Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

powershot pro1 of dimage A200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: powershot pro1 of dimage A200

Ik heb destijds ook getwijfeld tussen een 828 en een Pro1. ( als tweede toestel naast mijn DSLR )
    Beiden zijn zeer goede toestellen, maar de Pro1 haalt het toch inzake beeldkwaliteit - en dat is uiteindelijk het belangrijkste.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
      Ik heb destijds ook getwijfeld tussen een 828 en een Pro1. ( als tweede toestel naast mijn DSLR )
      Beiden zijn zeer goede toestellen, maar de Pro1 haalt het toch inzake beeldkwaliteit - en dat is uiteindelijk het belangrijkste.
      Daar ben ik zeker niet akkoord mee. de 828 maakt zeker zo goede beelden, als ze al niet beter zijn..maar hjet is een ander soort camera, mijns inziens met een betere lens, en betere scherpte.

Comment

Da's dan uw gedacht , maar ik heb beiden zeer goed vergeleken en de Sony had IMHO veel last van een onaanvaardbaar niveau van C.A...

Beide camera's zijn wel aan mekaar gewaagd en hebben ieder hun sterke punten.
        Nadeel van de Pro1 was het trage focussen, maar dat is door de recente firmware pico bello in orde gebracht.

De 828 is bovendien veel groter en "lomper" - ws dus als backuptoestel naast mijn DSLR geen optie.
        Ik wilde destijds de beste prosumer met redelijk wat tele en goede macro-mogelijkheden, maar zo compact mogelijk.

Comment

Da's dan uw gedacht , maar ik heb beiden zeer goed vergeleken en de Sony had IMHO veel last van een onaanvaardbaar niveau van C.A...

Beide camera's zijn wel aan mekaar gewaagd en hebben ieder hun sterke punten.
          Nadeel van de Pro1 was het trage focussen, maar dat is door de recente firmware pico bello in orde gebracht.

De 828 is bovendien veel groter en "lomper" - ws dus als backuptoestel naast mijn DSLR geen optie.
          Ik wilde destijds de beste prosumer met redelijk wat tele en goede macro-mogelijkheden, maar zo compact mogelijk.
          Jij hebt ze beide goed veregeleken, ik heb ze beide een tijd gehad en, ach die ca, daar word nogal over gedaan, en voor de rest veegt de sony de canon gewoon van tafel. Trouwens, de pro1 heeft ook flink last van ca, zelfs met het toch minder lichtsterke lensje. Toegegeven, de 828 is geen kompakte camera, maar wel de beste non-dslr van nu denk ik. Misschien is de minolta beter, maar die heb ik nooit kunnen testen. Al is de antischake wel een enorm voordeel, zeker met langere brandpuntsafstanden.

Comment

Euh, heb ze uiteindelijk ook alle twee in mijn pollen gehad, fotokes mee genomen en tot in den treure vergeleken...
            De Pro1 owners lopen hier niet dik op BD, maar de 828-eigenaars moet je ook met een loupe zoeken... Zegt al genoeg hé.

Soit, ieder zijn gedacht.

Comment

Euh, heb ze uiteindelijk ook alle twee in mijn pollen gehad, fotokes mee genomen en tot in den treure vergeleken...
              De Pro1 owners lopen hier niet dik op BD, maar de 828-eigenaars moet je ook met een loupe zoeken... Zegt al genoeg hé.

Soit, ieder zijn gedacht.

Alez, Mar@ pro 1's vind je hier genoeg, ik vind dit zelfs een canon forum, als je niks uit die stal hebt, hoor je er niet bij.
              en ik kan het weten ;-)

Comment

Koop dan een Ixusje of zo'n A-XXX spulletje van Canon...steek dat dan in een groooote Canon-tas ( liefst nog met een BD-badgke erop) en dan kan je in één van de andere compartimentjes je KMmetje steken.

Ochot, als we ons maar amuseren, niet ?

Bwa, hier zitten toch ook enkele Nikonians die hards.....

