Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het kleine Canon Eos 1D Mark II topic ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het kleine Canon Eos 1D Mark II topic

Hallo 1Ders

ik fotografeer heel veel paardewedstrijden en soms sta ik een paar meter van ze af.
    Omdat de cam bij het afdrukken veel geluid produceert, schrikken sommige paarden en dan zijn de rapen gaar.
    Wie heeft dit ook wel s meegemaakt?
    benieuwd naar de reacties.
    Jos
    www.picturelifestyle.nl

Comment

@joska: De 1D serie zou een menu instelling hebben om het geluid te reduceren.

Edit: Met een 10D zou je dit probleem minder hebben.

Jan.
      Last edited by Jan_10D; 17 september 2005, 23:35.

Comment

@Joska

Heb je de "Quiet Mode" al eens geprobeerd?
        Personal Function 21 maakt de camera véél stiller, maar werkt slechts in single shot mode. Heel interessant ook als je tijdens concerten of in musea wil fotograferen.

Ik neem aan dat je dit vooral voorhebt wanneer je "portretten" van die paarden wil maken en héél dicht bij de dieren staat? Want ik kan me niet voorstellen dat een paard op een afstand van 4 meter gaat schrikken van het getik van een 1DMKII... Heb in m'n tijd ook wat nerveuze beestjes bereden, maar dat zou me wel heel erg verwonderen. Misschien eens overwegen om dan te werken met een lens die een grotere brandpuntafstand heeft.
        Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Misschien veel te laat inmiddels, maar goed. Ben in het bezit van een 1D Mark II en een 1D 'Classic'.

Comment

@Peterke
            hallo bedankt voor de info en het meedenken.
            Het probleem doet zich wel s voor; niet vaak. Maar voor een wedstrijdrijder (dressuur) wel heel erg vervelend, kan heel wat verliespunten kosten.
            Gebruik de serieopnamen omdat ik de mooiste aktie wil vastleggen en dat kan alleen met serieopnamen. Enkel shot is gokken op het juiste moment.
            Gebruik een 70-200mm, maar vaak komt de combinatie al galloperend richting fotograaf en een afstand van ca 5 meter is snel gehaald. Die paarden horen en zien alles
            Denk toch maar om een sigma 110-300mm aan te schaffen
            Function 21 houd ik in beraad; bedankt voor de tip!

@ Jan 10D
            Als back up heb ik de 10D; maar de serieopnamen haalt t niet bij een 1D .
            Gebruik de 10D uitsluitend voor losse fotoreportages terplekke, of prijsuitreikingen. Scheelt weer in lensen wisselen.
            Last edited by joska; 18 september 2005, 21:28.
            Jos
            www.picturelifestyle.nl

Comment

Steves digicams review Canon 1DIIN.

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Jan.

Comment

stomme vraag misschien maar ik vind de instelling sephia en zwart wit opname niet?

misschien nie aanwezig of zit ik ergens verkeerd?
                handleiding vermeld er niks van
                heeft de camera deze functie of is 't zelf photoshoppen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
                  stomme vraag misschien maar ik vind de instelling sephia en zwart wit opname niet?
                  Zwart-wit is pas uitgevonden 6 maanden na de Canon 1DII, samen met de Canon 20D.

Jan.

Comment

dacht 't wel,zag die review op steves digicams en daar ging 't wel met de N

spijtig maar geen nood : photoshop doet 't ook in no time soww....

Comment

ff uppen...

heb via ebay 2 batterijen gekocht ( ale via nu kopen) gekocht voor mijn 1 d mk2

kostten maar 16.5€ of zo per stuk en een originele canon kost 165€

zou ik ze kopen? gaat om de volgende :

Neuware, Originalverpackt
                      Ni-MH-Akku
                      12V - 2400mAh Kapazität - Power ohne Ende!
                      Überladeschutz + Überhitzeschutz für Ihre Sicherheit!
                      entspricht der europäischen Norm - mit CE-Prüfzeichen
                      kein Originalprodukt, voll kompatibler Qualitätsakku von Zubehörhersteller
                      ersetzt den Original-Akku NP-E3
                      Der Akku hat auch die Verschlussfunktion wie der Original-Akku, ein sicherer Halt in der Kamera ist somit gewährleistet!
                      passend für folgende Kamera's:

Canon EOS-1D Mark II / EOS-1Ds Mark II / EOS-1Ds / EOS-1D

ze zeiden mij dat het identieke aan originele zijn maar het prijsverschil is gigantisch groot...

normaal loop je geen risico met vervangbatterijen tenzij het brol is en da wil ik wel graag weten of iemand met vervangbatterijen voor de eos dlrs ervaring heeft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
                        ff uppen...

heb via ebay 2 batterijen gekocht ( ale via nu kopen) gekocht voor mijn 1 d mk2

kostten maar 16.5€ of zo per stuk en een originele canon kost 165€

zou ik ze kopen? gaat om de volgende :

Neuware, Originalverpackt
                        Ni-MH-Akku
                        12V - 2400mAh Kapazität - Power ohne Ende!
                        Überladeschutz + Überhitzeschutz für Ihre Sicherheit!
                        entspricht der europäischen Norm - mit CE-Prüfzeichen
                        kein Originalprodukt, voll kompatibler Qualitätsakku von Zubehörhersteller
                        ersetzt den Original-Akku NP-E3
                        Der Akku hat auch die Verschlussfunktion wie der Original-Akku, ein sicherer Halt in der Kamera ist somit gewährleistet!
                        passend für folgende Kamera's:

Canon EOS-1D Mark II / EOS-1Ds Mark II / EOS-1Ds / EOS-1D

ze zeiden mij dat het identieke aan originele zijn maar het prijsverschil is gigantisch groot...

normaal loop je geen risico met vervangbatterijen tenzij het brol is en da wil ik wel graag weten of iemand met vervangbatterijen voor de eos dlrs ervaring heeft...
                        if it sounds too good to be true, it probably is...

Comment

komt uit een gewone duitse webshop die ook verkopen via ebay dus oplichting niet denk ik maar de kwaliteit.... kunne misschien gaan lekken of dergelijke en dat wil je volges mij echt niet in je body

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
                            Marc,

Ja na lang wikken en wegen de beslissing genomen .
                            Je weet ik was er al een tijd mee bezig he , maar ik heb er op dit moment geen halve seconde spijt van dat ik het heb gedaan .
                            Het is een gans andere camera dan de 20D .
                            Dat extra gewicht neem ik er met plezier bij , want hij is ongelooflijk stabiel .
                            Ook de kleuren en de scherpte is niet te vegelijken , maar ja dat heb je zelf ook ondervonden zeker

Groetjes Rudi

Ik ben ook aan het twijfelen om me er één aan te schaffen, zit er dan effectief zoveel verschil op, op gebied van scherpte tov de 20D?
                            (snelheid autofocus?)

Mvg
                            Remi P
                            Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip
                              Ik ben ook aan het twijfelen om me er één aan te schaffen, zit er dan effectief zoveel verschil op, op gebied van scherpte tov de 20D?
                              (snelheid autofocus?)

Mvg
                              Remi P
                              Vooral de snelheid in autofocus is niet te vergelijken .
                              Je stelt scherp op een onderwerp , draait 45 graden om en blijf in de zoeker kijken je ziet hem niet terug scherpstellen maar hij is er redelijk vlug dus

Comment

Plan voor 2006 is om de 10D te wisselen voor een 1D MKII N.
                                Groet,
                                Paul

Comment

Working...
                                X