Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nikon D2x topic

    Heb ondertussen nieuws van Nikon, het zou om een AF calibratieprobleem gaan.
    De 50mm lens was ook mee en die heeft een slechtfunktionerende sensor.
    Vervanging kost echter meer dan de lens waard is (139€)
    Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

    Comment


    • Re: De nikon D2x topic

      Ik heb de nieuwste firmware ondertussen ook geinstalleerd, maar ik kan de functie "spiegel omhoogklappen" niet activeren. ik dacht dat het niet meer nodig was om netvoeding te gebruiken

      Comment


      • Re: De nikon D2x topic

        Ik zou het even voor je proberen, maar ik heb m'n D2X net geteld 5 minuten in m'n handen gehad. Kwam terug van Nikon maar werkte bij kontrole nog steeds niet goed met de 28-70mm (geen focus op oneindig in de 28mm stand) en is retour Procirep.
        Weer 3 weken zonder
        Ik begin stilaan wel te denken dat het aan de lens ligt, op een D200 werkte deze feilloos.. en nog straffer, toen ik de lens daarna terug op m'n D2X draaide werkte die er ook goed mee .. aargh
        Ik had best de 28-70 meegestuurd de eerste keer ik weet het..
        Last edited by Adri H; 11 december 2006, 18:22.
        Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

        Comment


        • Re: De nikon D2x topic

          Voor "Mediafotograaf":

          als u de laatste firmware geïnstalleerd hebt, en u kunt de keuze "Spiegel omhoog" in het Setup-menu niet selecteren, laadt dan de batterij eens helemaal op en probeer dan opnieuw...

          Goede intentie van Nikon om je te behoeden voor schade aan spiegel of sluiter, maar niet gedocumenteerd voor zover ik weet...

          Comment


          • Re: De nikon D2x topic

            idd, ik had ze net opgeladen, en dat werkt, thx.

            Comment


            • Re: De nikon D2x topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
              Ik zou het even voor je proberen, maar ik heb m'n D2X net geteld 5 minuten in m'n handen gehad. Kwam terug van Nikon maar werkte bij kontrole nog steeds niet goed met de 28-70mm (geen focus op oneindig in de 28mm stand) en is retour Procirep.
              Weer 3 weken zonder
              Ik begin stilaan wel te denken dat het aan de lens ligt, op een D200 werkte deze feilloos.. en nog straffer, toen ik de lens daarna terug op m'n D2X draaide werkte die er ook goed mee .. aargh
              Ik had best de 28-70 meegestuurd de eerste keer ik weet het..
              Amai da's wel balen

              Ik heb zelf ook focusproblemen gehad op mijn X, maar na afregeling van mijn body werken nu alle objectieven die ik heb perfect.

              Hopelijk komt het toch nog goed. Kan je niemand anders met een D2X contacteren en je objectieven eens laten testen? Dan weet je misschien wat meer...

              MVG,

              Comment


              • Re: De nikon D2x topic

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Kan je niemand anders met een D2X contacteren en je objectieven eens laten testen? Dan weet je misschien wat meer...
                Het is niet bij de eur, maar als je wilt langskomen, pm me maar

                Sven

                Comment


                • Re: De nikon D2x topic

                  Zijn er D2X gebruikers die ook een macro lens hebben?

                  Ik ben van zin om een macro lens te kopen, niet om bloemen of bijtjes te trekken. Eerder een close-up van ringen tijdens een huwelijk (of dergelijke) en modellen in de studio.

                  Twijfel tussen Nikon 60mm of Nikon VR 105mm (of zijn er nog lenzen die 10 op 10 scoren op onze body?

                  Zou er iemand mij ongecompresserde RAW files kunnen doorsturen van uw D2X + uw macro lens

                  mvg Sven

                  Comment


                  • Re: De nikon D2x topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                    Zijn er D2X gebruikers die ook een macro lens hebben?

                    Ik ben van zin om een macro lens te kopen, niet om bloemen of bijtjes te trekken. Eerder een close-up van ringen tijdens een huwelijk (of dergelijke) en modellen in de studio.

                    Twijfel tussen Nikon 60mm of Nikon VR 105mm (of zijn er nog lenzen die 10 op 10 scoren op onze body?

                    Zou er iemand mij ongecompresserde RAW files kunnen doorsturen van uw D2X + uw macro lens

                    mvg Sven
                    105mm, without a doubt.

                    Macro in a wedding?? I use the 28-75 or even the 70-200 to fill a frame with the rings. If I used a Macro I'd need to sit on the bride's lap

                    As for the 105mm macro in studio, my colleague did some jewelery shoots together with some ex-miss for the "catchy" magazine. He used the non VR 105mm. We tried a 60mm and 90mm too, but the workng distance was too short.

                    Good luck on you're choice. Personally I'd take the 105mm non VR.

                    Comment


                    • Re: De nikon D2x topic

                      Ik heb een 105 VR in bestelling, al een kleine maand.

                      Wat de D2X betreft, bedankt voor jullie aanbod, maar wat kan ik beter doen dan heel de zwik naar Nikon Tech sturen en laten nakijken?

                      Het enige nadeel is dat ik nu al een kleine maand zonder toestel zit en realistisch gezien ook de nieuwjaarsperiode zonder ga zitten.

                      Ik kan natuurlijk altijd wel een ander toestel vragen maar ik heb geen zin in iets anders, de D2X is gewoon de max .
                      Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                      Comment


                      • Re: De nikon D2x topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                        Ik heb een 105 VR in bestelling, al een kleine maand.
                        Adri, ik kom net van Konijn, daar staat deze gewoon in de kast met de andere lenzen, ik heb hem zelfs even mogen testen. Pracht van eens lensje hoor, ziet er wel anders uit dan zijn voorganger ( iets groter en zwaarder )
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Re: De nikon D2x topic

                          Tja, de mijne is in bestelling bij FotoKar in Leuven
                          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                          Comment


                          • Re: De nikon D2x topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
                            Ik kan natuurlijk altijd wel een ander toestel vragen maar ik heb geen zin in iets anders, de D2X is gewoon de max .
                            Er zullen andere mensen zijn die hier niet mee eens zullen zijn , maar ik sluit me hier toch 100% bij aan. Ik ben aan het peinzen over een tweede toestel, maar elke keer die stap terug houdt me tegen. 2 D2x'en is wel wat teveel van het goede. Misschien dan toch een D80 voor de minder omvang...

                            Comment


                            • Re: De nikon D2x topic

                              Als je de look and feel van de D2X gewoon bent Ik hou wel van dat soliede.
                              Ik heb gisteren nog wat zwart wit geschoten (op Agfa Dia Direct 12 asa !) met de F801S en dat toestel is in vergelijking net speelgoed , alhoewel ik hier toch al jaren geniet van heb.
                              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                              Comment


                              • Re: De nikon D2x topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Er zullen andere mensen zijn die hier niet mee eens zullen zijn , maar ik sluit me hier toch 100% bij aan. Ik ben aan het peinzen over een tweede toestel, maar elke keer die stap terug houdt me tegen. 2 D2x'en is wel wat teveel van het goede. Misschien dan toch een D80 voor de minder omvang...
                                Ik wacht echt wel op de Fuji S5 Pro, ik vermoed dat ik dan wel " the best of 2 worlds " heb of hoe zeggen ze dat ook alweer?
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X