Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er BD'ers met een Olympus E-1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ik heb er nu ook een

Gertjansz, Peer,

Kon het toch niet laten, heb tussen de middag een E-1 met 14-54 gekocht.
    Begin volgende week komt er de FL-36 en 50-200 bij om het compleet te maken.
    Zodra ik wat leuks heb geschoten zal ik eens posten.

Groet, Edward
    Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

Comment

Re: Zijn er BD'ers met een Olympus E-1

Gefeliciteerd met je aankoop eavh.

Toch alweer een nieuwe E-1 gebruiker.
      Zijn we nu met z'n drieen of zouden er nog meer zijn hier op het forum?
      Laat maar eens weten hoe hij je bevalt.
      Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
      http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Peer, Gertjansz,

Eens een probeerseltje. Dit is met de 50-200mm op 76mm (152 mm in het echt) met fl-36 flash en omnibounce.

Groetjes,

Edward

Comment

Jammer van de rode kleurzweem, maar in Photoshop in een oogwenk te verwijderen.

Comment

Ja alles gevonden bedankt Peer. Hier komt het dan.
            Omdat ik mij aan de 900x900 moet houden heb ik de full frame even reduced om de volle plaat te laten zien. Ik had geen flits bij me dus alles ISO800 en manual One-touch whitebalance ivm fluor in de hal.
            tweede is de cutout van het orgineel op 900x900 weer, onbewerkt (dus met wat ruis)
            de derde is met spots verwijderd en ietje scharpened via simple ADC programma, dus nog niet eens met Photoshop.

Mijn conclusie: Er is heel goed met ISO 800 te werken, hoewel hier behoorlijk wat lumi aanwezig was. Alles uit de hand met snelle tijden en behoorlijk wat scherpte als snapshooter alreeds.

IK BEN DIK TEVREDEN. (ik denk dat ik een gelijk resultaat met de E20P had gehad met misschien een beetje meer ruis en wat moeilijker instelling van de juiste whitebalance. Andere shots zullen de voordelen nog moeten laten zien.

RAI Spyker C8-Double_12
            full frame reduced to 900 x 675 unedited
            OLY-Sudio-HF_RAW->jpeg
            24-54 37mm
            ISO: 800
            1/100s f/3.5
            spot
            auto
            noflash
            sRGB
            fluorTL
            OT-WB

onbewerkt, doch reduced voor forum maximum

onbewerkt, geknipt uit orginele jpeg (via RAW naar jpeg OLYstudio)

bewerkt despeck en ietsje sharpened
            Last edited by gertjansz; 16 februari 2005, 23:23.
            Gert OLY-E1 14-54 (FL50, 50-200) upgrade from E20P, NIKON 5000, Kodak 1,2 Mp, OLY 0,8 Mp

Comment

Bovenaan, "Gebruik van dit forum" staat wat je wilt weten.

Er staat "Hoe je een foto moet linken lees je in deze topic" .
              Klik op "topic", deze licht pas op als je er met de muis overheen gaat.
              Last edited by Peer; 16 februari 2005, 15:33.
              Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
              http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Hier dan wat ervaringen met de E1.

Op de RAI is mij opgevallen dat de knopjes allemaal wel logisch in elkaar steken en de menus ook niet onlogisch. Jammer dat self-resets niet als een nieuw menu op mijn schermje verschijnen, want dan had ik nog sneller naar mijn veelvuldige verandereingen toe kunnen gaan. Ook jammer dat er defaults zijn die mijn eigen resets overschrijven.
                De review werk super goed (III kaartje is nu met 1.4 ook veel sneller, deed hiervoor geen verschil met II of III kaart, 12 shots RAW vanaf opname moment zijn klaar in 24-25 sec met de Ultra-III en 35-36 sec met de Ultra-II). Zelfs RAW+jpg wegschrijven is zo snel dat tegen de tijd dat ik de camera achterzijde weer naar mijn oog heb staan is de review knop alweer active. Heel veel beter dan de E20P, ook het opstarten is voor mij ahw instant. Ik weet dat de D70 nog sneller is, maar voor mij is dat nu academisch want het batterijgebruik is zo goed dat ik de camera gewoon aan laat staan voor een aantal minuten en in slaap laat sukkelen. wake-up is erg vlot binnen 2 sec.
                Jammer dat de review closeup samen met histogram niet werkt.
                Ook jammer dat review-histogram niet gelijk opkomt als je op de info knop drukt, waar dit wel gebeurt als je op lock picture of delete picture knop drukt (alhoewel ook 2 keer drukken nodig is en logish is ivm confirmatie en niet nodig hoeft te zijn voor histogram view).

Met 1.4 upgrade zie ik ook dat het AF hulp licht nu alleen maar aangaat als het donker is en nodig is. Dat was eerst niet zo en lastig als dat tegen mensen knippert voor niks, en daarom uitgezet moest worden overdag. Mooi verholpen dus.

Ik wacht nog op mijn FL50 (toch maar gedaan ivm HSS welke de FL40 of METZ MZ54-4i niet doet). Had de Metz de HSS wel gehad, dan had ik die gekocht ivm compatibiliteit met meerdere merken en dubbele (invul)flits mogelijkheid. Gek want de Metz doet dat wel met NIKON.

