Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nikon D2x topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De nikon D2x topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
    wat bedoel jij met de beste instellingen
    Als je een toestel van dat bedrag koopt, wordt er toch van je verwacht dat je dat zelf weet hé, of bestaan er echt nog mensen die een toestel kopen voor de show.
    Bedankt voor je bijdrage...
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

    Comment


    • Re: De nikon D2x topic

      Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
      wat bedoel jij met de beste instellingen
      Als je een toestel van dat bedrag koopt, wordt er toch van je verwacht dat je dat zelf weet hé, of bestaan er echt nog mensen die een toestel kopen voor de show.
      Pats, dat komt aan. misschien toch even zeggen dat zelfs iedere goeie beroepsfotograaf nog elke dag bijleert, niemand is volleerd. 't Is door zelf kritisch te zijn dat je het meeste opsteekt. Iedereen kan hier van iedereen leren, en da's waarschijnlijk ook wel één van de bdoelingen van dit forum he Je uitspraak komt toch een beetje hard over. Er bestaat zoiets als een leercurve....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • Re: De nikon D2x topic

        Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
        Pats, dat komt aan. misschien toch even zeggen dat zelfs iedere goeie beroepsfotograaf nog elke dag bijleert, niemand is volleerd. 't Is door zelf kritisch te zijn dat je het meeste opsteekt. Iedereen kan hier van iedereen leren, en da's waarschijnlijk ook wel één van de bdoelingen van dit forum he Je uitspraak komt toch een beetje hard over. Er bestaat zoiets als een leercurve....
        voila

        Er zijn 7 subcategoriën met telkens een 8 tal instellingen. Dan kom ik op 56 zaken die kunnen ingesteld worden.

        Dan denk ik dat het een goede vraag is welke instellingen jullie gebruiken.

        sorry voor de vraag anders

        svenmichiels

        Comment


        • Re: De nikon D2x topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
          wat bedoel jij met de beste instellingen
          Als je een toestel van dat bedrag koopt, wordt er toch van je verwacht dat je dat zelf weet hé, of bestaan er echt nog mensen die een toestel kopen voor de show.
          Sorry dat wij dat dan nie weten, en het hier willen vragen, en wat is uw probleem dat ik een D2x voor de show wil kopen al is het ene voor op mijn schouw te zetten...goe bezig jong echt goe bezig.
          KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
          http://www.photopat.be

          Comment


          • Re: De nikon D2x topic

            Wouter M

            precies ne knappe gast . ALs ik iets koop moet ik altijd RTFM uitvoeren eer ik ermee kan werken, vooral als het iets nieuws is.
            Prijs je gelukkig dat je met alles kan werken, alles 100% doet zonder iets te moeten bijleren.
            Posten man, posten, die 100% volmaakte foto's . Ge gaat nu toch niet beweren dat je dat nog moet aanleren als je je een digitaaltje (groot of klein) aanschaft .
            Mijn handleiding valt voleldig uit elkaar. Oh ja, er zijn er die een handleiding hebben die na 4 jaar ng in plastiekverpakking zit, de witte raven. Ben jij ereen ?
            man, man, man ...

            Ik snap dan niet wat al die vragen hier komen doen over camera's, objectieven, assecoires, beginners, ... Dat is toch niet meer nodig volgens je stelling ?
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • Re: De nikon D2x topic

              Der zijn der precies een paar rap op hun tenen getrapt. Ik zeg ook niet dat je niet kan bijleren, maar die instellingen die moet je veranderen naar je eigen behoeften. Wat voor nut heeft het als iemand zegt dat je best altijd foto's neemt op AF-C, in kleurmode 2. Wat ik bedoel is, dat als je de handleiding eens leest, dat je dit allemaal zelf moet kunnen begrijpen, en instellen.

              Comment


              • Re: De nikon D2x topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                Der zijn der precies een paar rap op hun tenen getrapt. Ik zeg ook niet dat je niet kan bijleren, maar die instellingen die moet je veranderen naar je eigen behoeften. Wat voor nut heeft het als iemand zegt dat je best altijd foto's neemt op AF-C, in kleurmode 2. Wat ik bedoel is, dat als je de handleiding eens leest, dat je dit allemaal zelf moet kunnen begrijpen, en instellen.
                De handleiding van de D2X is niet meer dan een beknopte uitleg van de bediening van het apparaat. Welke instellingen in een bepaalde situatie het best gebruikt kunnen worden staat er meestal niet bij. Dan komt er iets om de hoek kijken dat in geen enkele handleiding staat: praktijkervaring. En als ik jou zo hoor praten over de D2X heb je juist helemaal geen praktijkervaring met de D2X

                Groeten, Miriam

                Comment


                • Re: De nikon D2x topic

                  Oké, als iedereen het hier dan toch beter weet, waar blijven dan die beste instellingen waar Sven om vroeg?

