Ik ben me aan het orienteren op welke lenzen ik wil voor mijn D70. Ik zoek een lens die lichtsterk moet zijn een een behoorlijk bereik moet hebben voor het spotten van vogels en natuur om deze beeldvullend vast te leggen. Daarnaast prefereer ik een een snelle zoom Zelf heb ik de volgende opties bedacht, maar naar welk zal jullie voorkeur gaan. (max 1000 euro)
sigma 70-200 f2.8 + TC 1.4 (lichtsterk (zonder converter) maar te kort bereik vandaar 1.4, maar dan zit je nog net aan de 280 zonder crop) In principe twee lenzen
sigma 100-300 f4 (behoorlijk bereik maar maar een f4. Is dat handig om snelle acties van vogels vast te leggen in schermerige en/of bewolkte dagen? ivm sluitertijd.)
Of zijn er nog ander opties?
opties die imo afvallen:
Bigma is voor mij te zwaar als looplens
80-400 VR/OS te langzame AF (of valt dat mee?)
Zelf dacht ik de 100-300 maar die werd door iemand juist afgeraden om dezelfde redenen (wat mij verbaasde. ik had namelijk best veel goede reviews gezien) die in deze review terugkomen. En dan vooral vanwege dat sqf tabelletje. -> De kleuren veranderen snel van rood naar andere (= slecht)
sigma 70-200 f2.8 + TC 1.4 (lichtsterk (zonder converter) maar te kort bereik vandaar 1.4, maar dan zit je nog net aan de 280 zonder crop) In principe twee lenzen
sigma 100-300 f4 (behoorlijk bereik maar maar een f4. Is dat handig om snelle acties van vogels vast te leggen in schermerige en/of bewolkte dagen? ivm sluitertijd.)
Of zijn er nog ander opties?
opties die imo afvallen:
Bigma is voor mij te zwaar als looplens
80-400 VR/OS te langzame AF (of valt dat mee?)
Zelf dacht ik de 100-300 maar die werd door iemand juist afgeraden om dezelfde redenen (wat mij verbaasde. ik had namelijk best veel goede reviews gezien) die in deze review terugkomen. En dan vooral vanwege dat sqf tabelletje. -> De kleuren veranderen snel van rood naar andere (= slecht)
Comment