Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 20D ervaringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 20D ervaringen

ik heb dus zopas een 20d gekocht...

alles schijnt het prima te doen...

behalve dat ik géén raw heb..niet op het toestel....maar wel in de digital Photo Professional

die herkent géén Raw bij mij

ben ff in de help gaan zoeken en het feit dat ik deze pc als user gebruik en niet als administrator zou de installatie niet volledig gemaakt hebben

ben verre van een kenner

maar ik werk momenteel op laptop van partner...dus idd we mogen niet te veel prutsen

heeft iemand ook al lang achter de RAW gezocht???

mvg

johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaFonz
      Ik ben wel content van mijn Canon 20D, maar ik krijg er geen scherpe fotos uit Ik weet totaal niet wat ik misdoe, maar het wil totaal niet lukken. Kan dit aan de standaard kitlens liggen of schiet ik met de verkeerde instellingen.
      Oorspronkelijk geplaatst door ajh
      Post eens een foto, dan kunnen we kijken. Houd er wel rekening mee dat normaal gesproken altijd enige nabewerking nodig is, onder andere verscherpen is nodig !
      Zoals gevraagd:
      Last edited by i-media; 26 augustus 2006, 16:47.
      ---

Canon 7D

Comment

Ik ben wel content van mijn Canon 20D, maar ik krijg er geen scherpe fotos uit Ik weet totaal niet wat ik misdoe, maar het wil totaal niet lukken. Kan dit aan de standaard kitlens liggen of schiet ik met de verkeerde instellingen.
        Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
        En als het echt niet aan de sharpening in je camera ( is instelbaar zoals mijn voorgangers reeds aabgaven ) of aan dee PS-sharpening ligt zijn er no twee andere mogelijkheden:

- te lage sluitertijd, dus beweging van de camera zelf.
        ( ISO opvoeren )
        - slechte focus: probeer dan eens een lichtsterkere lens bv. een 2.8: de meting wordt steeds bij volle lensopening gedaan en zal imho bij een 2.8 gemakkelijker zijn voor de camera dan bv. bij een 4.0 of 5.6.
        Dus je focus zal daar ook accurater gebeuren.
        Beweging van de camera is moeilijk aangezien ik 9 op 10 met een statief werk.
        ---

Canon 7D

Comment

in December een 20D gekocht... nog geen spijt van gehad... uitstekende camera en goed waar voor zijn geld...

Een 350D is tegenwoordig heel aantrekkelijk, maar aangezien ik grote handen heb is ie net iets te klein en ik heb het ook niet met de plastiek body. Het mag dan allemaal stevig zijn maar als ik verhalen hoor dat met een 70 - 200 f2.8 IS een plastiek body begint te kraken dan heb ik zo mijn bedenkingen
          Ricoh Caplio GX100

http://www.flickr.com/photos/koenhufkens

Comment

Zoals gevraagd:
            Is altijd wat moeilijk in te schatten met verkleinde versies zonder Exif info, maar ze zien er op het eerste gezicht goed uit.

Ik zou zeggen haal ze eens door PS met USM en kijk dan nog eens. Volgens mij is dit wat je standaard kunt verwachten uit een 20D.

Contrast, helderheid en details zien er goed uit imho. Ietwat soft misschien, maar dat is makkelijk te verhelpen in Photoshop. Wil je geen PS gebruiken kun je de parameters nog wat verder opschroeven voor scherpte.

Edit: heb nu de EXIF kunnen bekijken (geen rechtsklik op werk, ahum ) en ze zien er perfect uit. Als de het diafragma op b.v. f8 zet, zullen ze van voor tot achter scherp zijn. Zoals al gezegd, als je ze te soft vind, even opscherpen in PS.
            Last edited by ajh; 4 mei 2005, 16:24. Reden: Edit toegevoegd
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Zoals gevraagd:
              Deze fotos zijn perfect.

Wat hier wel een invloed heeft is de DOF.

Met een DSLR is het zo goed als onmogelijk om zowel de voorgrond als de achtergrond scherp te krijgen.

Er zal dus altijd een deel van de foto onscherp zijn.

Met de EF-S 10-22 zou het eventeel wel mogelijk zijn.

Jan.

Comment

Bedankt Jan_10D.

Ik denk er idd aan om een nieuwe lens aan te schaffen, want de standaard kitlens voldoet niet echt.

Maar ik ben al weken aan het overwegen welke lens ... 'k heb de tijd nog niet gevonden om eens grondig te zoeken op het internet.

Groetjes Michel
                ---

Canon 7D

Comment

Working...
                X