Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

    Ik kan begrijpen dat Ingo van Top-foto niet graag omruilt.

    Maar je kan Ingo altijd even naar de topics op BD en uw fotos doorverwijzen.

    Ook Ingo kent BD.

    Jan.

    Comment


    • #17
      Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

      ik heb bij ingo voor al meer dan 200000 oude bf aan materiaal gekocht ( helft van de familie heeft via mij daar gekocht ,maar soit)
      Ingo verkoopt graag maar Ingo neemt niet graag materiaal terug .
      zo heb ik het een maand of 3 , 4 geleden het in mijn hoofd gehaald om mij een tokina 24-200 te kopen ,nu die lens trok op geen ****** ,had na een 1/2 uur testen in ideale omstandigheden gezien dat je op f11 moest trekken om iets scherp te krijgen .
      toen heb ik gebeld naar ingo of ik hem mocht omruilen tegen een ander (had er genoeg van in voorraad ) ,dat mocht niet ,moest opgezonden worden naar tokina .
      (Op dit moment vraag je dan wel af of dit nog eens service is )
      wat heb ik dan gedaan ,ik heb op zijn site de AGB eens goed doorgelezen (staat in de linkse kolom en je kan hem ook in het nederlands lezen ) en daarin staat duidelijk onder afkoelingsperiode dat je binnen de 14 dagen zonder opgenoemde reden het aangekochte item mag terugbrengen en je geld terugkrijgen .
      Toen heb ik Ingo terug gebeld en hem gezegd dat ik ging gebruik maken van die afkoelingsperiode en kon hij niets anders dan akkoord ermee gaan ,binnen de 2 weken had ik mijn geld terug op mijn rekening .
      Zal ik in de toekomst nog kopen van Ingo ? ,Ja zn prijzen zijn interressant .
      Zal ik mij laten afwimpelen door gelijk welke verkoper omdat hij hier op BD goed aangeschreven staat ? vergeet dat maar !!!!!!

      groetjes christoph

      Comment


      • #18
        Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

        Ik heb de indruk dat vele mensen zich hebben laten "verleiden" tot de aanschaf van de nieuwe 20D.
        Was de druk om de 20D op de markt te brengen, niet te groot ? met alle gevolgen van dien.
        Ik heb nu pas een 10D gekocht en ben zeer tevreden.
        Het verschil met de 20D zal niet bijster veel zijn !
        Ik bemerk wel dat veel mensen hun 10D verkocht hebben om een 20D te kopen, en nu ontevreden zijn.

        Ik heb een leuze die mij al dikwijls heeft geholpen;
        "Haast en spoedig is zelden goed"

        En voor al de mensen met problemen, ik leef met jullie mee, want ik weet hoe ****ty het is om iets nieuw te kopen waar iets aan mankeert.

        Groeten
        Yvan
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

        Comment


        • #19
          Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

          Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet
          ik heb op zijn site de AGB eens goed doorgelezen (staat in de linkse kolom en je kan hem ook in het nederlands lezen ) en daarin staat duidelijk onder afkoelingsperiode dat je binnen de 14 dagen zonder opgenoemde reden het aangekochte item mag terugbrengen en je geld terugkrijgen .
          Deze afkoelingsperiode geldt in principe voor elke aankoop, ook in Belgie. Niet tevreden, geld terug.
          Maar dan moet je wel binnen de week kunnen reageren, en het aangekochte in originele toestand kunnen terugbezorgen. Anders worden er extra kosten aangerekend.

          Jan.
          Last edited by Jan_10D; 12 oktober 2004, 09:07.

          Comment


          • #20
            Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

            Zonet mail gekregen van Ingo ivm omruiling van camera. Hij zegt dat ik die niet zal kunnen omruilen als ik de firmware update heb gedaan. Ja duh!! Bij Canon service zélf hebben ze me voorgesteld eerst die update te doen alvorens de camera binnen te sturen voor herstelling!!

            Heb dan ook naar Ingo geantwoord dat ik wil dat hij de camera omruilt, ongeacht firmware update of niet. Wacht antwoord af... (ik zeg dus niet dat hij het niet wil doen hé, maar mail klinkt wel zo)

            Heb laatste 12 maand voor zowet 4000€ aan materiaal gekocht bij Ingo, dus een omruilservice zou toch wel minste zijn wat ik mag verwachten...
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #21
              Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

              Oorspronkelijk geplaatst door lapino
              Zonet mail gekregen van Ingo ivm omruiling van camera. Hij zegt dat ik die niet zal kunnen omruilen als ik de firmware update heb gedaan. Ja duh!! Bij Canon service zélf hebben ze me voorgesteld eerst die update te doen alvorens de camera binnen te sturen voor herstelling!!

