Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 350D

jeemig man, was ook eens gaan zien. dslr komt eraan, en D70 heeft 99% voorkeur, maar ik wilde toch eens kijken naar de 350d. als die beter in de hand zou liggen, zou ik die nemen.

maar mensen, wat een prul is dat. hoe moet ge dat bedienen? ge moet u in kanten en bochten wringen om die ontspanner te bereiken, en ik heb kleine handen!!!

keuze staat vast: D70 (waarschijnlijk mét de s)

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
      jeemig man, was ook eens gaan zien. dslr komt eraan, en D70 heeft 99% voorkeur, maar ik wilde toch eens kijken naar de 350d. als die beter in de hand zou liggen, zou ik die nemen.

maar mensen, wat een prul is dat. hoe moet ge dat bedienen? ge moet u in kanten en bochten wringen om die ontspanner te bereiken, en ik heb kleine handen!!!

keuze staat vast: D70 (waarschijnlijk mét de s)
      Ik kan er nie aan doen maar zo een statement van iemand die nu een coolpix 4300 gebruikt die nog stukken kleiner is.... Tja ik veronderstel dan maar dat je daar nooit een deftige foto mee hebt kunnen nemen.

Comment

Iederder zijn zin,maar als de opvolger van de 20D ( 30D ) zo klein wordt dan de 350D dan pas ik al heb ik geen berepoten.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

Wel ik heb een 350D, en hij ligt perfect in de hand. Ik heb wel relatief kleine handen.
          pixelpusher

Comment

Eenmaal je een D70 in je handen gehad hebt, vraag je je af hoe je met je compactje deftige foto's kon nemen.
            Maar serieus, als ik nu een foto neem met een compactje, voelt dat niet echt comfortabel meer aan. Het weegt veel te weinig en je kunt het niet deftig vastnemen, maar je kan er natuurlijk wel goede foto's mee nemen. En als je enkel met een compactje gewerkt hebt, weet je niet wat je mist.
            Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
            Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

Ach, alles is relatief. Tijdens de KLU open dagen voelde ik wat het is om letterlijk de hele dag met een 10D + grip + 70-200 f4 lens rond te lopen

Zo'n compact heeft toch wel voordelen hoor, soms tenminste
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                Ik kan er nie aan doen maar zo een statement van iemand die nu een coolpix 4300 gebruikt die nog stukken kleiner is.... Tja ik veronderstel dan maar dat je daar nooit een deftige foto mee hebt kunnen nemen.
                Ik heb het niet over de kwaliteit...
                Ook niet dat je er geen goede foto's mee kan nemen.

En vergelijk geen digicam met een dslr he. Met een dslr wil ik gauw en efficiënt instellingen kunnen veranderen. Met de 350d zou dat op dezelfde manier gebeuren dan mijn coolpix 4300. Toestel van je af, en kijken maar. Met de D70(s) gewoon toestel houden zoals je het houdt, en draaien aan het wieleke.

De ergonomie van die coolpix is stukken beter dan die 350d. Okee, na een tijdje zal die 350d ook wel wennen aan de handligging en het gebruiksgemak, maar als ik kan kiezen voor direct een goede handligging, dan ga ik voor de d70.

Wie is niet vertrokken van een compactje vroeger? Dus die quote is toch maar relatief he. Misschien heb ik zelfs meer recht van spreken, vermits ik het al enige tijd met zo'n kleintje doe.

Comment

Heb zelf een canon 300D en heb ook de D70 vastgehad....veel te onhandig volgens mij.Daarom heb ik resoluut voor de 300D gekozen,ondanks een paar beperkingen mischien tegenover de D70.
                  Marc

Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

Comment

Ik heb het niet over de kwaliteit...
                    Ook niet dat je er geen goede foto's mee kan nemen.

En vergelijk geen digicam met een dslr he. Met een dslr wil ik gauw en efficiënt instellingen kunnen veranderen. Met de 350d zou dat op dezelfde manier gebeuren dan mijn coolpix 4300. Toestel van je af, en kijken maar. Met de D70(s) gewoon toestel houden zoals je het houdt, en draaien aan het wieleke.

De ergonomie van die coolpix is stukken beter dan die 350d. Okee, na een tijdje zal die 350d ook wel wennen aan de handligging en het gebruiksgemak, maar als ik kan kiezen voor direct een goede handligging, dan ga ik voor de d70.

