Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: telelens D70

Oorspronkelijk geplaatst door Tijs_a
    Als ik een vogel (mus, al zie je die niet zo veel meer) van 10 meter wil fotograferen is 280 zeker te weining. Ik wil lichtsterk (f.2.8 zonder conv 1.4)en aardige zoom en dat kan niet in de prijsklasse die ik voor ogen heb.
    Ik denk eerst een 70-200 + conv en daarna een bigma of prime, denk ik. Ga ik namelijk eerst voor de bigma, betekent dat deze altijd op me camera moet zitten (of de kit natuurlijk) en da is niet handig voor lang lopen. Met de 70-200 heb je een mooie allrounder en draagbaar. Al zal ik wel het bereik missen van 300 tot 400 denk ik.
    Ola,
    Zet je de 70-200/F8 en dat nog de TC er bij, dan is dat niet zoveel verschil met de Bigma hoor.
    De 70-200 is behoorlijk groot door die F2.8.
    Als je echt meer wil gebruiken bij wandelen en wat allround wil hebben, denk ik dat je beter en goedkoper bent met de Tamron 28-300. Die is niet veel groter dan de kitlens en buiten hebben verschillende hier al mooie resultaten gekregen met deze lens. Bovendien heeft ze nog een makro mogelijkheid en dat kan ook van pas komen. Met een flits is ze binnen ook nog bruikbaar(bedoel in huis). De 70-200 is thuis onbruikbaar of minstens toch onhandig.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Met een 1300 gram lopen is nog wel te doen. Ik zou hem willen combineren met de 1.4. En later een 400 prime kopen of een andere dan aanwezige goede lens in de range 100-400.
      Heb ik de 70-200 en ik heb veel licht en nodig dan haal ik of de T.conv. er af af (ligt aan situatie) of een isobump (f4 heb je met 1.4 conv) als ik die extra zoom nodig heb.
      Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

Van de sigma 70-200 ga je geen spijt krijgen Tijs. Het is voor dat geld echt een toplens. Bijkomend voordeel met een sigma converter is ook dat hij alle gegevens doorgeeft aan je camera en je exif-info.
        Dus als je later kijkt naar een foto via nikonview, zie je daadwerkelijk bv 280mm F4 staan (en ook je camera geeft het juiste diafragma)
        Bij vele combinaties is dit niet zo.

Als je daarna een 2dehands sigma apo macro 300mm/4 of apo macro 400mm/5.6 aanschaft kun je wederom je converter inzetten. De 2 apo macro lenzen van sigma zijn bijzonder scherp en door hun geringe AF-afstand geven ze maco tot 1:3 met een mooie wazige achtergrond...
        Mijn Foto's

Comment

Hoeveel kost een tweedehands 400 prime?
          Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

Tijs,

Vogels ! Heb je dan wel een zoom nodig ? Hoe meer bereik, hoe beter, niet

Al eens gekeken naar een nikkor 300mm F/4 AF-S ?
            Snel, scherp, niet te zwaar, nog betaalbaar, er kunnen nog TC's op.
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Hoeveel kost een tweedehands 400 prime
              De 300 en 400 apo macrovan sigma kosten zo'n beetje tussen de 300 en 375
              2de hands.
              let wel op dat het de apo macro versie is. De gewone apo 400/5.6 is een totaal andere lens en nog niet half zo scherp...
              Mijn Foto's

Comment

Wat ik wel weet is dat ik ze allebei wil de 70-200 en de 50-500 alleen in welke volgorde?

De bigma begint steeds meer te lonken, maar hoe onhandig is dat je die 2,8 mist? En hoe bezwaarlijk is die 1.9 kilo van de bigma.

En kan je met de bigma als je actie wil vast leggen op een bewolkte dag de sluitertijd verlagen, statief en iso omhoog. Om alsnog de actie vast te leggen?
                Dan kom je zeker op 400 iso uit ofzo (ipv 200 standaard van D70)
                Last edited by Tijs_a; 12 januari 2005, 22:00.

Comment

De bigma begint steeds meer te lonken, maar hoe onhandig is dat je die 2,8 mist? En hoe bezwaarlijk is die 1.9 kilo van de bigma.
                  Effe op de site van Sigma gaan opzoeken:
                  Bigma: 1650gr
                  70-200/2.8: 1220gr
                  " " / TC 1,4: 1363gr
                  " " / TC 2: 1454gr
                  Zoals je kunt zien zijn de verschillen niet zo groot en tel er dan nog ±700gr bij voor de D70+batterij en memkaart en het verschil met TC1,4 is nog maar een 10-tal %

Hubert
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

En kan je met de bigma als je actie wil vast leggen op een bewolkte dag de sluitertijd verlagen, statief en iso omhoog. Om alsnog de actie vast te leggen?
                    Dan kom je zeker op 400 iso uit ofzo (ipv 200 standaard van D70)
                    Voor actie heb je een hoge sluitersnelheid nodig. Dit om de actie te bevriezen. Je enige alternatief is dan om de ISO te verhogen ten koste van ruis. Bij actie fotografie is een statief vaak lastig omdat het je bewegingen beperkt.

Vogeltjes kun je prima op statief doen. Als je een goed (zwaar) statief met kop hebt kun je met lage sluitersnelheden werken en toch scherpe foto's maken.

Die Bigma is werkelijk een dijk van een lens. Heel flexibel, scherp en contrastrijk. Het grote nadeel is de lichtsterkte. Als je dit kunt compenseren heb je er een hele goede lens aan.
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                    X