              Heb dan ook naar Ingo geantwoord dat ik wil dat hij de camera omruilt, ongeacht firmware update of niet. Wacht antwoord af... (ik zeg dus niet dat hij het niet wil doen hé, maar mail klinkt wel zo)

              Heb laatste 12 maand voor zowet 4000€ aan materiaal gekocht bij Ingo, dus een omruilservice zou toch wel minste zijn wat ik mag verwachten...
              VERWACHTEN ???????????
              EISEN JA.

              Waar kan je nog zo klanten vinden die voor zoveel geld kopen !!!!!!!!!!
              Ik denk dat de persoon in kwestie toch maar eens goed moet nadenken vooraleer hij zulke afspraken maakt.
              Normaal zou het geen enkel probleem mogen zijn om dat toestel terug te sturen, hangt toch ook wel een beetje van de goodwill van de verkoper af.
              Als dit voor mij niet zou kunnen, zou ik toch eens overwegen een andere fotozaak te raadplegen.

              Yvan
              Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

              Comment


              • #22
                Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                net mail terug :

                "Hallo!

                Ik begrijp wel dat u de camera wilt ruilen.

                Maar het zit zo:

                Door het opspelen van een firmware gebruikt u de camera als een bezitter.
                Hierdoor is een teruggave niet meer mogelijk (dit staat ook in onze algemene
                voorwaarden).

                Ik kan de camera wel opsturen naar Canon en proberen de camera te laten
                vervangen. Maar wie zegt, dat bij de nieuwe camera niet ok misschien
                "back-focus-problemen" bestaan? Zoiets kan altijd gebeuren (wel zeker niet
                vaak).

                Ik raad dus aan de camera te laten calibreren samen met uw lenzen. "

                Met andere woorden : hij neemt de camera NIET terug. zal dus opsturen worden naar Topfoto zélf OF naar service center. Ik bekijk nog hoe ik dit best kan doen.
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • #23
                  Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                  GRATIS UITERAARD !!!!!!!!!
                  Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                  Comment


                  • #24
                    Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                    Oorspronkelijk geplaatst door yvannovich
                    Ik heb de indruk dat vele mensen zich hebben laten "verleiden" tot de aanschaf van de nieuwe 20D.
                    Was de druk om de 20D op de markt te brengen, niet te groot ? met alle gevolgen van dien.
                    Ik heb nu pas een 10D gekocht en ben zeer tevreden.
                    Het verschil met de 20D zal niet bijster veel zijn !
                    Ik bemerk wel dat veel mensen hun 10D verkocht hebben om een 20D te kopen, en nu ontevreden zijn.

                    Ik heb een leuze die mij al dikwijls heeft geholpen;
                    "Haast en spoedig is zelden goed"

                    En voor al de mensen met problemen, ik leef met jullie mee, want ik weet hoe ****ty het is om iets nieuw te kopen waar iets aan mankeert.

                    Groeten
                    Yvan
                    Heb helemaal geen klachten van mijne 20D hij is gewoon supper.
                    En het verschil is toch bijster veel. Minder ruis snelle, opstart, betere meting 9 punts voor mij zijn dit de belangrijkste verbeteringen wil mijn 300D nooit meer terug alhoewel dit ook een mooie camera was.

                    Comment


                    • #25
                      Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                      Waar woon je ergens? Zou misschien interessant zijn om onze 20D's eens naast elkaar te gebruiken en te zien of er écht veel verschil zit in kwaliteit van de foto's. Ik wil namelijk niet zo arrogant zijn om minder goeie foto's door mijn eigen fout uit te sluiten (alhoewel ik mijn twijfels heb...).
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                        [QUOTE=lapino]Zonet mail gekregen van Ingo ivm omruiling van camera. Hij zegt dat ik die niet zal kunnen omruilen als ik de firmware update heb gedaan. Ja duh!! Bij Canon service zélf hebben ze me voorgesteld eerst die update te doen alvorens de camera binnen te sturen voor herstelling!!QUOTE]

