Ik heb maandag uit benieuwdheid de 350D eens vast gehad 'ergens' in Duitsland, wat een klein machientje, voor mij, te klein, heeft misschien zijn voordelen, maar toch
Staat ook in de handleiding, niet geschikt voor handen boven de 7 cm hahahahaha. Echt eenrampzalig formaat om heb stabiel te houden en lekker te werken. Toen ik hem vasthield drukte ik per ongeluk op 4 knoppen tegelijk hahaha. Ik snap niet dat Canon een dergelijk formaat kiest. Maar ja wat maakt het uit, me een zeer agressieve marketingcampagne blijkt alles aan te slaan
maar geloof wel, dat als je nog geen DSLR gewend was, het misschien wel meevalt, daar zijn ze er bij Canon waarschijnlijk van uitgegaan ,om die groep nieuwe DSLR,ers te pakken te krijgen en aardig gelukt volgens mij.
grt,bouk.
Ik snap niet dat Canon een dergelijk formaat kiest. Maar ja wat maakt het uit, me een zeer agressieve marketingcampagne blijkt alles aan te slaan
Er zijn 2 redenen waarom de 350D zo klein is, IMHO:
Ten eerste moet je er rekening mee houden dat Canon een Japans bedrijf is, en geen Europees bedrijf. Bovendien ligt de sterkste groeimarkt voor DSLR's nu in Azië, en niet langer in Europa en zeker niet meer in N-Amerika. Aziaten hebben gemiddeld kleinere handen dan ons Europeanen, voor hen is het formaat van de 350D perfect.
Ten tweede is de 350D ook minder exclusief op mannen gericht. Bij dit soort hoogtechnologische 'gadgets' zijn het merendeel van de "early adopters" mannen. De eerste paar reeksen van DSLR's werden dus voor een groot deel aan mannen verkocht. Nu dat de DSLR's meer ingeburgerd raken wordt er ook veel meer naar vrouwen toe gemikt voor de verkoop, en die hebben ook baat bij iets kleinere camera's omdat hun handen gemiddeld kleiner zijn dan die van mannen. (Ik hoop dat ik geen dames hier op de teentjes trap met deze brede veralgemeningen )
Over de 350D zijn grootte ben ik het eens met de rest. Puur op technisch vlak bekeken is dit *veruit* de beste camera qua prijs/kwaliteit. Maar hij is gewoon te klein voor mij om fatsoenlijk vast te houden.
maar geloof wel, dat als je nog geen DSLR gewend was, het misschien wel meevalt, daar zijn ze er bij Canon waarschijnlijk van uitgegaan ,om die groep nieuwe DSLR,ers te pakken te krijgen en aardig gelukt volgens mij.
grt,bouk.
Dat is inderdaad het geval bij mij. Ik heb nooit met een DLR gewerkt, enkel met compactjes, en digitaal met een ixus 400, en ik vond de 350D toe ik hem vansthield juist heel goed aanvoelen, en lekker licht voor op vakantie. En ik heb niet zo een kleine handen.
Maar ja die grootte blijft heel subjectief, iedereen denkt er wel anders over, als je al een 20D of D70 hebt bent kan ik me goed voorstellen dat het dan ineens heel klein is, maar volgens mij heeft het inderdaad ook met gewoont te maken.
ik vind de 20D al naar de kleine kant toe neigen
wanneer doen ze eens iets voor de mensen met GROTE handen
(met iets bedoel ik iets dat niet minstens 4 - 5 duizend euro kost )
ik vind de 20D al naar de kleine kant toe neigen
wanneer doen ze eens iets voor de mensen met GROTE handen
(met iets bedoel ik iets dat niet minstens 4 - 5 duizend euro kost )
ik ben nog steeds de DSLR-kat uit de boom aan't kijken.
Had ik deze week de kans om de D70 en de 350D naast elkaar te zien en te mogen vasthouden.
Hoe goed de 350D ook mag zijn, ik kan daar geen geld aan geven ... té klein. De D70 daarentegen is een plezier om vast te hebben.
