Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

    Ik woon in limburg Kwaadmechelen . Gemoogt gerust eens afkomen maar het is toch een eindje rijden. Je ziet maar. Succes

    Comment


    • #32
      Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

      Hierbij een voorbeeldje

      1/160 f5.0 iso 3200 no flash met lens canon 100-300 4.5-5.6 usm dus niks speciaals. Ben heel tevreden met het resultaat. Foto zo uit de cam alleen verkleind. cam 20D

      Comment


      • #33
        Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

        zou iemand die een 20D heeft eventueel een paar full-size samples of crops kunnen posten (link) van foto's genomen van gezichten, kinderen, huisdieren enz met flash en zonder flash, zonder nabewerking.

        ik heb gewoon gevoel dat, naast focusproblemen, mijn 20D vooral ook last heeft van te weinig detail in de foto's. bij foto's gemaakt met mijn 10D kon ik vaak de fijnste haartjes en rimpeltje zien op 100%, bij foto's gemaakt met mijn 20D is dit in beste geval net zichtbaar, laat staan scherp en afgelijnd.
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • #34
          Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

          mss heb je hier wat aan : http://www.pbase.com/digitalphoto/testshots

          Comment


          • #35
            Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

            zonet weer paar foto's genomen van mijn vrouw in laat-namiddag zonlicht. dus goede sluitersnelheden, helder genoeg voor genoeg DOF... en zelfs een simpele foto van haar op 28mm met de 28-135 IS USM is zo verschrikkelijk soft en out-of-focus dat ik er depressief van zou worden

            heb net een niet mis-te-verstande mail gestuurd naar Ingo waar ik toch eens goed mijn gedacht zeg. ik ben niet het type dat rap bij een winkel 'van zijn oren' gaat maken, maar dit vind ik toch écht geen service, zeker als ik lees dat mensen bij Otto of bij acfoto hun toestel wél mogen ruilen (en dat is dan nog als ik op 1 jaar tijd voor 4.000€ gekocht heb en nog eens 2 mensen naar daar heb gestuurd voor hun 20D !!)

            dit zegt genoeg zeker :

            foto met 28-135 IS USM, 1/60s, f/5.0 @ 30.0mm iso200
            center point AF op haar gezicht!
            Last edited by lapino; 12 oktober 2004, 18:30.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #36
              Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

              Hans zie hier eens:

              Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

              Comment


              • #37
                Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                wel Geert, dit zegt genoeg hé. vergelijk dan maar eens met de foto die ik hier heb gepost :
                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                da's verdorie nog slechter dan een Aldi digicam! ik hoop dat iemand me kan helpen zodat ik de camera kan servicen in Roosendael (geraak er echter niet binnen blijkbaar zonder handelaar...). heb alleen schrik dat er meer aan de hand is dan gewoon autofocus problemen. zowat al mijn foto's hebben een chronisch gebrek aan detail/resolutie en ik weet niet of ze dit in zo'n service center ook nagaan!
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • #38
                  Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                  Inderdaad Hans, ziet er niet te best uit, heb je al met andere lenzen geprobeerd ? (heb hier niet alle berichten gelezen, nogal lui van aard )

                  Comment


                  • #39
                    Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                    ja, met Canon 28-135 IS USM, Canon 50mm/1.8 en Sigma 15-30 (nu verkocht). ben zeker dat het aan de camera ligt, alleen heb ik schrik dat ze bij Canon enkel maar de autofocus gaan calibreren en dat het missen van detail daarmee niet zal opgelost zijn.
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • #40
                      Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                      Lapino,
                      Uw camera heeft duidelijk een focusprobleem. Daar moet je niet meer aan twijfelen.
                      Mijn schoonzoon heeft nu ook een 20D en heeft de focustest ook uitgevoerd met de 28-135 IS USM. Het resultaat was perfect.
                      Dus de camera zeker terug inleveren, hopelijk omruilen.
                      Als ik u was zou ik telefonisch contact nemen met het Canon repair center in Roosendaal (tel 023 - 5681635 / fax 023 - 5670194) en uw problemen uitleggen. Ik denk als uw camera nog geen 7 dagen oud is dat zij zullen instemmen om hem in te ruilen (na een beetja aandringen, want ze zijn hier wettelijk toe verplicht). U kan eventueel een dossiernummer vragen voor inruiling bij de verkoper.
                      Aan een telefoontje hou je toch weinig kosten over en wie weet
                      Luc
                      BD0174BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                        Ik vind het jammer, dat de kwaliteit van onze service alleen wordt beoordeeld aan het feit of een camera wordt geruild of niet.

                        Hoe vaak hebben wij camera`s die beschadigd zijn door stoten of vallen kosteloos hersteld? Hoe vaak hebben wij camera's geruild die stuk (maar niet gebruikt) waren?

