Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D100 of D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D100 of D70

Oorspronkelijk geplaatst door j@n
    Ik heb het niet over de 10D, maar de 20D. Dat verschil is voor mijn aanbevelling erg belangrijk. De 20D heeft ook een snelle opstart.

Hoe weet je dat er in een de Canon bij RAW wel iets wordt bewerkt in de camera en bij een 100D niet?
    Moet ik nu ook al gaan vertellen hoe ik dat weet ?
    Ja hoe kom je nu zoiets te weten ? Door wat opzoekwerk te doen zeker ?
    Ik weet het gewoon. Is ook de reden dat de foto's uit een Canon iets minder ruis hebben dan uit de Nikons. Omdat bij de Nikons geen nabewerkingen in de camera gebeuren als je dat niet wilt. Ik werk liever nadien de ruis weg, heb ik het zelf in de hand.
    Trouwens men vergeet hier heel dikwijls dat het beter is om het uiteindelijke resultaat, de afgewerkte foto' te gaan vergelijken in plaats van de technische specificaties. Hoe ik dat resultaat bekom zal mij een zorg wezen of dat nu meet CCD of met CMOS of zelfs met een ingebouwd dieselmoteurke erin het zal mij geen zorg wezen.
    En met vergelijken van foto's bedoel ik wel echt vergelijken, niet op een scherm, maar de afgeprinte A4 foto's. De verschillen zijn zo gering, maar ze zijn er wel, dat je die op een scherm niet kan zien.

Er wordt hierboven ook gezegd dat mijn vergelijk niet opgaat omdat het gewoon andere camera's zijn. Ook dat zal me geen zorg zijn. Ik zei dat nieuwer en jonger niet steeds beter is en dat deed ik aan de hand van een voorbeeld. Het maakt mij niet uit met wat dan ook. Het resultaat telt voor mij. Nogmaals vergelijk het uiteindelijk resultaat; en dan weet ik uiteindelijk wel voor me zelf wat te kiezen, datgene wat het beste resultaat oplevert.

En of nu mijn vergelijk opgaat of niet, ik blijf erbij dat soms een oudere camera een beter beeld oplevert dan een nieuwe uitgave (717 versus tegen de "nieuwere" (en andere) 828). En ook dat zeg ik van de D100 versus D70 (beelden in Nef gefotografeerd).

Uiteindelijk zijn de nabewerkingen en hoe je die kan doen, met maximale aanwezige informatie in je te ontwkkelen beeld, veel belangrijker.

In de praktijk is de D100 veel sneller dan de "nieuwer" 10D. Was dus voor mij ook een +punt. Onmiddellijk een foto kunnen maken.
    De 20D weet ik niet, heb hem nog niet in mijn handen gehad.
    Maar nogmaals het uiteindelijk resultaat telt, en de foto's die ik wens te maken, te kunnen maken.

Maar ik dacht dus dat de vraag enkel was D70 versus D100. Voor mij D100 duidelijk omwille van de Nef's en de Tiff's. Vanaf het ogenblik dat ik zelf opening, diafragma, kan kiezen heb ik die programma's niet nodig, ik bepaal wel zelf hoe ik die bepaalde foto maak.
    Last edited by Potske; 20 januari 2005, 16:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martyin
      @Kayrun

Wat heb je betaald?
      - Nikon D70, body (NL) 879 Euro (1 model voorradig)
      - Nikon D70, body (UK) 805 Euro (ruim uit voorraad leverbaar)
      Ze zijn op voorraad bij Konijnenberg.

NIKON D70
      Nikor 18-70 AF-S G DX IF-ED
      Nikor 70-300 AF
      Kingston (1GB) CompactFlash Elite-Pro SLC
      Extra batterij

€ 1330 incl. verzending
      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
        Hallo,

..... Ik weet niet wat jouw manier van fotograferen is, maar ik crop graag en dan is 6 milj. pixels iets teweinig. Bovendien druk ik enkel af in A3 (als ik iet afdruk).
        ........

mvg Sven Michiels
        [/size][/size][/left]
        [/center]
        Croppen is natuurlijk een manier en je bent daar vrij in, maar persoonlijk vind ik dat geen fotografie maar luk raak wat beelden maken : "ik zal achteraf wel zien en desnoods crop ik er het beste uit". Ook een manier om je te amuseren maar niet echt meer fotograferen.
        Daarbij zal je dan wel beter nog een camera hebben met véél meer pixels, eer je serieus kan croppen zoals je laat vermoeden, want 6 naar 12, als je denkt dat dit het dubbele is ben je wel fout in je redenering, en maakt het weinig uit. Wel iets natuurlijk, maar weinig.

Ok maar goed. We blijven her precies weer over bezig. Ik ga wat foto's ontwikkelen/afwerken.
        Last edited by Potske; 20 januari 2005, 16:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Potske
          , maar persoonlijk vind ik dat geen fotografie maar luk raak wat beelden maken : "ik zal achteraf wel zien en desnoods crop ik er het beste uit". Ook een manier om je te amuseren maar niet echt meer fotograferen.
          Hallo,

Ieder zijn eigen mening, maar je moet ook wel rekenen dat je voor natuur /dieren fotografie uw object nu eenmaal niet kunt dichter brengen of zelf dichter gaan. Of ga jij soms een fotoke maken van een leeuwenkop vanop 5 meter afstand?? Ge kunt dat misschien één keer proberen maar dan zal hij wel eens testen of hij je in één of twee keer kan opeten.

