Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door summum Bekijk bericht
    Nog steeds hier véél vervelende fanboys die Sony ophemelen hoe goed ze wel zijn.
    Vooral zij die enkel hun toestel in handen gehad hebben en niet eens iets anders testen/hebben.
    Het is natuurlijk vervelend als Nikon fanboys ongefundeerde commentaar geven op een ander merk en dan een antwoord krijgen...

Ik volg zelf best wel wat er bij andere merken gebeurt, en ik probeer graag af en toe de toestellen/lenzen van vrienden die iets anders dan Sony in huis hebben.
    Vandaar dat ik ook topics over een Z6/7 volg, en dus op onderstaande boodschap reageerde.
    "Ik durf het niet zeggen hoor, maar hoop dat CfExpress de standaard wordt zodat we niet het Sony verhaal opgaan met XQD,
    bij Sony zijn reeds tig opslagmedium de revue gepasseerd."

Excuses voor de tijdelijke iets kritischere noten in dit doorgaans heel positieve Nikon-verhaal. Ik had spijtig genoeg ook al die gewoonte toen de Canikon fanboys in 2005 voorspelden dat Sony na een paar jaar de handdoek wel in de ring zou gooien want dat een Playstation- en TV-producent niets kent van optiek en camera's. Ik zal echter mijn best doen om volgende keer een goed boek te gaan lezen in plaats van een reactie te plaatsen, maar ik kan geen garantie geven dat het zal lukken.

Elk merk heeft zijn troeven. Elk merk zijn nadelen. Géén enkel toestel is perfect!
    Helemaal mee eens.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Nog steeds hier véél vervelende fanboys die Sony ophemelen hoe goed ze wel zijn.Vooral zij die enkel hun toestel in handen gehad hebben en niet eens iets anders testen/hebben.
      Ik heb dit gelezen en dat gelezen enz...
      Kijk naar deze tester en naar dat filmpje.
      Vooral het gezever over de oogdetectie ben ik moe.Het is echt het enige die bij Sony beter werkt dan bij de rest!Ik kan het weten want heb meerdere merken.
      En dat is echt niet altijd en overal bruikbaar.Groepen,véél bewegende mensen samen,landschap,interieurs,enz...
      Elk merk heeft zijn troeven.Elk merk zijn nadelen.Géén enkel toestel is perfect!
      Ik kijk hier af en toe eens en nog steeds is hier niets veranderd.
      Doe zo voort....
      Nou nou, ik ben zeker geen Sony fanboy, verre van zelfs, maar na een vergelijke AF test met de Nikon Z6 + 200-500 en de A7III en de 200-600 wist ik het wel. En ik heb het echt niet over eye autofocus, dat gebruikte ik zelfs niet. Als jij denkt dat dat het enige verschil is, blijf dan maar rustig verder dromen. Ik wilde het ook niet geloven hoor. Al dat ophemelen van die nieuwe Sony A7 en A9 toestellen. Maar het klopt toch wel hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Nou nou, ik ben zeker geen Sony fanboy, verre van zelfs, maar na een vergelijke AF test met de Nikon Z6 + 200-500 en de A7III en de 200-600 wist ik het wel. En ik heb het echt niet over eye autofocus, dat gebruikte ik zelfs niet. Als jij denkt dat dat het enige verschil is, blijf dan maar rustig verder dromen. Ik wilde het ook niet geloven hoor. Al dat ophemelen van die nieuwe Sony A7 en A9 toestellen. Maar het klopt toch wel hoor.
        Daar gaan we.Vergelijken die niet juist zijn.De A7.3 was zonder zijn updates niet aanvaardbaar wat focus betreft.Ook de Z6 niet,nu wel met de laatste nieuwe updates beide toestellen zeker te doen.Hoelang is jou "test" geleden en een testje zegt ook niets!Véél foto's mee maken en je zal zien dat het allemaal gelijkloopt.De nikon 200-500 is ook niet van de snelste,zet er eens de 80-400 op of een 70-200 VR3!Je zal verschieten.Een vergelijking maken met een A9 is hier niet van toepassing.Een ander sigment en andere merken komen nog met hun vergelijkbaar toestel.Naar mijn idéé was jou testje te lang geleden en niet meer van toepassing.Jij mag reageren,waarom niet,als je je aangesproken voelt.Maar wat hier op dit forum ook tegensteekt is het elkaar aanvallen en als dromer benoemen!Hou het beschaaft.Doe zo voort!

Comment

Maar wat hier op dit forum ook tegensteekt is het elkaar aanvallen en als dromer benoemen!Hou het beschaaft.Doe zo voort!
          Lees de laatste 15 posts misschien eens opnieuw. Ik denk niet dat Rudy of ik hier begonnen zijn met iemand persoonlijk aan te vallen en als een "jong" of "Nikon fanboy" te bestempelen .
          Dus inderdaad, als je je aangesproken voelt (- wat niet hoeft want het gaat slechts over een of andere camera hé -) en je wil reageren, hou het dan misschien beschaafd .
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Daar gaan we.Vergelijken die niet juist zijn.De A7.3 was zonder zijn updates niet aanvaardbaar wat focus betreft.Ook de Z6 niet,nu wel met de laatste nieuwe updates beide toestellen zeker te doen.Hoelang is jou "test" geleden en een testje zegt ook niets!Véél foto's mee maken en je zal zien dat het allemaal gelijkloopt.De nikon 200-500 is ook niet van de snelste,zet er eens de 80-400 op of een 70-200 VR3!Je zal verschieten.Een vergelijking maken met een A9 is hier niet van toepassing.Een ander sigment en andere merken komen nog met hun vergelijkbaar toestel.Naar mijn idéé was jou testje te lang geleden en niet meer van toepassing.Jij mag reageren,waarom niet,als je je aangesproken voelt.Maar wat hier op dit forum ook tegensteekt is het elkaar aanvallen en als dromer benoemen!Hou het beschaaft.Doe zo voort!
            Facts:
            Test 8 weken geleden, beide nieuwe toestellen. Nieuwe FW.
            Lens 200-500 vs 200-600, vergelijkbaar. Verschil in AF echt niet gering. Snelheid, en trefzekerheid, zeker bij minder licht.
            80-400 en 70-300 komen niet eens in de buurt kwa range. Niet vergelijkbaar dus.
            A9 niet getest, en gewoon mee in de zin opgenomen, vanwege jou ontkenning.
            maar goed, jij zult het wel beter weten.
            Als jij het niet wilt geloven, en mijn ervaringen wilt negeren, please do. I don't care. Ik verdien er niets mee.

