Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De nikon D2x topic

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Er zullen andere mensen zijn die hier niet mee eens zullen zijn , maar ik sluit me hier toch 100% bij aan. Ik ben aan het peinzen over een tweede toestel, maar elke keer die stap terug houdt me tegen. 2 D2x'en is wel wat teveel van het goede. Misschien dan toch een D80 voor de minder omvang...
    Frank waarom geen D200 als back up?

mvg,

Roland

Comment

D200 is doenbaar maar met motordrive dan wel.
      Ik hou wel van de grip die je met/op de d2x hebt.
      d200 en consoorten zijn minder hoog en liggen minder vast in de hand (enfin, bij mij toch)

Last edited by Adri H; 13 december 2006, 10:22.
      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik wacht echt wel op de Fuji S5 Pro, ik vermoed dat ik dan wel " the best of 2 worlds " heb of hoe zeggen ze dat ook alweer?
        Francis, die S5 pro is dat geen omgekitte D2Xs?
        lijkt er verdomd veel op anders

Comment

OFFTOPIC:
          We hebben de meest bekeken topic 19000 views !!!
          edit: op deze (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=106000) in chit chat na

ONTOPIC:
          Vergeten jullie soms de D2H of D2Hs niet? Ik zou veel liever de D2Hs hebben dan een D80 of D200

Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
            Frank waarom geen D200 als back up?
            Ook een mogelijkheid omdat ze veel op elkaar lijken qua menu en bediening, maar de uitgebreide opties, robuustheid en snelheid van de D2x hoef ik niet direkt terug te zien in een tweede body omdat die voornamelijk moet dienen als backup en minder kritisch werk. En de D80/D200 ontlopen elkaar niet veel qua beeldkwaliteit.

Ik wacht echt wel op de Fuji S5 Pro, ik vermoed dat ik dan wel " the best of 2 worlds " heb of hoe zeggen ze dat ook alweer?
            Da's ook de optie die ik overweeg. Hopelijk brengen ze een echt goede ISO3200, want ik heb de online testen eens nagelezen, en daaruit bleek dat de hoge ISO NR van de S3pro vrij agressief is en detail opvreet.

>Quote van DPReview: Look at the detail crop however and the reason becomes evident, the S3 Pro's aggressive high ISO noise reduction takes its toll on image detail, while areas of continuous tone are smooth, detail is lost elsewhere in the image. It's a tradeoff that Fujifilm should perhaps have left in the hands of the photographer (user controllable noise reduction).<

Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
            Als je de look and feel van de D2X gewoon bent Ik hou wel van dat soliede.
            Ik heb gisteren nog wat zwart wit geschoten (op Agfa Dia Direct 12 asa !) met de F801S en dat toestel is in vergelijking net speelgoed , alhoewel ik hier toch al jaren geniet van heb.
            De F801 is toch gene F65 ook niet hé Ik vind de optische zoeker nog steeds top op deze camera. Ik heb een tijd overwogen een tweedehandse F100 te kopen, maar lees ook verhalen van mensen die hetzelfde gedaan hebben, en na een paar rolletjes film ligt die camera dan stof te vangen

MVG,

Comment

F65 ? Nikon EM , dat is pas kicken

Comment

Tweede body lijkt in sommige omstandigheden inderdaad echt wel belangrijk, je weet maar nooit dan je toestel plots een panne vertoont. Maar deze keer bijt ik nog op mijn tanden en wacht af wat de Fuji S5 gaat brengen, ik ben echt benieuwd.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Er staan een D2H en een D2Hs te koop op deze site

Comment

Tweede body lijkt in sommige omstandigheden inderdaad echt wel belangrijk, je weet maar nooit dan je toestel plots een panne vertoont. Maar deze keer bijt ik nog op mijn tanden en wacht af wat de Fuji S5 gaat brengen, ik ben echt benieuwd.
                    Niet alleen bij een panne is een tweede toestel nuttig Als je op statief werkt (tele-macro) en je hebt een tweede body met een ander objectief bij de hand, kan je een onverwachte gelegenheid zo fotograferen zonder snel te moeten wisselen van objectief. Ook voor op lange uitstappen kan een lichter/compacter toestel ietsjes handiger zijn

MVG,

Comment

Bon, vandaag een verlaat kerstkado gehad.
                      Combo D2X-AFS28-70 is terug van bij procirep en het probleem is opgelost.
                      Oorzaak? Onbekend of in ieder geval ze lossen niks, volgens de werkbrief hebben ze de D2X AF sensor geijkt, gecalibreerd en gekuisd, de AFS lijkt me wat sneller te werken en ook wat smoother..
                      De AFS 105 is nog steeds niet geleverd.

Comment

Oorzaak? Onbekend of in ieder geval ze lossen niks, volgens de werkbrief hebben ze de D2X AF sensor geijkt, gecalibreerd en gekuisd, de AFS lijkt me wat sneller te werken en ook wat smoother..
                        De AFS 105 is nog steeds niet geleverd.
                        Blij dat te horen Adri, juist op tijd zou ik zeggen . . . . en zeggen dat die 105 VR nog altijd ligt te pronken bij konijn . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

. . . en zeggen dat die 105 VR nog altijd ligt te pronken bij konijn . . .
                          zwijg nou toch eens
                          Ik ben nog altijd aan het twijfelen of ik deze erbij wil kopen

Sven

Comment

Zelfde probleem gehad... Nu werkt alles weer prima!
                            Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                            Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Blij dat je camera hersteld is Adri ,

De AF op de mijne is in oktober ook gecalibreerd. Ik had het eerst nog niet in de gaten, en dacht dat softe foto's met mijn lichtsterke objectieven wide open het gevolg waren van mijn eigen onkunde... niet dus

MVG,

Comment

Adri, Tof dat je cam terug in orde is.
                                Nu nog wat helder weer, en je kan het Meerdaelbos weer onveilig maken...

mvg,

Roland

Comment

Working...
                                X