Dus dacht ik van toch maar es een 20D te bekijken ook ( want ik ben er nog helemaal niet uit of ik Nikonian of Canonian wil worden ), maar dan lees ik hier dat die 20D eigenlijk ook al aan de kleine kant is ?
Dan is mijn beslissing rap gemaakt ( en stop ik het verschilbedrag 20D - D70(s) wel in wat beter glaswerk !)
Laat je niets wijsmaken embee. Voor sommigen zal de 20D aan de kleine kant zijn maar voor die personen is een D70 dat dan ook.
Vind je een 350D te klein koop er dan de grip wij. Dat is een kleine meerkost en je kan dan veel efficienter vertikale foto's nemen dan met een body zonder vertikale grip. Maakt niet uit welke body dat is. En het te klein probleem is in 1 keer ook opgelost. En mocht je op een dag wel eens met iets kleiner en lichter willen rondlopen. Grip eraf. Lijkt mij gewoonweg een dik voordeel want af en toe wil ik mijn 20D ook wel wat kleiner en lichter.
Ik moet nu wel zeggen dat ik het raar vind dat mensen die een prosumer gebruiken zoals enkele in deze thread klagen over het te klein zijn van de 350D. Deze is namelijk nog steeds aanzienlijk groter dan hun prosumer. Ik vraag mij af hoe ze hun camera dan gebruiken indien ze een 350D al niet stabiel kunnen vasthouden.
Nikonian, canonian, pentafrakske, minoltian enz veel belang heeft het niet ze hebben allemaal goeie body's en lenzen. Zoek gewoon een systeem waar je jezelf in kan terugvinden. Maar prijs/kwaliteit is een 350D voorlopig onklopbaar.
maar dan lees ik hier dat die 20D eigenlijk ook al aan de kleine kant is ?
Dan is mijn beslissing rap gemaakt ( en stop ik het verschilbedrag 20D - D70(s) wel in wat beter glaswerk !)
Er is maar 1 die kan beslissen, dat ben jij ! Niet lezen, maar testen is het motto hier. Is de Canon 20D niet de juiste camera, ga dan voor de Nikon, maar probeer het eerst voordat je een beslissing neemt
Er is maar 1 die kan beslissen, dat ben jij ! Niet lezen, maar testen is het motto hier. Is de Canon 20D niet de juiste camera, ga dan voor de Nikon, maar probeer het eerst voordat je een beslissing neemt
zeker waar
ok ik reageer hier precies een beetje laat
maar omdat ik verwarring gezaaid heb doe ik het toch nog
20D ligt veel beter in de hand dan 350D (aldus bij MIJ PERSOONLIJK)
wou gewoon zeggen dat voor personen met echt grote handen hij nog niet 100% confortabel ligt maar dat is evenzeer zo bij de D70(s) van nikon (dewelke ik ook al heb vast gehad) kwa fotottoestel zelf ben ik er vrijhard van overtuigd dat de 20D en de D70 niet aan elkaar gewaagd zijn (dat dus de 20D wel degelijk zijn meerprijs waard is.
maar het is zoals ajh zegt : ga naar eender welke winkel en neem hem gewoon eens vast ... ja gaat het direct voelen of hij je ligt of niet
(en "aan de kleine kant" wil daarom nog niet zeggen dat hij onprettig aanvoelt(aldus bij mij) )
de 350 is inderdaad een stuk kleiner dan de 20D die volgens mij steviger in de hand ligt.
er is wel een prijsverschil en kwaliteitsverschil tussen de 2 toestellen dat veel belangrijker is dan het verschil in grootte.
voor mij is de 350d zeker okee, daar ik geen berenpoten heb en het wel kan stellen met een relatief licht modelleke
Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio
Dus dacht ik van toch maar es een 20D te bekijken ook ( want ik ben er nog helemaal niet uit of ik Nikonian of Canonian wil worden ), maar dan lees ik hier dat die 20D eigenlijk ook al aan de kleine kant is ?
Dan is mijn beslissing rap gemaakt
Dit lijkt mij inderdaad een echt goed argument om zeker geen 20D te kopen.
Comment