Ik kan het verhaal van bizzeke enkel bevestigen, had ook een omnibounce besteld en heb hem ondertussen al terug geruild. Corné wist inderdaad ook te vertellen weet te hebben van deze problemen en er komt binnenkort een nieuwe op de markt.Even afwachten dus.
Zelfde probleem, zal door Corné zo spoedig mogelijk omgeruild worden....
D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
bij mijne SB800 zat er een omni-bounce bij van nikon zelf
is o.a. een van de redenen waarom ik voor een SB800 heb gekozen, en niet de SB600 (prijs verschil wordt dan weer zo'n 25-30 euro kleiner!)
Ik vraag me af of die niet zou perfect passen op de SB600, want op de SB800 past hij werkelijk perfect, met klein kliksysteempje zelfs zodat hij er niet kan afvallen
als ik een tweedeflits aanschaf (vermoedelijk een nieuwe SB600) kan ik dat es proberen.
Groetjes en een fijn fotojaar aan iedereen
een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken
ik snap niet dat een omnibounce zo duur is!
wat is er zo speciaal aan?
worden die getest op lichtdoorlaatbaarheid? op de richting? op 100% egaliteit?
Fabricagekosten voor al die verschillende modellekes?
Je hoeft er geentje te kopen, er zijn goede en goedkope manieren te vinden om er zelf eentje te maken.
Maar blijkbaar hebben de meeste mensen er geen probleem mee om er dat geld voor te betalen, dat zit er ook voor iets tussen natuurlijk
Ik heb er voor al mijn flitsen eentje, passen perfect en heb er geen werk voor moeten doen... En ze doen hun werk zoals ze verondersteld worden...
Met nieuwjaarsavond was ik bij vrienden...dé ideale gelegenheid om kiekjes te maken en te oefenen dus...in het begin waren mijn pics niet goed belicht vond ik met m'n sigma ef500dg-st...dan richtte ik m'n flits naar het plafond (was wit) wat al héél wat verbetering gaf...totdat ik de ingebouwde diffusor gebruikte in combinatie met de flits naar 't plafond => resultaat was perfect belichte foto's !
Editepps...je hebt natuurlijk niet altijd een wit plafond ter beschikking
ben zonet een omnibounce gaan halen. van het merk sto -fen
desondanks dat er op de verpakking designed for nikon sb600 and canon 420ex op staat is deze omnibounce er niet op te krijgen.
ik heb er redelijk wat mee zitten prullen en wat kracht opgezet. meer kracht zou nie gunstig zijn voor de flits zelf.
heb dan geprobeerd om de binne kant een beetje aftebellen met een mesje. nog te klein. (en te klein wil zeggen : als je hem tegen de kop van de flits zet zie je dat hij nog 3-4 mm moet gaan hé)
ik heb er dan maar een stukje plakband opgedaan. en hem een beetje aan mij flitskop geplakt. nu zit hij wel vast.
is dit wel normaal??????
De Omni-bounce van de Canon 420 kunt u niet gebruiken op de Nikon SB-600. Er is voor de Nikon SB-600 een speciale welke op dit moment is uitverkocht en die eind van de maand weer beschikbaar is.
Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen
dit kan goed zijn maar waarom staat er dan op de verpakking dat het wel voor de sb600 is.?
maja nu hou ik hem een beetje op zijn plaats met 2 stukes tape.
wanneer die van nikon er weer is dan koop ik mij er zo eentje.
soms doet ge al eens ne miskoop hé
Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
De Omni-bounce van de Canon 420 kunt u niet gebruiken op de Nikon SB-600. Er is voor de Nikon SB-600 een speciale welke op dit moment is uitverkocht en die eind van de maand weer beschikbaar is.
In een eerdere posting schreef ik dat de omnibounce er op mijn flitser zo op schuift, de eerste 7 mm.....Maar hoever moet ie er eigenlijk op. Tot aan de streep.
Dat red ie inderdaad niet.
nekeer hij erop staat is het ok;
maar ik krijg hem er gewoon niet op
Oorspronkelijk geplaatst door Mullie
In een eerdere posting schreef ik dat de omnibounce er op mijn flitser zo op schuift, de eerste 7 mm.....Maar hoever moet ie er eigenlijk op. Tot aan de streep.
Dat red ie inderdaad niet.
Comment