Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is deze D70 commentaar terecht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Is deze D70 commentaar terecht?

Is onderstaande commentaar terecht? Ik wou de D70 (of D70s) voor concert fotografie gebruiken. Dus weinig licht en geen flash = hogere iso. De gelukte foto's wilde ik daarna op A3 formaat laten afdrukken. Is dit dan het geschikte toestel of is er een beter in de zelfde prijscatogorie?

Bedankt!
    D

"As great as the D70 is, it does have a few shortcomings. While it provides outstanding image quality in moderate to bright light, the noise builds up fairly quickly in low light and in the shadow areas of high-contrast scenes."
    Last edited by thisisforlife; 6 juli 2005, 17:24. Reden: schrijffout
    Bodies: Fujifilm x-t3
    Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

Re: Is deze D70 commentaar terecht?

tja, over welke iso-waarde hebben ze het? of is dit gewoon een commentaar omdat die pas op 200 begint...

daarenboven is er genoeg freeware om ruis te verwijderen...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Kijk eens op deze link: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page19.asp

Hier zijn 4 toestellen met elkaar vergeleken qua ruis. Let wel, het betreft hier een theoretische situatie, de praktijk kan natuurlijk anders uitpakken. Je hebt in ieder geval wel een uitgangspunt.
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thisisforlife
        Is onderstaande commentaar terecht? Ik wou de D70 (of D70s) voor concert fotografie gebruiken. Dus weinig licht en geen flash = hogere iso. De gelukte foto's wilde ik daarna op A3 formaat laten afdrukken. Is dit dan het geschikte toestel of is er een beter in de zelfde prijscatogorie?

Bedankt!
        D

"As great as the D70 is, it does have a few shortcomings. While it provides outstanding image quality in moderate to bright light, the noise builds up fairly quickly in low light and in the shadow areas of high-contrast scenes."
        Tot ongeveer ISO 640 gaat alles goed......en daarna...?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ze gaan het hier niet graag horen maar voor concertfotografie ben je beter af met een canon.

De reden is dat je als je een recente canon neemt je sowieso al minder ruis hebt op hoge iso. En die heb je nodig voor concertfotografie. Maar vooral ook omdat iso 1600 op de D70 eigenlijk nog geen iso 1600 is. Maar iets van iso1250 en op een canon klopt de iso ook niet maar in de andere richting. Iso 1600 is iets van een iso2000. Gevolg je haalt bij gelijke beeldkwaliteit een pak hogere sluitertijden en dat is voor concertfotografie een voordeel.

Voor diegenen die mij niet geloven zoek maar eens wat rond en je zal zien dat ik dit niet uit mijn duim zuig. Er waren ook nog andere merken die te lage iso vermelden ik dacht pentax. Minolta was het meest precies met zijn iso.

Anderzijds denk ik niet dat deze commentaar terecht is ik heb al hele mooie resultaten van concertfotografie met een D70 gezien.
          Last edited by Kevlar; 6 juli 2005, 18:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Anderzijds denk ik niet dat deze commentaar terecht is ik heb al hele mooie resultaten van concertfotografie met een D70 gezien.
            voila, meer hangt af van de fotograaf, dan enkel van een iso-waarde. daarenboven zijn er toch nog zaken belangrijk, dan enkel je te gaan baseren op een iso-waarde...

btw, hier nog grafiekje

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              Ze gaan het hier niet graag horen maar voor concertfotografie ben je beter af met een canon.

De reden is dat je als je een recente canon neemt je sowieso al minder ruis hebt op hoge iso. En die heb je nodig voor concertfotografie. Maar vooral ook omdat iso 1600 op de D70 eigenlijk nog geen iso 1600 is. Maar iets van iso1250 en op een canon klopt de iso ook niet maar in de andere richting. Iso 1600 is iets van een iso2000. Gevolg je haalt bij gelijke beeldkwaliteit een pak hogere sluitertijden en dat is voor concertfotografie een voordeel.

