Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Kunstlicht in de buurt Frank?
    Enkel aquarium LED. Geen TL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Enkel aquarium LED. Geen TL.
      Veel led drivers werken ook op een bepaalde freqwentie hoor Frank en dan nog onder vorm van een blokgolf, wat volgens mij nog slechter is.
      Bij Led licht gebruikt speciaal voor fotografie worden de leds gevoed met DC.

Gezien bij stille modus de sensor in lijnen wordt uitgelezen zou ik het eerder daar gaan zoeken.
      Vergelijk het met het filmen of fotograferen van een oud crt scherm, maar hier is het het scherm die in lijnen wordt ingelezen,
      in feite hetzelfde maar dan in omgekeerde zin.

Update aankomende firmware.
      Volgens hetzelfde NR komt er bijkomende support voor CFE kaarten en mss wel een optimalisatie in hoe de snelheid van deze kaart optimaal te gebruiken:

In addition to autofocus improvements, the rumored Nikon Z6/Z7 firmware update that is expected next week could also add compatibility for other CFExpress memory card brands (the last update added support only for Sony CFExpress cards). Here is an updated list of CFExpress companies: Delkin Lexar ProGrade Sony SanDisk Apacer Wise Biwin Adata Western Digital […]
      Last edited by Guest42; 17 februari 2020, 07:22.

Comment

Geert, ik heb het volgende eens gedaan en ik kreeg eveneens banding, maar dan geen horizontale, diagonale. Raar, want ide was niet in alle foto's even intensief.
        Gewoon even je smartphone-display fotograferen (als het op staat naturlijk), electronische sluiter.
        Ik ga de opnames eens opzoeken.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Geert, ik heb het volgende eens gedaan en ik kreeg eveneens banding, maar dan geen horizontale, diagonale. Raar, want ide was niet in alle foto's even intensief.
          Gewoon even je smartphone-display fotograferen (als het op staat naturlijk), electronische sluiter.
          Ik ga de opnames eens opzoeken.
          Kan zijn dat het scherm van een smartphone in lijnen schrijft hé Wim, dat weet ik niet.
          Wat ik wel weet is dat het fotograferen of filmen van gepulst of freqwentie gestuurd licht rare resultaten kan geven.
          En niet enkel digitaal maar ook analoog was dat soms reeds zo, iedereen hier heeft het wel een in een of andere vorm gezien,
          in het bijzonder dan op tv, daar zag je de lijnen op een gefilmd scherm echt lopen.
          Was trouwens de manier om het toerental van de betere platendraaiers af te stellen, een klein neon lichtje en regelen
          tot de lijntjes ogenschijnlijk bleven stil staan, voorbeelden genoeg hoor, zelfs buiten zie de schroef van een vliegtuig
          of iets sneldraaiend daar krijg je de indruk dat het oo een bepaald moment veranderd van draairichting.
          Komt eigenlijk allemaal op hetzelfde neer, freqwentie van het licht.

Comment

Tof Benieuwd wat het wordt.
            AF 3D tracking, oogdetectie katten en honden en CfExpress compatibiliteit Frank.

Last edited by Guest42; 20 februari 2020, 10:12.

Comment

Nog beter, the tracking interface is nu zoals het is op de DSLR. Eindelijk
              I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
              Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                AF oogdetectie katten en honden en CfExpress compatibiliteit Frank.

https://downloadcenter.nikonimglib.c...ad/fw/353.html
                Aquarium vissen deed ie sowieso al goed

Net ook FW 3.00 geïnstalleerd en inderdaad weer flinke verbetering merkbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
                  Nog beter, the tracking interface is nu zoals het is op de DSLR. Eindelijk
                  Dit moet ik buiten bij daglicht nog eens proberen Goed dat Nikon blijft voortwerken aan de verbetering van bestaande toestellen

Comment

Voor de Nikon Z6 en Z7 gebruikers staat de nieuwe Nederlandstalige handleiding firmwareversie 3.0 online.
                    Let vooral op blz. 287 onder g2 meevolgende scherpstelling, waar je die functie kan toewijzen aan fn1,
                    zeker doen eenmaal op fn1 klikken en de functie is actief, nogmaals drukken en terug uit.
                    Werkt uiteraard enkel in automatische AF veldstand.
                    Last edited by Guest42; 11 maart 2020, 09:42.

Comment

Een nuttige link over Nikon mirrorless autofocus met tips:

Do you have a Nikon Z6, Z7, or Z50? Wish you could get a little better action performance when you’re in the field? Looking for a way to crank up your keeper...

Comment

Alweer een tijdje geleden maar schijnbaar zomaar uit het niets is een nieuwe firmware uitgekomen voor de Z50 (2.20), Z5 (1.20) , Z6 (3.40), Z7 (3.40) met flink verbeterde Eye AF tracking. De AF volgt ogen op het eerste zicht veel vlotter. Nu nog zien of de keeper rate verder de hoogte ingaat...

Dat belooft voor de komende grote FW update Z6II en Z7II

Comment

Toch misschien eens tijd om een kaartlezer aan te schaffen om die firmware te kunnen doen. Alhoewel ik nu ook al geen problemen heb met eye af tracking.
                          Groetjes,
                          Dominic

Comment

Vandaag uitgetest en ik zie meer Eye AF lock maar ook iets meer vergissingen. Sowieso gaat de keeper rate omhoog dus wat mij betreft zeker een verbetering

Comment

Vandaag uitgetest en ik zie meer Eye AF lock maar ook iets meer vergissingen. Sowieso gaat de keeper rate omhoog dus wat mij betreft zeker een verbetering
                              Hier toch ook een goed merkbaar verschil op vlak van AF oog detectie.
                              Dankzij de paar AF firmware updates is het autofocus systeem
                              van mijn Z6 er hier stukken op vooruit gegaan vind ik.

Comment

Er is geen andere manier om de firmware te updaten dan via een kaartlezer, neem ik aan?
                                Ik vind het een beetje zonde om enkel daarvoor zo'n duur ding te gaan aanschaffen.
                                Groetjes,
                                Dominic

Comment

Working...
                                X