomen zijn vanwege lood

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
              Wat een troep Tom, kijk even naar de foto, 7 cameras voor zeker een goede foto te hebben ;-)
              Rudy, met al uw ervaring weet je toch ook dat je minstens 7 Canons nodig als je 1 foto wil zonder front of back focus probleem.

Mmmm, die 5D is wel aantrekkelijk ......
              Het gaat hier nog steeds over een Canon...

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
              (laatste link)
              Prijs op AC-Foto was 105000 euro of een klein beetje meer dan 4 miljoen oude frankskes. (En dan durven ze zeggen dat een 5D duur is )

Jan.

Comment

Heel erg leuke camera. Full frame op 12.8 MP en verwisselbare focusscreens.

Vooral dat laatste, verwisselbare focus screens, dat staat me aan. Dus ik dacht, de 5D dat wordt hem. Ik doe mijn 10D weg en koop de 5D. Tot ik verder las.

Ik zat al te denken aan een split focusscreen met microprisma's, zoals in de goeie ouwe tijd, want dat mis ik bij alle camera's tegenwoordig. Nu lees ik dat er enkel 3 focuscreens zijn, waar geen kat wat aan heeft. De belangrijkste staat er niet bij.

Dus vaarwel droom. Ik blijf bij mijn 10D. Wat een stukje doorzichtig plastiek van een paar euro al niet kan doen.
                Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cnature000
                  Ik zat al te denken aan een split focusscreen met microprisma's, zoals in de goeie ouwe tijd, want dat mis ik bij alle camera's tegenwoordig. Nu lees ik dat er enkel 3 focuscreens zijn, waar geen kat wat aan heeft. De belangrijkste staat er niet bij.
                  Er zijn 2 extra focus schermen: 1 is identiek aan het meegeleverde maar met een lijnen raster.
                  En 1 is speciaal bedoeld om manueel te focussen met f2,8 lenzen of beter. Ik veronderstel dat met dit laatste de scherpstelzone heel duidelijk zichtbaar is.

In elk geval voor u veel geld bespaard.
                  Of je zou een tweedehands 1Ds moeten kopen.

Jan.

Comment

Ja Jan, dus door dat stukje plastiek mist Canon een koop van mij (niet dat ze daar wakker van zullen liggen ). Maar blijkbaar ben ik niet de enige die een split screen mist, op een ander forum zat een ander met dezelfde vraag.

Maar kan me iemand eens uit de doeken doen, waarom ze tegenwoordig die split screens niet meer in de (D)SLRs steken? Voor mij was die het belangrijkste hulpmiddel bij manueel focussen.

Heeft het iets te maken met de autofocus? Denk ik eigenlijk niet, want de autofocus gebeurt onder de spiegel, en het focus screen zit bovenin.

Die focus screens van tegenwoordig, daar heb je weinig aan, zeker in het donker.
                    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

Comment

Ja Jan, dus door dat stukje plastiek mist Canon een koop van mij (niet dat ze daar wakker van zullen liggen ). Maar blijkbaar ben ik niet de enige die een split screen mist, op een ander forum zat een ander met dezelfde vraag.
                      Wel, even geduld dan, er zijn nog een aantal andere producenten van focusscreens en die zullen deze kans NIET laten liggen

sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Maar kan me iemand eens uit de doeken doen, waarom ze tegenwoordig die split screens niet meer in de (D)SLRs steken? Voor mij was die het belangrijkste hulpmiddel bij manueel focussen.

Heeft het iets te maken met de autofocus? Denk ik eigenlijk niet, want de autofocus gebeurt onder de spiegel, en het focus screen zit bovenin.
                        Eventueel is dit minder eenvoudig dan het lijkt... De lichtmeting moet ingesteld worden volgens het type focus scherm dat wordt gebruikt.

Because these screens have differing metering characteristics,C.Fn.-00 must be set to match the screen in use.
                        Om het beeld over de Canon 5D volledig te houden, dit is de opinie van iemand die een Minolta D7D beter vindt dan gelijk welke Canon. (Klinkt bekend )

Ook op luminous-landscape:
                        Explore Leica's latest masterpiece - the SL3-S mirrorless camera. Discover how this 24MP hybrid powerhouse combines professional video capabilities with classic Leica image quality.

Citaat Michael Reichmann:
                        Indeed, after having spent the past 5 years shooting almost daily with my own Canon D30, D60, 10D, 20D, 1Ds and 1Ds MKII, and samples of most other DSLRs to come to market, I can only tell you that the dynamic range and overall image quality of the 5D sample that I have for testing is as good if not better than the best of the cameras that I've used before.
                        Jan.
                        Last edited by Jan_10D; 3 september 2005, 07:45.

Comment

Die focus screens van tegenwoordig, daar heb je weinig aan, zeker in het donker.

Alles heeft te maken met een commercieel oogpunt: het wordt niet gemaakt omdat Canon denkt dat de vraag niet groot genoeg zal zijn.

(En waarom de vraag niet groot genoeg is, daar heb ik zelf het raden naar )
                          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                            Eventueel is dit minder eenvoudig dan het lijkt... De lichtmeting moet ingesteld worden volgens het type focus scherm dat wordt gebruikt.
                            Is alleen nodig bij screens met verschillende helderheden, bij mijn weten...

Om het beeld over de Canon 5D volledig te houden, dit is de opinie van iemand die een Minolta D7D beter vindt dan gelijk welke Canon. (Klinkt bekend )

Jan.
                            Ach, dat is dezelfde persoon die dit artikel schreef. Ik lees graag zijn columns. Hij vond dus de voorbeeldfoto's van de 5D ook niet goed. Die vent begint te stijgen in mijn achting...
                            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D

Ook op luminous-landscape:
                              Explore Leica's latest masterpiece - the SL3-S mirrorless camera. Discover how this 24MP hybrid powerhouse combines professional video capabilities with classic Leica image quality.

Jan.
                              Om het verhaal te vervolledigen, Mike Johnston had het over de voorbeeld foto's welke op DPREVIEW staan.
                              Phil Askey (editor/owner dpreview.com) heeft later toegegeven dat hij niet vertrouwd was met een aantal nieuwe modes (Picture Style) van de C_5D,en dat dit inderdaad geen optimale beelden zijn zoals opgemerkt door Mike.
                              Dus goed nieuws voor de C_5D fans, de resultaten kunnen nog beter dan tot dusver te zien was op DPREVIEW.

Tip: Phil heeft in zijn samples altijd een paar onderwerpen die terug komen zoals die brug.Raad je aan van deze eens uitprinten op het door jou meest gebruikte print formaat, zo zie je voor jezelf (of zie je niet) de verschillen tussen jou favoriete camera's.

Comment

Het was met de 1D mkII ook zo, dat in het begin, de beelden soft waren. maar iedere dslr user (althans de canonians)kennen ondertussen de usm knop al heel goed!! dus dat komt met de C5D ook wel weer in orde komen nietwaar?
                                Maar het magische van de Minolta D7 zal ie voor mij nooit hebben.

Comment

Working...
                                X