Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 55-200mm F4-5.6 DC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 55-200mm F4-5.6 DC

Hallo,

ik heb een vraagje, momenteel bezit ik een Canon 300D met 18-55 en 100-400 lens, wat mij door de cropfactor van 1.6 een bereik geeft van 28.8-88 en 160-640.
    Nu zit ik dus in de problemen omdat ik niets kan doen wanneer ik tussen de 88 en de 160mm zou moeten fotograferen. Soms kan ik inderdaad gewoon wat achteruit lopen of wat vooruit lopen om dan toch met een van beide lenzen te fotograferen, maar dat is niet altijd mogelijk.

Als student is mijn budget uiterst beperkt (ook omdat ik nog veel te veel andere hobbies heb ). Na wat zoekwerk vond ik de Sigma 55-200 die niet al te duur is. Nu zou ik willen weten of dit een deftige lens is, ik ben maar amateur fotograaf, dus zooooo goed moet ze nu ook niet zijn. En als bijvraagje wou ik weten of de cropfactor hier ook in rekening moet gebracht worden of niet, daar ik las dat ze speciaal voor DSLR's gemaakt werd.

Kwestie te weten of ik al mag beginnen sparen
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Re: Sigma 55-200mm F4-5.6 DC

Hi Faan,
    Ik ben niet zo thuis in de wereld van canon, maar als het om nikon zou gaan, zou ik een nikon AF 85mm 1.8 adviseren. Met de crop zit je zo'n beetje tussen hetgeen wat je mist, je hebt dan een echt scherpe lens die tevens lichtsterk is.

Ik kan me zo voorstellen dat canon ook een geweldige 85mm in z'n collectie heeft.
    Een andere optie zou een Tamron 90mm macro kunnen zijn. Heerlijk scherp en tevens heb je een echte macrowereld tot je beschikking.
    Mijn Foto's

Comment

Hmm, en wat kosten die ongeveer, want zeker tot de zomer zal ik niets boven de 200 eur kunnen uitgeven
      Focaldesign

Comment

En wat vinden jullie van de Sigma 28-135/3,8-5,6 AF DL IF Aspherical Macro?
        Focaldesign

Comment

Ik ben zelf ook zoekende naar een goede lens vanaf 55mm en liefst niet over de 200 mm en kwam ook uit bij de Sigma.
          Ik heb een galary gevonden met nogal wat foto's genomen met de EOS 300 incl de Sigma 55/200. Mijn vallen die foto's niet tegen!!

leo
          Pentax K10D

Comment

Inderdaad niet slecht
            Focaldesign

Comment

Een vriend van mij heeft de 18-55 kitlens en die 55-200 Sigma. Hij ervaart de Sigma als scherper dan de kitlens en dat lijkt me voor die prijs niet slecht. Z'n enige klacht is de lichtsterkte van de lens, omdat hij veel concertfotografie doet (maar zelfs dat gaat hem vrij goed af met een hogere ISO instelling op z'n 300D en wat Neat Image).
              Gijs
              Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Gooi die 18-55 weg (nee, verkoop hem natuurlijk), en koop de sigma 18-125. anders zit je met 3 lenzen. En de 18-125 is echt wel beter dan de kitlens. en beetje overlap tussen je 2 lenzen is trouwens zalig... net zoals de range van de 18-125, zalig

Comment

Is er iemand die naast deze Sigma lenzen ook ervaring heeft met de Sigma 28/200. Hij kost iets meer maar dat lijkt me ( naast je kitlens) een prachtige vakantielens of is de af te leggen afstand van 28 tot 200 soms te groot om goed scherp te blijven?

leo
                  Pentax K10D

Comment

Working...
                  X