                        Maar dat lukt niet altijd.

                        Waarom?

                        De 20D is momenteel niet leverbaar. Wanneer de volgende levering gebeurt is niet bekend. Dus wachten op een vervanging zal verbonden zijn met een lange wachttijd.

                        Maar: Het is beter de camera te laten calibreren. Jullie weten, dat back- of front-focus-problemen bij de 20D kunnen bestaan. Het gebeurt wel niet vaak, maar het kan gebeuren. Ik weet natuurlijk niet, welke camera dit probleem heeft en welke camera niet! Wie zegt, dat de "nieuwe" 20D niet ook een back- of front-focus-probleem heeft?

                        Plus: Wat doet een winkel met een toestel, die wordt terguggenomen? Het toestel wordt hersteld en als een nieuw toestel verkocht. Dat doe ik niet! Als ik een nieuwe camera verkoop, is de camera echt nieuw en niet al bij een klant en bij een service geweest.

                        Ook jullie willen toch zeker geen toestel kopen dat niet echt nieuw is? Dat is ook de rede, dat ik niet graag toestellen terugneem, die van een klant zijn getest, plus misschien zijn veranderd door het installeren van een nieuwe software.

                        Natuurlijk zal het ook voor mij makkelijker zijn de camera gewoon te ruilen, te sturen voor herstelling en achteraf als nieuwe camera te verkopen. Maar dat kan ik niet mijn geweten overeenbrengen.

                        Ik raad dus aan de 20D te sturen naar Canon en te laten calibreren. Volgens Canon zal dit binnen 1 week gebeuren. Ik kan ook proberen, de camera bij Canon te laten ruilen. Maar ik kan niet beloven, dat dat lukt. Ook Canon in Duitsland heeft momenteel geen 20D beschikbaar. En ik kan ook niet zeggen hoe lang het zal duren.

                        Jullie weten, dat ik steeds alles voor onze klanten doe, wat mogelijk is.

                        Comment


                        • #42
                          Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                          Ik moet wel zeggen dat ik van Ingo voor de rest absoluut geen klagen heb en ik begrijp onderhand ook wel waarom hij de camera niet zomaar kan ruilen. Vind het overigens mooi dat Ingo de moeite doet om op deze manier te reageren.

                          Ingo : aan mij ben je zeker nog geen klant kwijt. Het is jammer dat zoiets gebeurt, maar zolang mijn toestel terug "ok" wordt, is het voor mij ook goed. Bedankt in elk geval voor uw reactie, toont tenminste dat je ermee begaan bent en dat betekent ook veel!

                          Groeten
                          Hans
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                          Comment


                          • #43
                            Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                            Ook ik heb eerst gevraagd mijn 20D te ruilen (aanwijzingen in zoeker worden onleesbaar en err99 komt regelmatg opduiken) en toen Ingo mij opbelde dat omruilen niet kan was ik toch wat geschrokken. Achteraf gezien kan ik er toch begrip voor opbrengen , zeker als je je afvraagd wat gebeurd er dan met die teruggenomen cameras.
                            Heb de camera ondertussen reeds opgestuurd naar Ingo ter herstelling.Nu enkel nog hopen dat de herstelling correct en vlot verloopt. Dan kan je mij als een tevreden klant behouden

                            Comment


                            • #44
                              Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                              Lapino,
                              Uw fotos zijn inderdaad onscherp. (Alsof iemand daar nog aan twijfelt)

                              Maar er is geen enkele reden waarom service door Canon dit probleem niet zou kunnen verhelpen.
                              Bovendien zijn er voldoende mogelijkheden om het resultaat na service te beoordelen.

                              Ik zal deze avond even de focus test kaart fotograferen en het resultaat op mijn web ruimte plaatsen.
                              Dan weet je wat je mag verwachten na Canon service.

                              Hopelijk heb ik ook geen last van front of back focus.

                              Jan.

                              Comment


                              • #45
                                Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                                nog paar tests gedaan vandaag en camera op Tv gezet (1/125sec) om zeker te zijn dat ik zo goed als geen camera-shake zou hebben. moet zeggen dat deze resultaten eigenlijk goed lijken mee te vallen. wat denken jullie? misschien vallen ze mee omdat de meeste foto's een vrij wijd diafragma hebben wat ook wel zal helpen bij de scherpte. misschien dat ik mijn 20D toch eens wat deftig moet verdertesten vooraleer te concluderen dat er iets fout is

                                foto gemaakt met 28-135 IS USM, handheld, ISO400 en in PhotoshopCS auto levels gedaan + USM met 80%/1/0, high JPG in PhotoshopCS

                                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                                Comment

                                Working...
                                X