Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

manfrotto 719B

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• manfrotto 719B

Ik durf het haast niet te vragen, want er zijn al zoveel vragen over dit onderwerp geweest. Het onderstaand model kon ik met een zoekfunctie hier op dit forum niet vinden.

Manfrotto 719B voor € 149,00 (kit versie met ball head)

Ik heb een Nikon D70 met een 18-70DX en een Sigma 70-300.
    Mijn bedoeling is avondfotografie en het statief hoeft dus niet laag aan de grond voor enge beestjes e.d. De prijs en het feit dat de 719B 'maar' 1,7 kg weegt spreken mij wel aan.

Heeft iemand ervaring met deze tripod en/of goede tips over andere modellen zijn natuurlijk altijd van harte welkom.

Bij voorbaat dank
    NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Hallo Chris,

Ik werk met de 724B dit is een vrijwel identiek model, op een enkel detail na.
    Heb ook dezelfde lenzen en ben tot hiertoe zeer tevreden over dit statief(ke).
    Ik heb hem gekocht in aken bij foto preim voor de som van 135 €
    Voor de niet te veeleisende fotograaf is dit zeker een aanrader, zijn grootste voordelen zijn: goedkoop, lichtgewicht, kompact en kan toch een max belasting hebben van ong.3.5 kg. zeker voldoende dus voor een D70 en sigma 70-300. IK hoop dat je aan deze uitleg wat hebt en alvast suc6 met de aankoop.
    Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Re: manfrotto 719B

Chris,

Ik heb een 719B. Op zich is het zeker geen slecht statief, maar ik ben toch aan het uitkijken voor iets anders. Het feit dat het statief niet laag gezet kan worden (tenzij door de middenkolom om te draaien) stoort me toch wel, ik trek namelijk graag macro-foto's. Voorts is 1 van de plastic klepjes aan één van de poten gebroken, waardoor het statief niet meer zo stabiel staat.
      Anderzijds heb ik er wel al veel plezier aan gehad. Ik neem het heel vaak mee (er was bij mij een stoffen rugzakje bij speciaal voor het statief), en de prijs viel destijds toch ook wel mee.
      De 719B is geupdated door de 724B. Misschien kan je ook eens horen naar dat laatste model.

Groeten,
      Jeroen
      http://www.jvermeulen.be

Comment

Alvast bedankt voor het 'meedenken', het assortiment is zo uitgebreid dat je de bomen door het bos niet meer ziet.
        Wat mij opvalt is dat de 724B iets lichter is in meesleurgewicht dan de 719B, niet veel 1,4kg i.p.v. 1,7kg. Verder kan de 724B max. 3,5kg dragen en de 719B max. 4kg. Je zou verwachten dat het meer zou worden en niet minder. Maar als ik jullie beiden zo hoor, denk ik toch maar dat ik de fotozaak maar eens aan de tand ga voelen betreffende de 724B. In ieder geval twee positieve reacties en dat maakt het allemaal wat gemakkelijker.

nogmaals dank
        NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

Comment

Ik heb zo'n Manfrotto 719B ...

Ben in zekere zin wel tevreden over, maar hetgeen mijn onlangs is gaan storen is :

De kop kan niet veranderd worden ... dus je bent steeds ne minuut of 2 (overdreven maar je weet wat ik bedoel) bezig met die camera er op of er af te schroeven..

De opvolger, de 724B dachtik, is evengoed, maar die kop stoort me ...

BTW, je betaalt dan je statief wel heel veel ... ik heb de mijne 5 maand geleden € 72 (NIEUW) betaald bij De Greef in Edegem

Dus als ik ergens tegen een zeer goede prijs een statief kan vinden mer 3-way quick release kop (max. payload min. 4KG) dan doe ik de mijne weg voor €50

groetjes
          [Nikon D5100 & Nikon D70]
          [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bizzeke
            Ik heb zo'n Manfrotto 719B ...
            BTW, je betaalt dan je statief wel heel veel ... ik heb de mijne 5 maand geleden € 72 (NIEUW) betaald bij De Greef in Edegem
            Dat is wel een heel groot verschil. Als ik het internet raadpleeg zie ik ze wel voor ca. € 125,00 maar nergens goedkoper.
            Als jij een ander zou kopen met een 'betere' kop, welke zou je dan je voorkeur hebben (budget 150,00).

Comment

Awel ... ik heb vandaag vrij gekregen op het werk omdat het mijn verjaardag is ... waarvoor dank aan mijne patron ..