Daarom dat ik wil croppen.

mvg Sven Michiels

Comment

Moet ik nu ook al gaan vertellen hoe ik dat weet ?
            Ja hoe kom je nu zoiets te weten ? Door wat opzoekwerk te doen zeker ?
            Ik weet het gewoon. Is ook de reden dat de foto's uit een Canon iets minder ruis hebben dan uit de Nikons. Omdat bij de Nikons geen nabewerkingen in de camera gebeuren als je dat niet wilt. Ik werk liever nadien de ruis weg, heb ik het zelf in de hand.
            Trouwens men vergeet hier heel dikwijls dat het beter is om het uiteindelijke resultaat, de afgewerkte foto' te gaan vergelijken in plaats van de technische specificaties. Hoe ik dat resultaat bekom zal mij een zorg wezen of dat nu meet CCD of met CMOS of zelfs met een ingebouwd dieselmoteurke erin het zal mij geen zorg wezen.
            En met vergelijken van foto's bedoel ik wel echt vergelijken, niet op een scherm, maar de afgeprinte A4 foto's. De verschillen zijn zo gering, maar ze zijn er wel, dat je die op een scherm niet kan zien.

Er wordt hierboven ook gezegd dat mijn vergelijk niet opgaat omdat het gewoon andere camera's zijn. Ook dat zal me geen zorg zijn. Ik zei dat nieuwer en jonger niet steeds beter is en dat deed ik aan de hand van een voorbeeld. Het maakt mij niet uit met wat dan ook. Het resultaat telt voor mij. Nogmaals vergelijk het uiteindelijk resultaat; en dan weet ik uiteindelijk wel voor me zelf wat te kiezen, datgene wat het beste resultaat oplevert.

En of nu mijn vergelijk opgaat of niet, ik blijf erbij dat soms een oudere camera een beter beeld oplevert dan een nieuwe uitgave (717 versus tegen de "nieuwere" (en andere) 828). En ook dat zeg ik van de D100 versus D70 (beelden in Nef gefotografeerd).

Uiteindelijk zijn de nabewerkingen en hoe je die kan doen, met maximale aanwezige informatie in je te ontwkkelen beeld, veel belangrijker.

In de praktijk is de D100 veel sneller dan de "nieuwer" 10D. Was dus voor mij ook een +punt. Onmiddellijk een foto kunnen maken.
            De 20D weet ik niet, heb hem nog niet in mijn handen gehad.
            Maar nogmaals het uiteindelijk resultaat telt, en de foto's die ik wens te maken, te kunnen maken.

Maar ik dacht dus dat de vraag enkel was D70 versus D100. Voor mij D100 duidelijk omwille van de Nef's en de Tiff's. Vanaf het ogenblik dat ik zelf opening, diafragma, kan kiezen heb ik die programma's niet nodig, ik bepaal wel zelf hoe ik die bepaalde foto maak.
            Ik geef het op tegen zoveel onbenul.

Comment

Dik gelijk, want dat is het....!
              D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun
                NIKON D70
                Nikor 18-70 AF-S G DX IF-ED
                Nikor 70-300 AF
                Kingston (1GB) CompactFlash Elite-Pro SLC
                Extra batterij

€ 1330 incl. verzending
                Is dat met die korting van 100€ al afgeteld?
                Nikon D70 18-70 SB600 Nikon 80-200 AFS 2.8 50/1.8

Comment

Ja idd
                  www.fotofolio.be

Comment

YES,

Camera is net gearriveerd....

Eerst accu laden en dan ?

Prettig weekend...

M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martyin
                      YES,Camera is net gearriveerd....
                      Eerst accu laden en dan ?
                      Prettig weekend...
                      M.
                      De mijne nog steeds niet, ik krijg et !!
                      www.fotofolio.be

Comment

Gisteren m'n D100 verkocht en gelijk een D70 besteld.
                        Zojuist binnen gekregen en het batterijtje zit nu in de lader...
                        Ben heel benieuwd
                        Edwin
                        Mijn Foto's

Comment

Dacht ik van jou ook. Maar ik blijf beleefd en gaf mijn visie. Ik vraag me af wat zo'n opmerking als deze van u bij kan brengen aan het forum ? Weerleg het dan, is veel interessanter voor degenen die de formatie nodig hebben.
                          Ze zullen zelf wel oordelen dan.

Trouwens ik heb je foto' eens bekeken, er zitten enkele prachtige foto's tussen, mooi van compositie enz. Was benieuwd welke foto's je zoal maakte, sporfotografie, natuur of iets anders. Maar je camera is bij uw foto's niet zo belangrijk. Deze foto's kunnen ook met een niet-reflextoestel ook. Het is me dus niet zo direct duidelijk welke je ervaringen zijn.

Ooit wordt het wel eens droog achter je oren.
                          Last edited by Potske; 21 januari 2005, 15:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
                            Dik gelijk, want dat is het....!
                            Je opmerking draagt enorm veel bij ! Proficiat !

Comment

Je opmerking draagt enorm veel bij ! Proficiat !
                              Dank u, ...en ik blijf er nog bij, het is onbenul waar je beter niet kunt op replikeren.

Je kan een koe geen engels leren...
                              D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

daar gaan we weer... :-(

'k Zou zeggen : SLOT EROP !

voor zover ik gelezen heb heeft martyin al lang een D70 besteld, en heeft dit topic hier geen zin meer, dit is hier toch geen chit chat...
                                Panoramix

Comment

Working...
                                X