Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nikon D2x topic

    de nieuwe Nikon D2Xs is er. de voledige uitleg kan men vinden op:http://www.dpreview.com/news/0606/06060102nikond2xs.asp
    groetjes,
    Sergie
    Last edited by SERGIE; 1 juni 2006, 17:23.

    Comment


    • Re: De nikon D2x topic


      D2X
      D2Xs

      Nobody is perfect, as nothing will be perfect.
      Wees blij dat we over een schitterend werkend machine beschikken. Dat ben ik toch en geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt te veranderen
      Mijn fotobakske zal hopelijk nog enkele jaarkes meegaan en ergens zal er ondertussen wel weer iets anders zijn dat iets meer kan, maar of het daarom betere foto's geven zal ????
      Lange leve wat ik heb en hopelijk nog lang koesteren kan
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • Re: De nikon D2x topic

        Oorspronkelijk geplaatst door purlut
        Mijn fotobakske zal hopelijk nog enkele jaarkes meegaan en ergens zal er ondertussen wel weer iets anders zijn dat iets meer kan, maar of het daarom betere foto's geven zal ????
        Lange leve wat ik heb en hopelijk nog lang koesteren kan
        Idem dito hier
        Dat is ook de reden dat ik zoveel geld aan een camera heb uitgegeven: om er een flink aantal jaren mee te werken. De D2x straft slechte techniek en optiek onverbiddelijk en genadeloos af, maar als ik dan foto's heb kunnen maken waaraan alles maar dan ook alles goed zit, kan mijn dag echt niet meer stuk

        Comment


        • Re: De nikon D2x topic

          Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
          Wat ze vergeten zijn is de build in flash

          Hubert
          Eerlijk gezegd... nog nooit gemist zo'n built-in flash...

          Ja verleden jaar heb ik uit gewichtsoverwegingen mijn SB-800 ook eens thuisgelaten bij een familieuitstap. Ik dacht het te klaren met die built-in flash van mijn D70... viel dat even tegen zeg!!!

          Comment


          • Re: De nikon D2x topic

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
            Eerlijk gezegd... nog nooit gemist zo'n built-in flash...

            Ja verleden jaar heb ik uit gewichtsoverwegingen mijn SB-800 ook eens thuisgelaten bij een familieuitstap. Ik dacht het te klaren met die built-in flash van mijn D70... viel dat even tegen zeg!!!
            Ik heb 2 flitsen.
            Een Sigma Super en een SB800.
            Ik kan die langs de twee kanten of nog ergens anders zetten. Maar zonder build in flits moest ik nog een SB if Sigma kopen om die andere 2 aan te sturen. Daar het voordeel van build in.
            Is ook gemakkelijk als je licht wil gaan en een beetje fill flash nodig hebt.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • Re: De nikon D2x topic

              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
              Ik heb 2 flitsen.
              Een Sigma Super en een SB800.
              Ik kan die langs de twee kanten of nog ergens anders zetten. Maar zonder build in flits moest ik nog een SB if Sigma kopen om die andere 2 aan te sturen. Daar het voordeel van build in.
              Is ook gemakkelijk als je licht wil gaan en een beetje fill flash nodig hebt.

              Hubert
              Kan allemaal goed zijn Hubert, maar gebruik je ook daadwerkelijk en regelmatig zo'n multiflash opstelling? Ik had ook die mogelijkheid bij de D70, maar heb ze amper gebruikt. Ik zou wel eens een poging willen wagen met 2 extra SB-800 of SB-600 in een gecontroleerde omgeving (geimpoviseerde thuisstudio), maar denk dan weer snel dat dat geld beter zou geinvesteerd worden in een meer geavanceerde flitsintallatie waarbij je met grotere softboxen waarschijnlijk een veel homogener resultaat zal bekomen.

              En licht gaan... dat betekent sowieso jezelf alweer beperkingen opleggen. Zelfs met de SB-800 flits ik nooit rechtdoor bij personenfotografie omdat het zo'n lelijk en platdrukkend effect geeft. Ik probeer steeds via het plafond of via een zijmuur te bouncen, en als het echt niet anders kan zal ik de diffusorkap of het reflectiekaartje gebruiken.

