Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

powershot pro1 of dimage A200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• powershot pro1 of dimage A200

Hallo,

Ik ben al enkele weken aan het rondneuzen op het wereld wijde web op zoek naar een degelijk digitaal fototoestel. Na het lezen van enkele reviews en het rondsnuffelen op dit forum heb ik mijn keuze kunnen inkrimpen tot volgende 2 toestelen: De canon poweshot pro1 en de Konica Dimage A200.
    Maar nu zit ik vast, welk van de 2. Ik ben ondertussen ook al in 4 winkel geweest en nergens konden ze me helpen, al kwam ik geen verkop(st)ers tegen die beide toestellen degelijk kende. Het was meestal in de trend van " de powershot hebben we al het meeste verkocht en we krijgen er geen klachten van"

Waar ga ik dit toestel voor gebruiken? Vooral voor het maken van degelijke vakantiefoto's (rugzaktoerisme), mss ga ik mij ook wel wagen aan enkele macro opnamens en nachtfoto's.
    Het moet vooral snel opstarten en scherp stellen, vrij makkelijk in gebruik, goede zoom functie.

wie kan mij hier helpen.

alvast bedankt

ps: weet iemand een winkel waar ik beide toestellen kan bekijken liefst in de buurt van mechelen.

Re: powershot pro1 of dimage A200

Oorspronkelijk geplaatst door Latsy
    Hallo,

Ik ben al enkele weken aan het rondneuzen op het wereld wijde web op zoek naar een degelijk digitaal fototoestel. Na het lezen van enkele reviews en het rondsnuffelen op dit forum heb ik mijn keuze kunnen inkrimpen tot volgende 2 toestelen: De canon poweshot pro1 en de Konica Dimage A200.
    Maar nu zit ik vast, welk van de 2. Ik ben ondertussen ook al in 4 winkel geweest en nergens konden ze me helpen, al kwam ik geen verkop(st)ers tegen die beide toestellen degelijk kende. Het was meestal in de trend van " de powershot hebben we al het meeste verkocht en we krijgen er geen klachten van"

Waar ga ik dit toestel voor gebruiken? Vooral voor het maken van degelijke vakantiefoto's (rugzaktoerisme), mss ga ik mij ook wel wagen aan enkele macro opnamens en nachtfoto's.
    Het moet vooral snel opstarten en scherp stellen, vrij makkelijk in gebruik, goede zoom functie.

wie kan mij hier helpen.

alvast bedankt

ps: weet iemand een winkel waar ik beide toestellen kan bekijken liefst in de buurt van mechelen.

Ja Foto Nelissen vlak bij u om de hoek

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

ik heb zelf de minolta A200 en ben er zeer tevreden van

mvg Paul
      Niemand is te oud om te leren
      alle foto's genomen met een minolta Dimage A200
      alle reacties zowel positief en negatief worden zeer op prijs gesteld

Comment

@ otto knap geen een van de 2 was binnen

Comment

Even lezen:

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Ikzelf heb een Pro 1: mooi toestel met vele mogelijkheden en goede beeldkwaliteit, maar voor je deze mogelijkheden allemaal kent heb je wel enkele weken studeren achter de rug.
          Voor de huidige prijzen (zeker in Duitsland), moet je het echter niet laten.
          Voordeel t.o.v. Digitale Spiegelreflex: Gewicht en geen gesleur met lenzen.
          Nadeel t.o.v. idem: toch nog steeds beperkter qua mogelijkheden en kwaliteits lensbereik.
          Voordeel t.o.v. kleinere digitale toestellen: Veel meer mogelijkheden qua kwaliteitsfoto's, zoombereik en instellingen.
          Nadeel t.o.v. dezen: gewicht en omvang van de camera.

Comment

Met de Pro1 ben ik zeer tevreden, eerste klas foto kwaliteit en erg makkelijk onderweg.
            Groot bereik voor een vaste lens, en L kwaliteit.
            Ook voor Macro foto's heb je behoorlijk wat mogelijkheden (super macro).
            Wel even opletten of hij al een nieuwe update heeft gehad, anders zelf nog even doen, daarna stelt hij veel sneller scherp als de oudere versie.
            Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Bedankt voor de links met de reviews, maar ik heb deze al doorgenomen. Van de firmware update ben ik ook al op de hoogte.

Comment

Latsy, als je nu naar de SD in Winterslag zou komen dan kon je eens een kaartje volschieten met mijne Pro1, weet bijna zeker dat je dan op maandag ene gaat kopen. Hoeft natuurlijk niet persé op de SD "getest" te worden, maar Mechelen is voor mij toch een eindje uit de buurt hé.

Groeten, Jan.
                Last edited by jan.brouwers; 31 mei 2005, 07:56.
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Minolta heeft Antishake, een konventionele zoomlens, en een kantelbare zoeker

Comment

Ik twijfel er niet aan dat de pro goeie foto's maakt. Ik denk trouwens dat de fotokwaliteit van bijde toestelen ongeveer hetzelfde is.

Konica voordelen: VR
                    mechanise zoom
                    snelle opstart
                    nadeel: focus probleem?

canon voordelen: (super) macro
                    met de nieuwe firmware, snelle opstart/scherpstellen
                    nadelen: elekronische zoom

wil eerst de konica is in mijn handen hebben, moet nog wel een winkel vinden waar ze een demotoestel hebben (zal nog wat moeten rondbellen denk ik)

grtz

Comment

Ook de zoom is na de update veel sneller geworden.
                      Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Weet niet of je het echt bij deze twee wilt laten. Anders kijk ook eens naar de Sony F828. Deze komt in de verschillende reviews nog net iets beter naar voren dan de Powershot of Dimage. Daarnaast heeft hij (of zij haha) verschillende prijzen gewonnen in zijn prijsklasse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thedge
                          Weet niet of je het echt bij deze twee wilt laten. Anders kijk ook eens naar de Sony F828. Deze komt in de verschillende reviews nog net iets beter naar voren dan de Powershot of Dimage. Daarnaast heeft hij (of zij haha) verschillende prijzen gewonnen in zijn prijsklasse.

Sony heb ik al geschrapt uit mijn lijstje

Comment

Nogmaals gezien alle reviews en recensies misschien toch nog maar even naar kijken. Met name snelheid, stabilieteit en energiebeheer liggen op hoger niveau bij F828. Overigens is ie ook ietsje duurder.

Als je toch bij die andere twee blijft, let even op. Service van Canon wordt niet al te best aangeschreven. Helaas kan ik daar uit eigen ervaring over meepraten.

Comment

uiteindelijk een winkel gevonden waar ik de minolta a200 kan gaan bekijken

Comment

Working...
                              X