Allez, k' ga nog wat met mijne SONY werken ( videocam ).
                Ben filmpjes aan het monteren - ook weer leuk.
                Maar er kruipt nogal wat tijd in.

Comment

Zelf heb ik de F828 van Sony en de Powershot Pro1 mogen testen. Ik kan maar een conclusie trekken, ik zou voor de F828 gaan. Met name de lenseigenschappen bevallen mij van de F828 prima! Daarnaast vindt ik dat bij de Powershot er sprake is van veel ruis en chromatic aberrations (paarse randen).

Moet wel eerlijk zijn, de verschillen blijven klein en zijn beide zeer goede camera's. Prijs kan een rol spelen aangezien de F828 iets duurder is. Daarnaast is de vorm van F828 natuurlijk heel anders. Ik vind de afwijkende vorm van de F828 juist een voordeel omdat je op deze wijze beter en meer grip hebt.

Comment

de sony F828 wordt het al zeker niet veel te lomp en is dan nog duurder ook en de beeldkwaliteit is niet zo verschillend met de pro (denk ik).

Gisteren heb ik de A200 is in handen gehad, ligt wel goed in de hand moet ik zeggen, beter dan de pro (vind ik).
                    Daar de pro beter kwaliteit aan foto's levert ben ik toch nog zwaar aan het twijfelen. Zo vind ik de VR functie bij de A200 wel nuttig, waarschijnlijk zal ik toch de meeste foto's uit de hand nemen. Wat zijn jullie ervaringen met VR is dit echt nuttig of overbodig?

Daarnaast ben ik nog volledig groen en heb ik wat schrik voor de bediening van de A200. Men heeft al wel wat ervaring nodig om het maximale uit de konica te halen. Is de canon niet iets eenvoudiger of vergis ik mij?

grtz
                    Latsy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Latsy
                      de sony F828 wordt het al zeker niet veel te lomp en is dan nog duurder ook en de beeldkwaliteit is niet zo verschillend met de pro (denk ik).

Gisteren heb ik de A200 is in handen gehad, ligt wel goed in de hand moet ik zeggen, beter dan de pro (vind ik).
                      Daar de pro beter kwaliteit aan foto's levert ben ik toch nog zwaar aan het twijfelen. Zo vind ik de VR functie bij de A200 wel nuttig, waarschijnlijk zal ik toch de meeste foto's uit de hand nemen. Wat zijn jullie ervaringen met VR is dit echt nuttig of overbodig?

Daarnaast ben ik nog volledig groen en heb ik wat schrik voor de bediening van de A200. Men heeft al wel wat ervaring nodig om het maximale uit de konica te halen. Is de canon niet iets eenvoudiger of vergis ik mij?

grtz
                      Latsy
                      De VR of AS is voor mij persoonlijk veel belangrijker dan een L lens, omdat ik gewoon veel scherpere fotos maak daarmee. Zeker op langere brandpuntsafstanden en weinig licht. Met de 7d maak ik scherpe fotos met een 200mm lens op 1/60ste. Zonder as moet ik toch de vuistregel van de brandpunstafstand toepassen, ben dus geen blok graniet, zoals onze voorzitter....

Comment

De vorm van F828 is juist een voordeel!!! Op deze wijze kun je de camera perfect focussen en vasthouden. Ik heb ook de Canon 350D in mijn handen gehad. Daarvoor moet je eerst naar de plastische chirug om je handen te verkleinen zo iel is dat ding , maar....iedereen zijn of haar voorkeur toch!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thedge
                          De vorm van F828 is juist een voordeel!!! Op deze wijze kun je de camera perfect focussen en vasthouden. Ik heb ook de Canon 350D in mijn handen gehad. Daarvoor moet je eerst naar de plastische chirug om je handen te verkleinen zo iel is dat ding , maar....iedereen zijn of haar voorkeur toch!!

Daar heb je mss wel een punt, maar hij moet compact blijven. Moet mee op reis kunnen.

Comment

Daar heb je voor jezelf weer een ander punt haha en zo blijf je natuurlijk afwegen. ieder zijn/haar eigen wensen en voorkeuren

Comment

Working...
                            X