Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Firmware update 2.10 Z6 en Z7 staat klaar op de Nikon site.

Z7 https://downloadcenter.nikonimglib.c...ad/fw/339.html

Z6 https://downloadcenter.nikonimglib.c...ad/fw/340.html

Comment

Update items bekeken. Ik vind het een gemiste kans voor Nikon.
      Bv.: geen ondersteuning van CFexprexskaart wat nochtans beloofd was.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Nou Wim...
        Niet zo negatief... wat er nu niet bijzit, kan de volgende keer komen.
        Trouwens, wat moet er nu interessant zijn aan een CF Expresskaart?
        Voor de prijs hoef je het niet te doen.
        Vlgs Tweakers kost een Sandisk CFE 64 Gb ook nog een slordige €159,-
        Ik zie geen verschil met mijn 64 Gb XQD wat prijs betreft.
        Snelheid oké, 400/400 Mb/s tegenover 1800/800 Mb /s, CFE grote winnaar.
        Maar kan mijn camera zulke snelheden doorgeven aan zo'n kaart? Dat weet ik niet.
        Kan mijn pc met zulke snelheden de beelden er vanaf halen? Mijn Pc niet, gaat tot zo'n 300 Mb/s.
        Nee, een CFE kaart is aan mij niet besteed.
        Trouwens, ik heb nu 3 XQD kaarten van 64 Gb elk, daar kan ik een slordige 3000 foto's in totaal op kwijt. Meer dan voldoende...

Comment

Maar kan mijn camera zulke snelheden doorgeven aan zo'n kaart? Dat weet ik niet.
          Een Z6/Z7 haalt schrijfsnelheden tot 207MB/s dus een XQD is ruim voldoende.

Een A7RIV haalt ook 200MB/s met "maar" een gewone SD kaart UHSII.
          UHSII kan tot 300MB/s schrijven gaan.

Zelfs een 1DXII(258MB/s) zou genoeg hebben aan een SD kaart UHSII. Het is ook een kwestie van imago om de snellere kaartjes te gebruiken.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
            Nou Wim...
            Niet zo negatief... wat er nu niet bijzit, kan de volgende keer komen.
            Trouwens, wat moet er nu interessant zijn aan een CF Expresskaart?
            Voor de prijs hoef je het niet te doen.
            Vlgs Tweakers kost een Sandisk CFE 64 Gb ook nog een slordige €159,-
            Ik zie geen verschil met mijn 64 Gb XQD wat prijs betreft.
            Kan mijn pc met zulke snelheden de beelden er vanaf halen? Mijn Pc niet, gaat tot zo'n 300 Mb/s.
            Nee, een CFE kaart is aan mij niet besteed.
            Trouwens, ik heb nu 3 XQD kaarten van 64 Gb elk, daar kan ik een slordige 3000 foto's in totaal op kwijt. Meer dan voldoende...
            Juist, en ik sta ook niet echt te wachten op dat nieuwe type. En voor de prijs moet je het zeker niet doen ...
            Waarom voor mij een gemiste kans ? Er zijn een paar zaken die je softwarematig kan maken aan passen en dat komt er zelden van ... En men had een release gepromoot.
            Negatief ? Neen, we moeten wel beseffen dat ze nog steeds in firmware update voorzien en dat kan niet van alle spelers en van alle camera's gezegd.

Zit echter wel met honger naar de firmeware-updates die Tamron gepland heeft en die maar niet komen ...
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Een Z6/Z7 haalt schrijfsnelheden tot 207MB/s dus een XQD is ruim voldoende.

Een A7RIV haalt ook 200MB/s met "maar" een gewone SD kaart UHSII.
              UHSII kan tot 300MB/s schrijven gaan.

Zelfs een 1DXII(258MB/s) zou genoeg hebben aan een SD kaart UHSII. Het is ook een kwestie van imago om de snellere kaartjes te gebruiken.
              Zie jij daar ergens staan dat dat de maximale schrijfsnelheid van de camera's is?
              Volgens mij enkel testen met een aantal kaarten getest in de camera's.
              Zou het niet kunnen dat na een firmware update je een in de praktijk bijna niet vol te krijgen buffer krijgt?
              Ik durf het niet zeggen hoor, maar hoop dat CfExpress de standaard wordt zodat we niet het Sony verhaal opgaan met XQD,
              bij Sony zijn reeds tig opslagmedium de revue gepasseerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                ...hoop dat CfExpress de standaard wordt zodat we niet het Sony verhaal opgaan met XQD,
                bij Sony zijn reeds tig opslagmedium de revue gepasseerd.
                Maakt toch niets uit ? 2, 4 of 8 Gb-kaartjes van 15 jaar geleden zijn nu toch niets meer waard. In ga ervan uit dat ik om de 5 jaar naar extra Gb ga aangezien ik ook wel eens naar een recentere camera ga. En als ik een body verkoop gaat er dikwijls wat van geheugen mee.

Daarnaast: wat versta je onder "tig" ? [emoji6] Minolta-dslr's en de eerste Sony's gebruikten CF, en daarna is het SD geworden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  wat versta je onder "tig" ? [emoji6] Minolta-dslr's en de eerste Sony's gebruikten CF, en daarna is het SD geworden.
                  Sony is bij mijn weten toch aan zijn zevende soort opslag bezig, eerst waren er de flopy schijfjes in hun mavica, dan die kleine soort optische schijfjes in hun Sony MVC-CD500, dan mem stick, mem stick pro duo, CF, SD en nu XQD.
                  XQD en het komende CfExpress is gebaseerd om het meest betrouwbare CF waar het enige zwakke punt de pinnetjes connectie was.