                        Dit is precies waarmee wij dit weekend ook problemen hebben gehad bij het terugbrengen van een defecte 20D (na een uur in gebruikname error 99). Zie mijn toppic die ik heb opgestart dit weekend.
                        De verkoper wou in eerste instantie de camera omruilen, maar toen hij zag dat er een upgrade van de firmwire was wou hij hem ineens niet meer omruilen en moest de camera terug naar Canon voor herstelling. Hij beweerde dat omruiling enkel kan indien de camera met originele fabrieksintsellingen wordt ingeleverd. Na een grondige discussie waarin ik hem ondermeer vertelde dat ik lid was van BD is hij dan toch gezwicht en heeft hij de camera omgeruild (bij hoge uitzondering volgens zijn zeggen).
                        In ieder geval de les die ik eruit heb getrokken :
                        In de toekomst bij aankoop van een toestel en defect binnen de 7 dagen na aankoop : zonder zelf te prutsen of upgraden terugbrengen en omruilen of geld terug vragen. Verkopers weten dat dit wettelijk geregeld is en zullen dit uiteindelijk doen.
                        Wij zijn er in geslaagd het toestel om te ruilen en ik moet toegeven dat onze eerste indrukken over de nieuwe 20D zeer positief zijn en zo hoort het. Een toestel dat je nieuw aankoopt moet perfect functioneren zonder dat er onmiddellijk upgrades of ander gepruts moet geschieden. In dat geval moet het worden omgeruild of terugbetaald. Dat is de geest van de desbetreffende wet.

                        Ik weet best hoe u zich voelt lapino, we hebben het ook dit weekend meegemaakt en ik hoop dat u erin slaagt een omruiling te forceren.
                        Last edited by Lucky; 12 oktober 2004, 12:34.
                        Luc
                        BD0174BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                          Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                          Waar woon je ergens? Zou misschien interessant zijn om onze 20D's eens naast elkaar te gebruiken en te zien of er écht veel verschil zit in kwaliteit van de foto's. Ik wil namelijk niet zo arrogant zijn om minder goeie foto's door mijn eigen fout uit te sluiten (alhoewel ik mijn twijfels heb...).
                          Ik heb vanmiddag ook even die test gedaan met beter resultaat dan Uwe test. Denk wel dat er een probleem is met uwe cam . Eerlijk mijn foto's zijn er ziendere ogen op vooruit gegaan beter belichting minder ruis op 800iso dan de 300D een snel. Ik gebruik hem vooral om indoorsport basketball heb dit weekend op de hoogste iso gefotografeerd met een gewoon lenske 100-300 f4.5 deze is eigenlijk niet goed geschikt om dit werk maar de resultaten vielen heel goed mee. Ik hoop dat Uw probleem vlug wordt opgelost want die 20D is in mijn ogen een dijk van een cam.

                          Comment


                          • #28
                            Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tarzan
                            Heb helemaal geen klachten van mijne 20D hij is gewoon supper.
                            En het verschil is toch bijster veel. Minder ruis snelle, opstart, betere meting 9 punts voor mij zijn dit de belangrijkste verbeteringen wil mijn 300D nooit meer terug alhoewel dit ook een mooie camera was.
                            Jij vergelijkt met jouw 300D !
                            Last edited by yvannovich; 12 oktober 2004, 13:15.
                            Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                            Comment


                            • #29
                              Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                              Tja, ik zie alleen dat de foto's die ik met mijn 10D maakte een pak mooier en scherper waren dan die ik uit mijn 20D krijg (het lijkt wel alsof de sensor niet genoeg 'resolutie' doorkrijgt).

                              Van wat ik uit Ingo zijn mailtjes kan opmaken, lijkt het me dat er niks anders zal opzitten dan de camera naar daar te brengen (of op te sturen) en te wachten op hercalibratie vanuit Canon.

                              Mocht iemand zich geroepen voelen dan zou ik het zéér interessant vinden om mijn lenzen eens op een andere 20D te proberen en dan te zien welk resultaat dit geeft. Uiteraard trakteer ik dan wel op een pint of twee

                              Ik woon in Oudenaarde (ergens tussen Kortrijk en Gent) maar een verplaatsing kan geen probleem zijn, ik rijd toch gratis.
                              Last edited by lapino; 12 oktober 2004, 12:51.
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                              Comment


                              • #30
                                Re: 20D : is er nu een front-focus probleem of niet met mijn camera?

                                @yvannivich een vraagje off topic maar ik zie dat je een lens Tokina ATX pro 80-200(2,8) hebt. Hoe valt deze mee. IK zou ook graag een zoom lens 2.8 willen maar deze van canon zijn nogal prijzig. Heb je ervaring met indoorsport? Laat je iets weten aub. Dank bijvoorbaat, Patrick

                                Comment

                                Working...
                                X