Ik ga eens zien bij De Greef vandaag ik weet je wel te vertellen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris 56
                Dat is wel een heel groot verschil. Als ik het internet raadpleeg zie ik ze wel voor ca. € 125,00 maar nergens goedkoper.
                Als jij een ander zou kopen met een 'betere' kop, welke zou je dan je voorkeur hebben (budget 150,00).

De 728B werkt volledig volgens het principe van de 719 en 724... Da is er eentje met een 3 way head... Weliswaar geen superklepper, maar in de zelfde categorie als voorgaande modellen...Bij konijn staat deze denk ik ook maar voor 135 euro...

Meer info:

Manfrotto - Quality photography & video camera tripods, heads, lighting, iPhone camera accessories and bags. Shop Manfrotto Today!

Groetjes,

Dre
                Last edited by Dreekes; 13 januari 2005, 17:03.
                https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes
                  De 728B werkt volledig volgens het principe van de 719 en 724... Da is er eentje met een 3 way head... Weliswaar geen superklepper, maar in de zelfde categorie als voorgaande modellen...Dre
                  Is het echt groot voordeel zo'n 3 way head, en zo ja welke?? Ik ben echt een leek, want het wordt m'n eerste statief en wil niet graag over een paar weken spijt hebben. De 728B is ook net weer iets zwaarder, 1,75kg. Is dat te doen of ben ik nu verkeerd aan het denken? Ik zie in de folder dat de 728B een 'quick release plate' heeft. Dat lijkt me wel een voordeel.

Comment

Is het echt groot voordeel zo'n 3 way head, en zo ja welke?? Ik ben echt een leek, want het wordt m'n eerste statief en wil niet graag over een paar weken spijt hebben. De 728B is ook net weer iets zwaarder, 1,75kg. Is dat te doen of ben ik nu verkeerd aan het denken? Ik zie in de folder dat de 728B een 'quick release plate' heeft. Dat lijkt me wel een voordeel.

Wel, quick release plate is inderdaad een groot voordeel... Je haalt je camera veel sneller van en op statief, dus dat is wel handig... Bovendien moet je geen bang hebben dat de camera er niet stabiel op zal staan, want dit is echt WEL het geval...

Of een 3 way head echt een voordeel is hangt af van je wensen... het is een tikkeltje duurder ( 10 euro doet het em nu wel niet echt voor mij), men zegt dat een 3 way head een tikkeltje meer controleerbaarder is dan een gewone ballhead... Maar ik denk dat dat allemaal vrij verwaarloosbaar is... Je hebt hier niet te maken met een top of the bill 3 way head en de mogelijkheden zullen dus weliswaar ook wel beperkter zijn dan met een knaller van een 3 way head...

Als ik de 728B zou kopen zou het vooral zijn voor de quick release plate

Nu moet ik eerlijk toegeven, ik heb slechts 1 maal gewerkt met 3 way head (en dan nog zo een plastieken geval) dus ik ben zeker geen expert op dit gebied... Misschien weet iemand anders meer en betere voordelen??

Groetjes,

Dre

Comment

Ik ben vandaag naar de greef geweest en heb er nieuwe statief gaan halen ...

Statief Manfrotto 190PRO
                      Kop 390RC2

Combinatie heeft me 125 EURO gekost ...

Comment

Ik ben vandaag naar de greef geweest en heb er nieuwe statief gaan halen ...

Statief Manfrotto 190PRO
                        Kop 390RC2

Combinatie heeft me 125 EURO gekost ...
                        Dienen degreef ziet er mij wel ne goeikopen tist uit Of was da in de solden??

Heeft die toevallig een website???

Groetjes,

Dre
                        Last edited by Dreekes; 13 januari 2005, 22:32.

Comment

Sorry ben er vergeten bij te tikken dat ie mijn "oude" statief voor 50 EURO heeft overgenomen ...

Dus combi kost 175 EURO

En dien De Greef heeft geen website .. is klein winkeltje in Edegem ...

Comment

Awel ... ik heb vandaag vrij gekregen op het werk omdat het mijn verjaardag is ... waarvoor dank aan mijne patron ..

Ik ga eens zien bij De Greef vandaag ik weet je wel te vertellen ...
                            Alsnog van harte met je verjaardag en de 190PRO. Heb je nog even gekeken wat een 724 of 728 bij De Greef kostte?

Comment

Alsnog van harte met je verjaardag en de 190PRO. Heb je nog even gekeken wat een 724 of 728 bij De Greef kostte?
                              Ik heb de 728B gezien .. en die kwam op iets van 110 EURO

Comment

Working...
                              X