Wie is niet vertrokken van een compactje vroeger? Dus die quote is toch maar relatief he. Misschien heb ik zelfs meer recht van spreken, vermits ik het al enige tijd met zo'n kleintje doe.
                    Oh ik heb ook een hele tijd kleintjes gebruikt en dat doe ik nog. Dus denk niet dat ik daar geen ervaring mee heb. Ik heb ook al ervaring met een 350D wat jij gezien je statement duidelijk niet hebt. Oh en ik heb hele grote handen ben nog nooit iemand van mijn lengte (1m85) tegengekomen die evengrote handen heeft. Je statement van hierboven "wat een prul is dat. hoe moet ge dat bedienen? ge moet u in kanten en bochten wringen om die ontspanner te bereiken" vind ik eerlijk gezegd belachelijk. En als het al waar zou zijn dan zou je het dus al helemaal niet kunnen met je 4300. Maar het is niet waar anders zou je met geen enkele prosumer deftig foto's kunnen maken en er zijn hier genoeg mensen die dagelijks het tegendeel bewijzen.

Ik kan gerust begrijpen dat je zegt de grip van een D70 ligt mij beter en ik verkies dus deze. Groot gelijk heb je dan maar je statement van hierboven zegt dit niet maar is gewoon iets dat geen steek houdt.

Oh en welke settings die je vaak gebruikt kan jij dan op een 350D niet snel veranderen dat je wel kan met laat ons zeggen een D70? Veel zullen het er niet zijn..... En in vgl met je 4300 al zeker niet.

Comment

Ik ga nog altijd geen comptactjes vergelijken met een dslr hoor. Heb je ooit iemand een compactje weten kopen omdat dat goed in zijn hand lag? Neen toch, worden die niet gekocht voor de goede kwaliteit?
                      Hoewel de 4300 goed in mijn hand ligt had ik die niet eens vastgenomen vooraleer angekocht (alle, eigenlijk wel, mr ff om te spelen). En bij een compactje moet je maar gewoon een goeie grip hebben en goed bij de ontspanknop kunnen. Dat is bij de 4300 toch nog het geval.

Een dslr daarentegen weegt ineens veel zwaarder, en daar verwacht je meer van. Nogmaals: vergelijk toch gen dslr met een compactje.
                      Ik was al 9% voor de D70, maar wou canon zijn kans geven inzake handligging. Wel, bij Grobet gaan uitproberen, en toch blijf ik bij mijn besluit. Maar kan het misschien anders verwoorden. Maar ik was echt zo geschrokken ervan.

Bij de D70 kan je zo aan die twee wielen draaien, zonder moeite. Bij de 350d zou ik eerst moeten kijken naar het toestel, zoals bij de 4300. Maar zoals gezegd: na een tijdje zal dat ook wel vlot gaan, maar als ik kan kiezen tussen in één keer vlot, of een leercurve inzake handligging, kies ik het eerste.
                      Toen ik de 350d vast had, kon ik moeilijk bij de ontspanknop geraken. Hoewel kleine handen, zaten mijn handen toch tegen de lens. Bij de D70 worden mijn vingers geleid naar de ontspanknop.
                      Ik had het anders kunnen verwoorden (minder hard), maar de verbazing zat er nog altijd in. Dus prul en kanten en bochten is niet goed gekozen, maar de basis klopt voor mij wel. Daarentegen is uw opmerking: iemand die van een cp4300 komt, heeft hier niets zinnigs over te zeggen, toch ook niet correct hoor. Dan kan je de lijn ver doortrekken, en telkens op weer een onzinnige commentaar stuiten. Ik wordt al bang voor een eerste foto ter beoordeling van jou met de D70...

Comment

Ik vind de discussies over de grootte van een DSLR altijd leuk om te volgen hier. Ze zijn compleet zinloos omdat dit even subjectief is als smaak en kleur. Waarom is Leica zo bekend? Door hun optische kwaliteiten in een kleine verpakking. Veel straatfotografen kiezen voor Leica omdat ze zo klein en onopvallend zijn. Ik heb onlangs ook een 350D vastgehad in de Fnac, met grip weliswaar, en vind dit niet slecht in de hand liggen. En ik denk dat mijn handen wel aan die van Kevlar zullen gewaagd zijn. MAAR ik ben gewoon te werken met een oude Pentax spotmatic en Nikon F65, ik kan me best inbeelden dat als je gewend bent met grote fototoestellen te werken je niet graag meer met iets kleiners werkt. Ik sta nu ook op het punt over te stappen op DSLR, en moest ik nog niet aan Nikon vastzitten zou de twijfel groot zijn tussen D70 en 350D. 350D heeft ook het voordeel van de verticale grip!