              Kijk Hubert, in het begin dacht ik ook in termen van "features", maar nu zie ik de camera meer als het verlengstuk van mijn verbeelding. Ik weet dat de D2x veel te duur lijkt in verhouding tot de D200 die jij gebruikt, maar deze camera is nog altijd de snelste en meest accuraat reagerende Nikon met daar bovenop een fenomenale beeldkwaliteit op basis ISO's

              Comment


              • Re: De nikon D2x topic

                Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                Van mij mogen ze dat s-je heel erg klein schrijven, want de verbeteringen zijn niet om over naar huis te schrijven. Ik had liever gezien dat ze er nieuwe sensor in hadden gestopt die beter bruikbaar zou zijn op heel hoge ISO-waarden.

                Nikon D2Xs

                Groeten, Miriam
                Waarschijnlijk zullen ze "onder de motorkap" nog wel wat gesleuteld hebben aan die hele hoge ISO prestaties. Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat sommige interne componenten vervangen/verplaatst zijn om lagere ruis te verkrijgen. De testbeelden zullen ons vlug genoeg om de oren vliegen

                Comment


                • Re: De nikon D2x topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door dasilva
                  Dat de opvolger van de D2X een FF wordt is regelrechte onzin. Hoe zou Nikon dit in godsnaam aan z'n klanten verkopen? En wat met de recent ontwikkelde DX lenzen dan?

                  Ik geloof wel dat het mogelijk is dat Nikon een FF camera op de markt zou brengen, maar dan naast de D2X reeks. Want de FF heeft een heel ander doelpubliek me dunkt ...
                  De dx lenzen zijn gewoon een commerciële tussenstap. Bij iedere camera die ze verkopen, verkopen ze toch zeker (opden duur) 2 lenzen. daar verdienen ze geld mee
                  Er is nog geen enkele pro lens op dx formaat (met de 17-55 als enige uitzondering). Als dat de toekomst was waarom dan de 200 vr en 300 vr niet op DX formaat ???? Dan zouden ze veel handelbaarder worden.
                  Dat de FF er zal komen is voor 100% zeker. Eindelijk weer eens een lekkere ruime zoeker. Dat is gewoon een kwestie van tijd.
                  Straks krijgen we een fullframe met een highspeedcrop mogelijkheid. Dan kun je dus lekker met tele EN met groothoek werken met 1 camera.

                  Just my 2 cents
                  Website : www.alextimmermans.com
                  Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                  Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

                  Comment


                  • Re: De nikon D2x topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
                    Er is nog geen enkele pro lens op dx formaat (met de 17-55 als enige uitzondering). Als dat de toekomst was waarom dan de 200 vr en 300 vr niet op DX formaat ???? Dan zouden ze veel handelbaarder worden.
                    Alex, ik volg je wel, maar ik vraag me af of je die grote/lichtsterke tele'e echt een stuk lichter kan maken als je ze in DX zou uitbrengen. Een 300mm f/2.8 zal tenslotte altijd een frontopening van minstens 107 mm moeten hebben hé, DX of niet...
                    Enfin, ik zou zeker willen dat je gelijk had hoor!
                    Kris

                    Comment


                    • Re: De nikon D2x topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                      Kan allemaal goed zijn Hubert, maar gebruik je ook daadwerkelijk en regelmatig zo'n multiflash opstelling? Ik had ook die mogelijkheid bij de D70, maar heb ze amper gebruikt. Ik zou wel eens een poging willen wagen met 2 extra SB-800 of SB-600 in een gecontroleerde omgeving (geimpoviseerde thuisstudio), maar denk dan weer snel dat dat geld beter zou geinvesteerd worden in een meer geavanceerde flitsintallatie waarbij je met grotere softboxen waarschijnlijk een veel homogener resultaat zal bekomen.

                      En licht gaan... dat betekent sowieso jezelf alweer beperkingen opleggen. Zelfs met de SB-800 flits ik nooit rechtdoor bij personenfotografie omdat het zo'n lelijk en platdrukkend effect geeft. Ik probeer steeds via het plafond of via een zijmuur te bouncen, en als het echt niet anders kan zal ik de diffusorkap of het reflectiekaartje gebruiken.

