Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 20D ervaringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 20D ervaringen

Oorspronkelijk geplaatst door ThaFonz
    Ik ben wel content van mijn Canon 20D, maar ik krijg er geen scherpe fotos uit Ik weet totaal niet wat ik misdoe, maar het wil totaal niet lukken. Kan dit aan de standaard kitlens liggen of schiet ik met de verkeerde instellingen.
    Post eens een foto, dan kunnen we kijken. Houd er wel rekening mee dat normaal gesproken altijd enige nabewerking nodig is, onder andere verscherpen is nodig !
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

ben vanaf vandaag ok canon eos 20d bezitter
      met een 17-40mm om te beginnen

Comment

en wie heeft er ervaring met de uitbreiding van de batterijhouder

is dit nuttig/handig of toch niet

in de doos zaten 3 cd's

de canon eos digitazl solution disk
        photoshop elements 2
        een dvd over de canon lenzen

maar in de beknopte handleiding spreekt m'n nog van "
        digital photo professional disk"

en die zie ik niet zitten

Comment

Was eerst ook wat verrast door gebrek aan scherpte van eos20d foto's - vooral vergeleken met digicam (nikon 5700).

Na wat opzoekingswerk, uitgevist dat dit normaal is. In digicams is een algoritme geprogrammeerd dat de sharpening zelf doet maar waardoor wel detail verloren gaat. Dslr's laten dit over aan de gebruiker en de krachtigere computers.

In de veronderstelling dat je goed scherp hebt gesteld (let op, in automatische mode kiest 20d voor het dichtstbijzijnde object) zijn dit enkele tips:

* Schiet je jpg - kan je de sharpening en contrast opvoeren in de menu-instellingen (onder "parameters" - niet bang zijn van +2, valt nog goed mee)
          *Schiet je Raw - bij de conversie een hoge sharpening toepassen (60-90 in camera one geen uitzondering voor mij)

Dit resulteert meestal in een behoorlijk scherpe foto. In PS kan je dan nog unsharp mask doen, wat sharpen of je kan een sharpening plug-in kopen. Ik gebruik Picturecode Capture Sharpener en soms werkt dat echt uitstekend!

Hopelijk heb ik je wat geholpen.
          Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaFonz
            Ik ben wel content van mijn Canon 20D, maar ik krijg er geen scherpe fotos uit Ik weet totaal niet wat ik misdoe, maar het wil totaal niet lukken. Kan dit aan de standaard kitlens liggen of schiet ik met de verkeerde instellingen.

Ik zal seffens eens wat voorbeeld foto's online zetten.

Alvast bedankt voor alle hulp. (klik hier om mij een e-mail te sturen)

Michel
            En als het echt niet aan de sharpening in je camera ( is instelbaar zoals mijn voorgangers reeds aabgaven ) of aan dee PS-sharpening ligt zijn er no twee andere mogelijkheden:

- te lage sluitertijd, dus beweging van de camera zelf.
            ( ISO opvoeren )
            - slechte focus: probeer dan eens een lichtsterkere lens bv. een 2.8: de meting wordt steeds bij volle lensopening gedaan en zal imho bij een 2.8 gemakkelijker zijn voor de camera dan bv. bij een 4.0 of 5.6.
            Dus je focus zal daar ook accurater gebeuren.
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              slechte focus: probeer dan eens een lichtsterkere lens bv. een 2.8: de meting wordt steeds bij volle lensopening gedaan en zal imho bij een 2.8 gemakkelijker zijn voor de camera dan bv. bij een 4.0 of 5.6.
              Dus je focus zal daar ook accurater gebeuren.
              Dus MAW met een lichtsterke lens heb je meer kans tot scherpe fotos omdat deze beter scherpstelt dan?
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Ik heb sinds november een 20D en ben wel zeer tevreden. Ik heb het boven de 300d gekozen vanwegen de extra mogelijkheden en betere opstart tijden.

Pro's: Snelle opstart tijd, weinig ruis, de 9 punts focus systeem is erg handig. Batterijen gaan een stuk langer mee dan bij mijn oude camera (coolpix 4500)

Cons: de sluiter is vrij lawaaierig. De grip vind ik iets te klein.
                Last edited by Helen; 28 april 2005, 14:33.
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door planar1.4
                  Proficiat met uw aankoop!
                  Nog 2 maanden en dan zal ik ook de gelukkige eigenaar zijn van een 20D Ik kan al bijna niet meer wachten, maar tzal toch moeten, moet eerst nog wat sparen.
                  Ik ga als starterslens een 28-135 USM IS kopen omdat deze goed kan dienen als starterslens zodat ik later (wanneer ik weet in welk bereik ik mijn "betere" lenzen moet zoeken) een lichtgevoeligere lens kan aanschaffen
                  DeezJee Photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door planar1.4
                    En tevreden van de 17-40? Heb deze ook besteld en zaterdag ga ik ze halen bij corne
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

jaja tevreden

had liever 17-50 of 17-60 gezien met constante opening maar bon

ik koop zeker nog een 50 f1.8

eventueel de 70-200L f4 hoewel voor mij een 70-150 al meer dan genoeg zou zijn geweest

nooit content hé

t'is een leuke lens en geeft goed voor de weinige kiekjes die ik tothiertoe heb gemaakt

