Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

omnibounce =>er niet op te krijgen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• omnibounce =>er niet op te krijgen

ben zonet een omnibounce gaan halen. van het merk sto -fen
    desondanks dat er op de verpakking designed for nikon sb600 and canon 420ex op staat is deze omnibounce er niet op te krijgen.

ik heb er redelijk wat mee zitten prullen en wat kracht opgezet. meer kracht zou nie gunstig zijn voor de flits zelf.

heb dan geprobeerd om de binne kant een beetje aftebellen met een mesje. nog te klein. (en te klein wil zeggen : als je hem tegen de kop van de flits zet zie je dat hij nog 3-4 mm moet gaan hé)

ik heb er dan maar een stukje plakband opgedaan. en hem een beetje aan mij flitskop geplakt. nu zit hij wel vast.

is dit wel normaal??????

Re: omnibounce =>er niet op te krijgen

mijn omnibounce zit ook vry vast, ik schuif 'm er een paar milimeter op gewoon zodat hij vast zit, ik denk toch dat dat de bedoeling is

Comment

hallo,

Heb net demijne ook vanmorgend aangekregen van Corné en pastte in het begin ook moeilijk, maar je moet goed doorduwen en een tijdje vasthouden en na een aantal keren wordt de plastiek soepeler.

mvg Sven Michiels

Comment

maak hem/haar anders wat soepeler met e vlammeke

Ronny

Comment

da ding is soepel genoeg.

het is precies of de kop heb erafduwd omdat het te fel spant

Comment

Ik ben maandag naar Corne geweest om een bestelling te gaan afhalen.

En bij die bestelling zat oa een omni-bounce voor SB-600

Corne heeft me wel verteld op de avond zelf, dat hij dien omni-bounce niet wou meegeven....

reden? Omdat meerderen klagen dat ie niet mooi past (lees: erop zetten zonder veel moeite te doen).

Corne wist ook te zeggen dat er in januari een nieuwe omni-bounce model uitkomt SB-600 dedicated (lees: enkel voor SB-600)...

Dus die zou zonder probleem moeten passen en ook bliven zitte....

Corne gaat mij zo'n nieuw model sturen ipv diegeen die ik besteld heb.
            [Nikon D5100 & Nikon D70]
            [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

idd denk dat er echt iets mis mee is. da ding krijgde er dus niet op tezij me plakband hé.

allez nie da da zooo een groot probleem is . (het is geen lens van 1500 euro die het niet doet) maar toch. ik zal een rolleke plakband in mijn tas moeten zetten. en als die andere wel past dan koop ik mij er zo eentje.

had ik het ook maar bij corné besteld dan was ik nu nog 28 euro rijker
              Oorspronkelijk geplaatst door Bizzeke
              Ik ben maandag naar Corne geweest om een bestelling te gaan afhalen.

En bij die bestelling zat oa een omni-bounce voor SB-600

Corne heeft me wel verteld op de avond zelf, dat hij dien omni-bounce niet wou meegeven....

reden? Omdat meerderen klagen dat ie niet mooi past (lees: erop zetten zonder veel moeite te doen).

Corne wist ook te zeggen dat er in januari een nieuwe omni-bounce model uitkomt SB-600 dedicated (lees: enkel voor SB-600)...

Dus die zou zonder probleem moeten passen en ook bliven zitte....

Corne gaat mij zo'n nieuw model sturen ipv diegeen die ik besteld heb.

Comment

Ik kan het verhaal van bizzeke enkel bevestigen, had ook een omnibounce besteld en heb hem ondertussen al terug geruild. Corné wist inderdaad ook te vertellen weet te hebben van deze problemen en er komt binnenkort een nieuwe op de markt.Even afwachten dus.
                Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Truukje : leg hem eerst eventjes te weken in kokend water

Comment

de mijne voor op m'n 420ex spant ook nog gelijk é maagdje!
                    heb hem nochtans al enkele maanden en is ook regelmatig gebruikt!
                    grts; M

Comment

Als het na enkele maanden nog spant als een maagdje, scheelt er ergens iets anders...............

Comment

In het begin moest ik hem er wel voorzichtig opzetten maar nu na een aantal keren gaat het vrij eenvoudig en hij blijft toch goed zitten.

Beetje schuin erop zetten daar ben ik mee begonnen om hem een beetje op te rekken, anders moet je teveel kracht op de flitskop zetten.
                        Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Heb net mijn omni bounce van Corné...schijnbaar is mijn flitser, 420 ex, wat kleiner uitgevallen, want hij schuift er zo op (ca. 7 mm).

Fijne jaarwisseling
                          Chris
                          Last edited by Mullie; 30 december 2004, 20:06.

Comment

Neem een platte zoetvijl ( een fijne vijl ) en vijl aan de binnenkant een schuin kantje van een millimeter of 5 ( of meer )
                            Probleem van opschuiven is dan grotendeels opgelost.
                            Heb ik ook gedaan.
                            Ga hem beslist niet verwarmen want plastic krimpt na verwarming.
                            Een warm gemaakte omnibounce belast dan je flitser bij afkoelen!!

Comment

heb hem net geopereerd.

heb 4 sneetjes gemaakt 1 in iedere hoek. dan met de föhn er opgeblazen en opgerekt.

dan met een tang de holte nog meer opgerekt.
                              de 4 sneekes terug toegelast.

nu kan hij erop en hij blijft er nog redelijk opzitten.

ge ziet da eraan gewerkt is maar hij gaat in iedergeval wel.
                              ma eigenlijk zou da toch nie ogen hé
                              producten verkopen voor iets da dan nie 100% compatibel is.

Comment

Working...
                              X