Voor diegenen die mij niet geloven zoek maar eens wat rond en je zal zien dat ik dit niet uit mijn duim zuig. Er waren ook nog andere merken die te lage iso vermelden ik dacht pentax. Minolta was het meest precies met zijn iso.

Of een S2 of S3....
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

ISO1600

alles is relatief hé
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

op 900*600 zegt dat amper iets.

ruis moet je zeker fullscreen zien

maar idd: het is relatief EN ruis maakt de foto niet.

een goede foto met ruis blijft een goede foto.
                  als je een goede foto afbreekt op ruis... welja... enjoy your hightech hobby, i'll enjoy taking photographs.
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

Hartelijk bedankt tot hiertoe voor de reaktie!

Inderdaad is alles relatief. Het probleem is dat ik buiten de kitlens me niet veel meer kan permiteren. Ik ben deze forums al twee dagen aan het uitpluizen om toch maar de juiste keuze te maken. Buiten dit forum was ik ook op het internet bezeten actief. Laat me de vraag anders formuleren. Was de kritiek terecht als we het over de kitlenzen hebben? Kan je en ik moet eerlijk zeggen dat ik gevoelsmatig meer onder de indruk was van de Nikon. Ik heb nogal grote handen en de stabiliteit die ik voelde met de Nikon had ik niet met de Canon en daar zat dan nog de extra batterijhouder op. Natuurlijk is dit van ondergeschikt belang bij de keuze van het toestel.

Doel:
                    1. Kids (tweeling 5 jaar)
                    2. concertfotografie
                    3. Travel

Merci,
                    D
                    Bodies: Fujifilm x-t3
                    Lenses: Fujifilm 18-55mm, Fujifilm 55-200mm, samyang 12mm

Comment

Bij concertfotografie is een snelle lens veel belangrijker dan de ruis. En dat is de kitlens nu juist niet! Voor concerten zul je al vlug een lens met f2.8 nodig hebben.
                      Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                      Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thisisforlife
                        Kan je en ik moet eerlijk zeggen dat ik gevoelsmatig meer onder de indruk was van de Nikon. Ik heb nogal grote handen en de stabiliteit die ik voelde met de Nikon had ik niet met de Canon en daar zat dan nog de extra batterijhouder op. Natuurlijk is dit van ondergeschikt belang bij de keuze van het toestel.
                        Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens Als jij je beter op je gemak voelt met die D70 zal dat effect hebben op je kunsten. Het is uiteindelijk maar een tool, en dat tool moet bij je passen. Een toestel dat je niet bevalt ga je geen plezier aan beleven ook al is het om andere redenen misschien een betere keus.

Ga voor het toestel wat jou het beste ligt qua combinatie van specs en gevoel Just my 2c
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                          Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens Als jij je beter op je gemak voelt met die D70 zal dat effect hebben op je kunsten. Het is uiteindelijk maar een tool, en dat tool moet bij je passen. Een toestel dat je niet bevalt ga je geen plezier aan beleven ook al is het om andere redenen misschien een betere keus.

Ga voor het toestel wat jou het beste ligt qua combinatie van specs en gevoel Just my 2c
                          Volledig akkoord!
                          BTW, ik mis trouwens helemaal geen extra grip op mijn D70...

Comment

't origineel van die 900 op 600 foto
                            dus rechtstreeks uit de camera

Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik denk dat de foto hierboven perfect aantoont dat ruis een foto niet noodzakelijk slecht maakt. Er is ruis op de foto hierboven, ja, maar doet niks af aan de foto zelf, die zeker zeer goed is.
                              En dit toont ook aan dat er met een D70 perfect concertfoto's te maken zijn.

Dus, thisisforlife, je vraag is beantwoord denk ik: de commentaar is zeker niet terecht en je kan zeker goede concertfoto's maken met de D70.
                              Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                              Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

Working...
                              X