Comment

Sony is bij mijn weten toch aan zijn zevende soort opslag bezig, eerst waren er de flopy schijfjes in hun mavica, dan die kleine soort optische schijfjes in hun Sony MVC-CD500, dan mem stick, mem stick pro duo, CF, SD en nu XQD.
                    XQD en het komende CfExpress is gebaseerd om het meest betrouwbare CF waar het enige zwakke punt de pinnetjes connectie was.
                    Sony is dan ook een merk dat durft te veranderen. De rest hinkt maar wat achterop ;-)

Comment

Ik had een update van de autofocus verwacht. Blijkbaar zijn dus alle geruchten niet helemaal betrouwbaar https://nikonrumors.com/2019/09/16/a...-cameras.aspx/

Verder ben ik best tevreden met de schrijfsnelheid van XQD en dan zeker qua download naar een PC met aparte kaartlezer
                      Last edited by frank207be; 23 november 2019, 20:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Sony is dan ook een merk dat durft te veranderen. De rest hinkt maar wat achterop ;-)
                        Je hebt gelijk jong, ik heb er mij twee keer laten aan vangen, Sony R1 en Nex7...
                        Huidige zullen technisch wel in orde zijn maar blijkbaar kunnen ze nog steeds geen menu logisch samen steken.

Comment

Je hebt gelijk jong, ik heb er mij twee keer laten aan vangen, Sony R1 en Nex7...
                          Huidige zullen technisch wel in orde zijn maar blijkbaar kunnen ze nog steeds geen menu logisch samen steken.
                          Was de R1 of de Nex7 dan slecht?
                          Die menu's.. je leert ermee leven denk ik. De A7III die ik nu gebruik, (en ik had een serieuze degout van Sony gekregen), is wel goed naar mijn hand gezet, met een verkorte en fn menu, waardoor ik eigenlijk nog maar zelden in die menu's kom. Eigenlijk is dat geen echt argument meer.
                          Vergelijk gewoon even een Z6 met een A7III in gebruik, vooral het af systeem, en je weet hoe groot de voorsprong is geworden.

Comment

De prehistorie bij Sony heb ik niet gevolgd . Ik heb sinds 1987 Minolta gehad. Voor een compactje heb ik wel eens Mem. Stick pro duo gehad, heel betrouwbaar, en met gratis meegeleverde CF-adapter perfect bruikbaar in mijn 7D, a100, enz. maar tegen de tijd dat ik een a900 had, waren de kaartjes de deur al uit wegens intussen te klein en te traag.
                            Wie van de gebruikers van Canon of Nikon in 2005 gebruikt er nog een geheugenkaartje van toen ? Vrijwel zeker niemand. Kaartjes van 2010: misschien zijn er nog een paar in gebruik, maar niet bij mensen die een camera van 2019 hebben en er het volle potentieel van willen gebruiken.

Ik heb onlangs 3 SD-kaartjes van 128 Gb, en ik ga ervan uit die die binnen 5 jaar zowat waardeloos zullen zijn. Dus geheugen gaat bij mij dikwijls de deur uit samen met de camera waar ze bij hoorden, of die erna .

Je kan het graag hebben, of niet, maar computeropslag evolueert (- wie heeft er een zwaar probleem met de overstap naar SSD -), en het is niet meer dan normaal dat ook camerafabrikanten naar de best mogelijke manier zoeken om met de vraag naar steeds meer data en steeds sneller laden om te gaan. Wie dat niet doet, gaat toch gewoon achterop hinken op een gegeven moment.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

blijkbaar kunnen ze nog steeds geen menu logisch samen steken.
                              Vind ik al jaren een van de domste opmerkingen van reviewers, net als de opmerkingen over "ruis" vroeger. Ik heb met geen van beide ooit last gehad. Hangt vooral af van hoe goed je je toestel kent en weet hoe het onderste eruit te halen. En gewoonte natuurlijk: voor mij zijn de menu's van andere merken eerder bijzonder lastig geweest wanneer ik zo'n camera in handen had. Daarnaast: de menu's van alle recente modellen zijn volledig herzien (voor mij geen verbetering dus, maar soit, de reviewers zullen er wel bij mee zijn).

In het algemeen boeien menu's me voor geen meter. Wat ik oneindig veel belangrijker vindt, zijn de knoppen die toelaten direct iets in te stellen zonder via de menu te moeten.
                              Zowat alle Sony's hebben een reeks knoppen die naar keuze instelbaar zijn. Alles wat ik veel nodig heb, zit rechtstreeks onder een knop.

Op basis van je eigen voorkeuren vond je je ervaring met Sony in het verleden niet leuk, dat is duidelijk, maar het is ook niet meer dan dat hé . Voor elke persoon die zwart mooi vindt, zijn er evenveel die wit mooi vinden.
                              Last edited by K-2; 24 november 2019, 20:01.

Comment

Nog steeds hier véél vervelende fanboys die Sony ophemelen hoe goed ze wel zijn.Vooral zij die enkel hun toestel in handen gehad hebben en niet eens iets anders testen/hebben.
                                Ik heb dit gelezen en dat gelezen enz...
                                Kijk naar deze tester en naar dat filmpje.
                                Vooral het gezever over de oogdetectie ben ik moe.Het is echt het enige die bij Sony beter werkt dan bij de rest!Ik kan het weten want heb meerdere merken.
                                En dat is echt niet altijd en overal bruikbaar.Groepen,véél bewegende mensen samen,landschap,interieurs,enz...
                                Elk merk heeft zijn troeven.Elk merk zijn nadelen.Géén enkel toestel is perfect!
                                Ik kijk hier af en toe eens en nog steeds is hier niets veranderd.
                                Doe zo voort....

Comment

Working...
                                X