                  Comment


                  • Re: De nikon D2x topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
                    Oké, als iedereen het hier dan toch beter weet, waar blijven dan die beste instellingen waar Sven om vroeg?
                    nah... even wachten... euhhhh... hier misschien...?Tja.... ik heb de handleiding er even op nageslagen en ik kan ze niet vinden Ah, hier heb ik ze... ahhhhhhhhh.... jammer genoeg zijn ze alleen toegankelijk voor de leden van het geheime D2X-genootschap. Als je de geheime handgreep niet kent, kom je niet binnen.... Jammer Wouter M, niet voor jou dus

                    Sorry, Wouter M, een beetje plagen moet kunnen

                    Zonder gekheid... als ik me niet vergis kun je met Nikon Capture de instellingen opslaan in een bestandje. Ik weet niet zeker of daar ook de instellingen van de geheugenbanken in opgeslagen, maar als dat het geval is zouden we dergelijke bestanden kunnen uitwisselen. Dat is nog eens een mooie vorm van een geheime handgreep

                    Groeten, Miriam

                    Comment


                    • Re: De nikon D2x topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                      Sorry, Wouter M, een beetje plagen moet kunnen
                      Moet zeker kunnen.
                      Sorry als mijn eerste post een beetje cru was, maar ik begreep gewoon niet dat er iets bestond als de "beste" instellingen. Als deze er al waren, waarom kan je ze dan nog aanpassen.

                      Comment


                      • Re: De nikon D2x topic

                        Je kan een aantal zaken opstaan van de custom-settings in een curve.
                        je kan ook een curve inladen via nikon capture naar de D2X. Spijtig genoeg laten ze maar toe om één eigen setting in te laden, daar waar met de D100 je er 4 kon wegschrijven.
                        Ondertussen zijn er al verschillende mensen bezig geweest om een kleurencurve op te stellen, en ik moet bekennen dat ik er momenteel één geladen heb, waar ik weinig moet bijtunen. Geeft schitterende kleurbeelden af.



                        Ondertussen heb ik al enkele lijstjes, lees blz met settings en settings en settings en settings en settings en settings en settings (neen, ik daari niet door, maar er zijn zoveel verschillende mogelijkheden en ze nemen enorm veel tijd in beslag om ze te testen).
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • Re: De nikon D2x topic

                          @ Perlut: Wat bedoel je met een kleurencurve? Is dat wat anders dan een tone-curve? De link werkt hier overigens niet...
                          Groetjes Edwin
                          Mijn Foto's

                          Comment


                          • Re: De nikon D2x topic

                            Custom-curve, tonecurve, kleurtonen, ...
                            Het gaat hem allemaal om het principe op opgevangen licht en temperatuur ervan, om te zetten naar kleuren.

                            Hier de link, heb die ook eens geprobeerd en inderdaad is iets fout. Nu goed. De bijhorende foto's zijn helaas verdwenen.

                            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • Re: De nikon D2x topic

                              Sorry maar ik moet hier Wouter M toch wel bijtreden.
                              Mits de nodige basiskennis, en dat zullen de houders van een D2x waarschijnlijk toch wel hebben, én de handleiding welke ook duidelijk is (proficiat Nikon) moet je de mogelijkheid hebben om de juiste instellingen zelf te doen, dat is dus ook mijn idee.
                              En als je dat niet kan laat dan het toestel maar in de standaardinstellingen staan i.p.v. instellingen over te nemen die ergens op één of ander forum of site door één of andere fotograaf worden gepubliceerd.

                              Overbodig te stellen dat zo'n fotograaf bv pakweg in Florida woont met totaal ander licht dan wat we hier zien. Daarenboven verschilt het licht ook op dezelfde plaats 's morgens, 's middags, 's avonds, om ook maar wat op te noemen.

                              Véél praktischer en wel verstaanbaar zou een specifiekere vraag zijn welke instellingen iemand gebruikt voor bepaalde foto's, in bepaalde omstandigheden, om ook maar wat op te noemen.

                              Alleen op zo'n manier gebruik je de mogelijkheden van een dergelijk toestel.

                              Comment


                              • Re: De nikon D2x topic

                                @Digifo
                                sukkelaar, je snapt het niet ...
                                Allee, zeker geen fotokes posten hier om de nodige uitleg te krijgen en zeker hier nergens het forum lezen voor informatie. Ik vermoed dat je dat niet nodig hebt als je een digitaaltje heb gekocht .
                                Je kan toch wel foto's nemen zekers ...
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X