Comment

heb de 70-200 uitgetest
                        is niks voor mij

zeer zeker een prima lens maar ik doe niet aan sportfotografie,begluur de mensen niet vanop een afstand en verkies liever niet met zo'n groot zwart-wit gestreept fallussymbool rond te lopen

een 50mm is in aantocht en misschien komt de 85 er ook nog bij

en nu maar oefenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                          Dus MAW met een lichtsterke lens heb je meer kans tot scherpe fotos omdat deze beter scherpstelt dan?
                          Jazeker, in kritisch omstandigheden, wanneer het licht wat minder is, komen de voordelen van een lichtsterke zoom het meest naar boven.
                          Je camera krijgt op dat moment meer licht binnen met dergelijke lens dus:
                          De af werkt beter en sneller, de camera stuurt de snelheid van de af naargelang de hoeveelheid licht.
                          De zoeker is helderder, je ziet dus zelf ook beter.
                          De combinatie toestel en lens is zwaarder, waardoor het geheel minder onderhevig is aan kleine trillingen.
                          Meestal is een lichtsterke lens kwalitatief ook wel beter als de minder lichtsterke.
                          Je wint een aantal stops, waardoor de bewegingsonscherpte ook minder word uiteraard.
                          Dus over het algemeen kan je stellen dat ja, een lichtsterke lens scherpere fotos maakt en deels door het beter scherpstellen in sommige omstandigheden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                            Jazeker, in kritisch omstandigheden, wanneer het licht wat minder is, komen de voordelen van een lichtsterke zoom het meest naar boven.
                            Je camera krijgt op dat moment meer licht binnen met dergelijke lens dus:
                            De af werkt beter en sneller, de camera stuurt de snelheid van de af naargelang de hoeveelheid licht.
                            De zoeker is helderder, je ziet dus zelf ook beter.
                            De combinatie toestel en lens is zwaarder, waardoor het geheel minder onderhevig is aan kleine trillingen.
                            Meestal is een lichtsterke lens kwalitatief ook wel beter als de minder lichtsterke.
                            Je wint een aantal stops, waardoor de bewegingsonscherpte ook minder word uiteraard.
                            Dus over het algemeen kan je stellen dat ja, een lichtsterke lens scherpere fotos maakt en deels door het beter scherpstellen in sommige omstandigheden.
                            Ze geloven het hier nooit van den eerste keer hé Rudy ! ! !

Ik heb wel nog niet zoveel cam's gehad als Rudy, maar mijn prosumers buiten beschouwing gelaten kom ik van een Olympus E20, naar een Canon 10D naar een Canon 1D MKII.....
                            De focussnelheid tussen een 10D en een MKII is gigantisch, maar als je echt goed glas gebruikt heb je een bijna 100% accurate en bliksemsnelle focus.

Ik heb verleden vrijdag in een pover verlichte sportzaal met een 1.2 lens gewerkt. Mijn flits is niet uit de camera-tas geweest.

Ik weet het 1.2 is een beetje extreem, maar ik merk DUIDELIJK verschil met lichtzwakkere lenzen. Ik ben momenteel al mijn lenzen aan het upgraden.
                            Het kost wat, maar het is het waard.
                            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©

Ik weet het 1.2 is een beetje extreem, maar ik merk DUIDELIJK verschil met lichtzwakkere lenzen. Ik ben momenteel al mijn lenzen aan het upgraden.
                              Het kost wat, maar het is het waard.
                              Daar ben ik het absoluut mee eens. Het is zelfs de moeite van het gewicht mee te sleuren

sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Dat een 20D veel sneller en juister focust met een lichtsterke lens dat merk ik ook duidelijk. En blijkbaar heeft een 20D liefst dat er f2,8 lenzen opzitten. Mijn 3 Sigma's (18-50 f2,8 EX DC; 150mm f2,8 Macro en 70-200 f2,8) werken gewoon perfect. De Canon 28-135 IS werkte op mijn 300D heel goed, maar nu gebruik ik die bijna nooit meer. Die zit er geregeld naast bij het focussen .

De Canon 100-400L is wel geen f2,8 maar die werkt toch nog altijd prima (maar de Sigma 70-200 en de 150mm zijn wel scherper).
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X