Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Vandaag ook nog een 35mm f1.8S ophalen bij Lieven en deze morgen de
bestelling geplaatst voor de 14-30mm f4.0S.
14-30 staat trouwens bij de Tipa awards 2019. Wat naar beneden scrollen.
Ken ze niet persoonlijk, enkel van email maar super vriendelijke service daar (beetje te ver om even langs te gaan)
Die zie ik ook nog wel zitten maar denk dat ik eerst iets van tele wil...
Is er al eventueel bekend of de nieuwe 70-200/2.8 ook TC's zou krijgen?
Nog niks over gelezen.
Ik hoop al van het begin op een FTZ teleconverter. Geen 1.4x, 1.7x of 2.0x maar een hoge kwaliteit 1.5x (gebruik makend van de grote Z-mount). Ik begrijp echt niet wat hen tegenhoudt. Dat ding zou overal maanden uitverkocht blijven...
Voor de Nikon 800/5.6E kunnen ze dit blijkbaar zomaar uit hun hoed toveren
Ik hoop al van het begin op een FTZ teleconverter. Geen 1.4x, 1.7x of 2.0x maar een hoge kwaliteit 1.5x (gebruik makend van de grote Z-mount). Ik begrijp echt niet wat hen tegenhoudt. Dat ding zou overal maanden uitverkocht blijven...
Voor de Nikon 800/5.6E kunnen ze dit blijkbaar zomaar uit hun hoed toveren
Voor die Nikon 800/5.6E wacht ik nog even op mijn vakantiegeld
Een klein vraagje , ik heb net de batterij opgeladen en een beetje zitten proberen maar merk dat met single-point AF (AF-S) heb ik soms een vierkant met een puntje in en soms is dat puntje er niet? (ik heb liever wel dat puntje)??
Voor die Nikon 800/5.6E wacht ik nog even op mijn vakantiegeld
Een klein vraagje , ik heb net de batterij opgeladen en een beetje zitten proberen maar merk dat met single-point AF (AF-S) heb ik soms een vierkant met een puntje in en soms is dat puntje er niet? (ik heb liever wel dat puntje)??
Puntje is het centrale focuspunt. Je zal er een beetje naastzitten denk ik.
Reeds veel plezier gehad en prachtige beelden verkregen met mijn Z7 ftz kit met 24-70 f4 50 1.8 en 35 1.8.
Die 50mm is echt wel een top prime...
Zou graag die 14-30 willen maar die kost wel wat....
Ps, heeft er iemand last van die rubber dat afbladdert aan het handvat, waar je vingers komen?
"I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."
Ik werk als volgt.
1) het bin-bestand (na download van de exe, deze uitvoeren en er wordt een bin gegenreerd in een folder) uitpakken.
2) USB-kabel tussen PC en camera aan brengen. Merk op, het is wel de gewone micro-usb (vlak boven hdmi-insteekbus, niet de onderste, die is voor afstandsbediening ...)
3) bij op zetten van de camera krijg ik de vraag wat ik wil doen .... (popup). Daar vraag ik voor verkennen ... (als je kiest voor foto's up- en downloaden werkt het niet, update is geen fotobestand)
4) Windows explorer opent zich en ik krijg een map Zx. Daaronder een folder met verwijderbare opslag. Die heb je nodig. Je kopieert de bin naar de root van dit eenheid.
5) Alles af koppelen en via setup camera de nieuwe versie installeren.
Moet zeker lukken.
Als admin opstarten en kijken of je schrijfrechten hebt. Normaliter kan je die als admin aanpassen.
Dit deed ik toch indertijd.
Met de D3s kon je zelfs de bin naar het geheugen van de camera copieëren en zo de update uit voeren...
Oorspronkelijk geplaatst door Wim.VanmaeleBekijk bericht
Als admin opstarten en kijken of je schrijfrechten hebt. Normaliter kan je die als admin aanpassen.
Dit deed ik toch indertijd.
Met de D3s kon je zelfs de bin naar het geheugen van de camera copieëren en zo de update uit voeren...
Dat lukt niet...heb je dit zelf gedaan op een Z6/Z7?
Comment