Mvg

Comment

Ik ga nog altijd geen comptactjes vergelijken met een dslr hoor. Heb je ooit iemand een compactje weten kopen omdat dat goed in zijn hand lag? Neen toch, worden die niet gekocht voor de goede kwaliteit?
                          Hoewel de 4300 goed in mijn hand ligt had ik die niet eens vastgenomen vooraleer angekocht (alle, eigenlijk wel, mr ff om te spelen). En bij een compactje moet je maar gewoon een goeie grip hebben en goed bij de ontspanknop kunnen. Dat is bij de 4300 toch nog het geval.

Een dslr daarentegen weegt ineens veel zwaarder, en daar verwacht je meer van. Nogmaals: vergelijk toch gen dslr met een compactje.
                          Ik was al 9% voor de D70, maar wou canon zijn kans geven inzake handligging. Wel, bij Grobet gaan uitproberen, en toch blijf ik bij mijn besluit. Maar kan het misschien anders verwoorden. Maar ik was echt zo geschrokken ervan.
                          Tja kijk als je mij zegt de D70 ligt mij beter in de hand en ik vind het nadeel van het feit dat ie groter en zwaarder is niet zo belangrijk dan geef ik je groot gelijk.
                          Maar je kwam beweren dat ie onbruikbaar was omdat je gewoon al niet op de ontspanknop kon drukken.... Wel in dat geval mag je gerust vergelijken met een prosumer. En de Prosumer doen dat zeker over het algemeen niet beter dan bijv een 350D. Komen beweren dat je voor een prosumer niet snel en handig de settings moet kunnen veranderen is ook nogal een zwaar statement. Misschien waar voor een 4300 die een point en shoot is en geen prosumer. Maar toch.
                          Bij de D70 kan je zo aan die twee wielen draaien, zonder moeite. Bij de 350d zou ik eerst moeten kijken naar het toestel, zoals bij de 4300. Maar zoals gezegd: na een tijdje zal dat ook wel vlot gaan, maar als ik kan kiezen tussen in één keer vlot, of een leercurve inzake handligging, kies ik het eerste.
                          Toen ik de 350d vast had, kon ik moeilijk bij de ontspanknop geraken. Hoewel kleine handen, zaten mijn handen toch tegen de lens. Bij de D70 worden mijn vingers geleid naar de ontspanknop.
                          Ik had het anders kunnen verwoorden (minder hard), maar de verbazing zat er nog altijd in. Dus prul en kanten en bochten is niet goed gekozen, maar de basis klopt voor mij wel. Daarentegen is uw opmerking: iemand die van een cp4300 komt, heeft hier niets zinnigs over te zeggen, toch ook niet correct hoor. Dan kan je de lijn ver doortrekken, en telkens op weer een onzinnige commentaar stuiten. Ik wordt al bang voor een eerste foto ter beoordeling van jou met de D70...
                          Wel voor de belangrijke settings zal je op een 350D ook niet naar de camera moeten kijken. Dat knopje naast je duim gewoon indrukken en aan het wieltje draaien. Meer is er niet aan. Daarvoor moet je oog zeker niet weg van de zoeker. En he kijk eens dat werkt op dezelfde manier op een D70 . Maar voor AF, metering iso, en WB moet je naar het menu. Maar je hebt een knopje en je bent onmiddelijk daar waar je moet zijn in je menu en dan kan je met het wieltje ook deze instelling veranderen. Je moet naar je schermpje kijken om te weten waar je zit maar dat moet je met een D70 ook. Ipv in menu moet je naar je LCD/menu kijken. Dat is nou niet iets wat ik een wezenlijk verschil zou noemen in gebruiksgemak. Het is eigenlijk hetzelfde... Het grootste probleem met de werking van deze knoppen is dat je niet mag vergeten je nieuwe setting te bevestigen met de set knop (ook al blindelings te vinden). Dat is anders dan met de meeste SLR's en een dom idee van canon.