Ik wacht ook nog op de 50-200. Dus daarover later.

fotolink verwijderd 24/2
                Last edited by gertjansz; 24 februari 2005, 15:58.
                Gert OLY-E1 14-54 (FL50, 50-200) upgrade from E20P, NIKON 5000, Kodak 1,2 Mp, OLY 0,8 Mp

Comment

Heb sinds een aantal weken ook een E1 met wat zuiko servies ervoor en moet zeggen....

NOOIT meer een Canon of Nikon hier in huis.

Elk sot is raak met de e1, en het contrast...fabelachtig.

En ik heb toch een 20d metwat L-glas enal gehad dus goed spul. Maar tegenover de e1 vervaagt ie in vele opzichten.

Ik gebruik de E1 als pro en maak er zo'n 1000 shots per week mee op motocross wedstrijden en hij werkt 200%.

Ook de 50-200 is perfect, alleen je moet wel een f50 flash hebben daar de f36 nogal sloom is met de tussenpozen van afvuren.

Maar ja het is een bekend feit dat onbekend, onbemind betekent.....

Bij alle canonfielen zal deze camera nooit wat worden, echter laat de foto's maar spreken, dat zal vele nikon/canon gebruikers ontzettend stil maken en zelf jaloezie zal om de hoek komem kijken hahahahah

OLYMPUS = prima !!!

Nu nog wachten op de E2 met 8 MP en een meerpunts AF en voila weer een topper in huis.
                  Een dag niet geschoten is altijd mis...zeker op een scooter!!!!

Comment

Hallo gekada,

Gefeliciteerd met je aankoop. Laat de Canonians en Nikonians maar niet horen dat je tevreden bent met je camera (lollig bedoeld natuurlijk).
                    Ook ik ben zeer tevreden met mijn E-1 (ook als het regent of stoffig is buiten ;-)
                    Gelukkig wordt er gewerkt aan een aantal nieuwe bodies. (wat ik heb gehoord is een pro body van Olympus (hoorde al evt. 16Mpix maar dat is een gerucht van iemand die misschien zoiets wil, Oly zal geen dingen doen waar ze niet achter staan), een opvolger voor de E300 (wel snel moet ik zeggen) en een Panasonic body voor 4/3rds (zeer benieuwd naar deze nieuwe speler in de markt).
                    Tevens zitten er nog wat lekker glas in de pijplijn (zal wel erg zeer gaan doen in de geldbuidel).
                    Ik heb sinds februari dit jaar zo'n 4500 foto's geschoten, lensen gewisseld etc. en nog steeds geen vuiltje op de CCD (dankzij de SSW).

2006 wordt weer leuk...

Veel succes,
                    Edward

Comment

Net aangesloten op BD en heb een E-1 / 14-54 / FL36 sinds een paar maanden... en steeds gelukkig ermee !

Comment

hoe zit het met 800ASA? veel ruis???

ik denk eraan om me een olympus aan te schaffen voor concertfotografie...
                        met 2 top-pro-lenzen!

kan iemand me hier wat info geven die nuttig voor me kan zijn voor ik me een toestel aanschaf?
                        want eens je voor dit systeem gekozen hebt...

lievegroeten

Comment

De E-1 is geen 'topper' wat ruis betrefd (800ISO en meer) vergeleken met anderen recente bodies, maar met de nodige programma's (gelijk neatimage b.v) word alles lekker 'gecleand' tot een zeer mooi beeld !

De E-1 heeft nog altijd zijn plaats en moet niet verlegen zijn t.o.v. de concurrentie... 'go for it' !

Comment

Hier voorbeelden van 400 & 800 ISO foto's met E-1 genomen, te zien op dpreview

Comment

Hoi,
                              ik heb sinds juni ook een E-1.
                              Heb die voor een goed prijsje via e-bay aangeschaft.

Ben er HEEL tevreden van. Maar echt objectief vergelijken kan ik niet, want ik heb nog niet met ander D-SLR's gewerkt.

Ik heb het toestel ook al een paar keer gebruikt voor concert-foto's te maken en dat valt zeer goed mee.

Laat maar weten mocht je meer info wensen.
                              http://www.flickr.com/photos/geertschneider/

Comment

na jaren analoog te fotograferen, vooral concertfotografie... wil ik toch wel digitaal gaan...

ik denk vooral aan de toplenzen van olympus:
                                70-200mm, 2.0
                                14-28 mm, 3,5 of 4.0 ('k weet het niet vanbuiten)
                                (reeds omgezet!)

lichtsterke lenzen zijn een noodzaak en daarnaast mogelijkheid om op hogere ISO waarden te werken. (ik wil absoluut geen flash gebruiken)

om nu nog te wachten tot de nieuwste pro van olympus op de markt komt... da's net iets te lang...

E1 of E500 dus voorlopig dan...

mijn enigste zorg nu is vooral die ruis! (merci voor de link naar de beelden)
                                en of ik vlug genoeg mijn beelden kan wegschrijven...

gewoon wat steun voor ik dit systeem verkies en dure lenzen aankoop

lievegroeten

hier vind je wat foto's van mij
                                saint-chartier1
                                saint-chartier2
                                saint-chartier3
                                dazibao
                                deerlycke1
                                deerlycke2
                                gooikoorts
                                b-lieve

Comment

Working...