                      Kijk Hubert, in het begin dacht ik ook in termen van "features", maar nu zie ik de camera meer als het verlengstuk van mijn verbeelding. Ik weet dat de D2x veel te duur lijkt in verhouding tot de D200 die jij gebruikt, maar deze camera is nog altijd de snelste en meest accuraat reagerende Nikon met daar bovenop een fenomenale beeldkwaliteit op basis ISO's
                      Frank,

                      Feitelijk was het een beetje als een grapje bedoeld.(Je kan er niet omheen dat ze enkele zaken van de D200 bij de D2Xs hebben over genomen. Trouwens de D200 heeft ook zeer veel van de genen van de D2X mee gekregen). Maar uiteraard heeft de D2X nog een aantal plus punten over de D200. Het zou maar erg zijn moest dat niet, zowel voor de verkoop van de D2X als voor de D2X eigenaars.
                      Ikzelf, die veel actie foto's(ijshockey) trek zat een tijdje van de D2X te dromen maar telkens werd ik met de € drempel geconfronteerd, die me terug met mijn voeten op de grond duwde, tot de D200 uitkwam, die vele zaken die ik met de D70 miste, ook aanvulde(de D2X deed dat ook) en aan 1/3 van de prijs van een D2X. Toen was de keuze snel gemaakt. Akkoord dat ik met de D2X nog wel een stapje verder zou kunnen gaan maar het blijft nog steeds een(welliswaar uit de hand gegroeide ) hobby.

                      Wat dat flitsen betreft: Een build-in flits geeft ook gemakkelijker rode ogen(kan gemakkelijk verwijderd worden) maar is handig als je onverwacht toch wat fill flash nodig hebt.
                      Ik moet ook af en toe eens wat foto's maken van produkten voor een vriend. Dan is de opstelling met de 2 flitsen best handig en compact. Trouwens ik heb ook de D200 flits als derde flits om het onderwerp te belichten, wat met de D70 niet kon.
                      Degelijke studio flitsen kosten wel wat meer dan een extra SB800(in de veronderstelling dat je toch reeds 1 externe flits hebt). Als je wekelijks in de studio zit zal dat wel beter zijn maar voor af en toe vind ik dit toch wel een goede en compacte oplossing.

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment


                      • Re: De nikon D2x topic

                        Hoi iedereen,

                        Even de tread uit het stof halen.

                        De nieuwe firmware update is al beschikbaar via de USA Nikon site.

                        Sven

                        Comment


                        • Re: De nikon D2x topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                          Hoi iedereen,

                          Even de tread uit het stof halen.

                          De nieuwe firmware update is al beschikbaar via de USA Nikon site.

                          Sven
                          'k em de mijne van de Japanse site gehaald

                          Comment


                          • Re: De nikon D2x topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            'k em de mijne van de Japanse site gehaald
                            Frank,
                            Japans aan het leren?
                            Serieus nu: Werkt alles goed? Wat zijn je indrukken?

                            Sven

                            Comment


                            • Re: De nikon D2x topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                              Frank,
                              Japans aan het leren?
                              Serieus nu: Werkt alles goed? Wat zijn je indrukken?

                              Sven
                              Alles werkt minstens even goed als vanouds

                              Ik heb nog geen vergelijkingen gemaakt qua ruis op hogere ISO's, maar die gebruik ik uiteindelijk toch zeer zelden. De echte gebruiksindrukken moeten nog komen ergens ten velde, maar dat zal nu een week niet gaan omdat ie morgen in service gaat voor een backfocus van 1%

                              MVG,

                              Comment


                              • Re: De nikon D2x topic

                                Hallo mede D2x gebruikers. De firmware heb ik ook geladen en het ziet er goed uit. Het menu heeft een nieuw kleurtje gekregen en er zitten nieuwe opties op.

                                Zo ook bijvoorbeeld de mirror lock up functie om de sensor schoon te kunnen maken zonder netvoeding. (die ik toevallig verleden maand had gekocht? ja die ja )

                                Overigens nog Frank, veel suc6 toegewenst met de herafstelling van uw apparatuur. Ik heb de verhalen gelezen en ben benieuwd hoe het geheel gaat werken na herstelling.

                                Nikon spul

                                Comment

                                Working...
                                X