Ik heb ook nooit beweert dat iemand met een compactje hier zijn mening niet over mag zeggen. Maar als iemand met zijn compactje komt zeggen dat dit onbruikbaar is want te klein en zijn compactje is de helft zo groot dan stel ik mij daar toch serieuze vragen bij. Ik heb een pak meer begrip voor iemand die zou zeggen ik heb liever een D70 want ik vind het lekker stoer zo met een dikkere camera rondlopen. Komt er nog bij dat je hier dagelijks mensen kan zien die zonder ergonomie problemen met een veel kleinere/compactere camera werken. Dat onbruikbaar is dus niet relevant.

Dat een 350D minder geschikt is om zware lenzen aan te hangen volledig akkoord. Daar is ie niet voor gemaakt en noch de D70 of de 350D hebben als doelpubliek om dat te doen. Dat kan je hen dan moeilijk verwijten ook.

En over je eerste D70 foto die je komt tonen moet je jezelf geen zorgen maken. Ik heb niets tegen de D70 en heb in het verleden meerdere mensen aangeraden een D70 te kopen. Het is immers een hele goeie camera waar ik niets op tegen heb. En sowieso geef ik niet veel commentaar op foto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
                            Ik vind de discussies over de grootte van een DSLR altijd leuk om te volgen hier. Ze zijn compleet zinloos omdat dit even subjectief is als smaak en kleur. Waarom is Leica zo bekend? Door hun optische kwaliteiten in een kleine verpakking. Veel straatfotografen kiezen voor Leica omdat ze zo klein en onopvallend zijn. Ik heb onlangs ook een 350D vastgehad in de Fnac, met grip weliswaar, en vind dit niet slecht in de hand liggen. En ik denk dat mijn handen wel aan die van Kevlar zullen gewaagd zijn. MAAR ik ben gewoon te werken met een oude Pentax spotmatic en Nikon F65, ik kan me best inbeelden dat als je gewend bent met grote fototoestellen te werken je niet graag meer met iets kleiners werkt. Ik sta nu ook op het punt over te stappen op DSLR, en moest ik nog niet aan Nikon vastzitten zou de twijfel groot zijn tussen D70 en 350D. 350D heeft ook het voordeel van de verticale grip!

Mvg
                            Hier kan ik mij 100% in vinden. Al diegenen die komen beweren dat een 350D onbruikbaar zou zijn tja dan kan je nog heel veel topcamera's vinden die volgens hen ook onbruikbaar zouden moeten zijn. En zelf denk ik er heel sterk aan om een 350D te kopen want in combinatie met mijn 50 f1.4 is dat een dijk van een combinatie voor onopvallende straatfotografie. En klein en licht dus gemakkelijk altijd mee te nemen.

Comment

Ha Kevlar, ik wou net een kleine edit doen van mijn post, maar vermits er al terug gereageerd is...

Ik heb NOOIT gezegd dat de 350d een klein toestel is, en daarom onhandelbaar!! Dan heb je gelijk, met te zeggen dat ik van een 4300 kom. Wel heb ik gezegd dat de ergonomie voor mij niet goed was, zelfs met mijn kleine handen. Ook met een gsm kan je een mooie foto maken. Hoewel dat zeer klein is, en misschien ook niet echt handelbaar.
                              Ik heb ook niet gezegd dat een prosumer niet snel en efficiënt van instellingen moet kunnen veranderen. Wel een gewone digicam, en daar bedoel ik compactjes mee. Prosumers liggen bij mij in de lijn van dslr's.

Het verschil in gewicht viel me ook op, wat ik positief vond aan de 350d, maar dat is ook afhankelijk van de lens. Blijft over: de handelbaarheid. En daar wrong het schoentje bij mij. Van mij mag het klein zijn, licht, etc.(graag zelfs misschien...), maar ik wil bovenal een goede ergonomie. En dat vond IK er niet in terug, wel in de D70.

@ scientist: ik heb nooit gezegd dat de 350d slecht is voor iedereen, dat is uiteraard dom. Dat is zo persoonlijk als smaak qua eten, etc. Wel gaf ik hier ook MIJN mening.

Comment

DAt hangt toch gewoon af van de grootte van je handen? Voor mij is de 350D veel beter omdat ik kleine handjes heb,die die dan grote handen hebben kunnen beter overweg met de 300D.Die zou ik niet moeten vastnemen want men handen raken er niet omheen
                                Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

www.sallyphotographics.be

Comment

Working...
                                X