Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 55-200mm F4-5.6 DC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 55-200mm F4-5.6 DC

Hallo,

ik heb een vraagje, momenteel bezit ik een Canon 300D met 18-55 en 100-400 lens, wat mij door de cropfactor van 1.6 een bereik geeft van 28.8-88 en 160-640.
    Nu zit ik dus in de problemen omdat ik niets kan doen wanneer ik tussen de 88 en de 160mm zou moeten fotograferen. Soms kan ik inderdaad gewoon wat achteruit lopen of wat vooruit lopen om dan toch met een van beide lenzen te fotograferen, maar dat is niet altijd mogelijk.

Als student is mijn budget uiterst beperkt (ook omdat ik nog veel te veel andere hobbies heb ). Na wat zoekwerk vond ik de Sigma 55-200 die niet al te duur is. Nu zou ik willen weten of dit een deftige lens is, ik ben maar amateur fotograaf, dus zooooo goed moet ze nu ook niet zijn. En als bijvraagje wou ik weten of de cropfactor hier ook in rekening moet gebracht worden of niet, daar ik las dat ze speciaal voor DSLR's gemaakt werd.

Kwestie te weten of ik al mag beginnen sparen
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Re: Sigma 55-200mm F4-5.6 DC

Hi Faan,
    Ik ben niet zo thuis in de wereld van canon, maar als het om nikon zou gaan, zou ik een nikon AF 85mm 1.8 adviseren. Met de crop zit je zo'n beetje tussen hetgeen wat je mist, je hebt dan een echt scherpe lens die tevens lichtsterk is.

Ik kan me zo voorstellen dat canon ook een geweldige 85mm in z'n collectie heeft.
    Een andere optie zou een Tamron 90mm macro kunnen zijn. Heerlijk scherp en tevens heb je een echte macrowereld tot je beschikking.
    Mijn Foto's

Comment

Hmm, en wat kosten die ongeveer, want zeker tot de zomer zal ik niets boven de 200 eur kunnen uitgeven
      Focaldesign

Comment

En wat vinden jullie van de Sigma 28-135/3,8-5,6 AF DL IF Aspherical Macro?
        Focaldesign

Comment