Comment

FW2.20 beschikbaar (CFexpress support and RAW video output)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                FW2.20 beschikbaar (CFexpress support and RAW video output)
                Deze morgen de firmware er op gezet, kan een gedacht zijn, maar ik heb de indruk dat
                de buffer sneller geleegd wordt, ook op XQD á 12 bps. in NEF formaat vertraagt het toestel
                pas na 36 opnames, dat is wat voorgeschreven staat, maar heb niet de indruk dat ik dat voorheen haalde.

Comment

Oh, verrassend...
                  Dan zal ik 'm ook maar installeren.
                  Ik heb 3 64 Gb XQD kaarten voor m'n Z7. Dus CFexpress kaarten ga ik niet aanschaffen.
                  En een videoman ben ik ook niet.
                  Ik was eigenlijk van plan, om tegen mijn gewoonte in, deze update links (of rechts) te laten liggen...
                  Dank u voor uw test.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Oh, verrassend...
                    Dan zal ik 'm ook maar installeren.
                    Ik heb 3 64 Gb XQD kaarten voor m'n Z7. Dus CFexpress kaarten ga ik niet aanschaffen.
                    En een videoman ben ik ook niet.
                    Ik was eigenlijk van plan, om tegen mijn gewoonte in, deze update links (of rechts) te laten liggen...
                    Dank u voor uw test.
                    Is wel op een Z6 hé adrie, zoals gezegd heb ik die indruk, had ik het geweten dan had ik vóór ik de update
                    deed eens getest wanneer die met de vorige firmware vertraagde.
                    Kaartje formateren zorgen dat je een hoog genoeg sluitertijd hebt, op hoge continue snelheid en enkel NEF.
                    Dan kom ik ongeveer aan 1 GB aan data voor de camera vertraagd is bij een Z6 zo een 36 beelden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Is wel op een Z6 hé adrie, zoals gezegd heb ik die indruk, had ik het geweten dan had ik vóór ik de update
                      deed eens getest wanneer die met de vorige firmware vertraagde.
                      Kaartje formateren zorgen dat je een hoog genoeg sluitertijd hebt, op hoge continue snelheid en enkel NEF.
                      Dan kom ik ongeveer aan 1 GB aan data voor de camera vertraagd is bij een Z6 zo een 36 beelden.
                      Ik vind dit ook verrassend. Maar meegenomen als het ooit van pas komt

Comment

Hoi,

de update gisteren effetjes geïnstalleerd.
                        Ik zal er niets van merken, denk ik...
                        Ik film nooit en maak maar zeer weinig burst opnames.
                        Maar dan heb ik mijn camera, zoals ik met alles gewend ben, wel weer geheel up to date.

Comment

Voor de eventuele Tamron-gebruikers.
                          Tamron heeft een paar nieuwe firmware-updates klaar voor enkele van hun Tamron-lenzen.

https://www.tamron.eu/service/compat...d-canon-eos-r/

Compatibele Tamron Lenzen (via FTZ-convertor):
                          • SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD G2 (Model A041): Serial number 004219 or higher or firmware 2.0 or higher
                          • SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD G2 (Model A032): From serial number 040912 resp. firmware 2.0
                          • SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 (Model A025): Serial number 059178 or higher or firmware 2.0 or higher
                          • SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD G2 (Model A022): From serial number 035591 or firmware 2.0
                          • 17-35mm F/2.8-4 Di OSD (Model A037): From serial number 006446 or firmware 2.0
                          • 18-400mm F/3.5-6.3 Di II VC HLD (Model B028): From serial number 052673 or firmware 2.0
                          • 35-150mm F/2.8-4 Di VC OSD (Model A043): All serial numbers compatible
                          • SP 35mm F/1.4 Di USD (Model F045): All serial numbers are compatible.
                          • SP 35mm F/1.8 Di VC USD (Model F012): Firmware 3.0 and higher
                          • 70-210mm F/4 Di VC USD (Model A034): update via TAP-in console or Tamron Service
                          • SP 85mm F/1.8 Di VC USD (Model F016): update via TAP-in console or Tamron Service
                          • 100-400mm F/4.5-6.3 Di VC USD (Model A035): update via TAP-in console or Tamron Service
                          • SP 15-30mm F/2.8 Di VC USD (Model A012): update only via Tamron Service

Voorziene firmware-update voor gebruik met FTZ-adaptor:
                          • 10-24mm F/3.5-4.5 Di II VC HLD (Model B023): release planned, update via TAP-in console or Tamron Service
                          • SP 45mm F/1.8 Di VC USD (Model F013): release planned, update via TAP-in console or Tamron Service
                          • SP 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 VC USD (Model F017): release planned, update via TAP-in console or Tamron Service
                          • SP 150-600mm F/5-6.3 Di VC USD (Model A011): release planned, update only via Tamron Service
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Blijkbaar komt er terug een AF firmware update aan.
                            Nikon is rumored to announce a new firmware update for the Z6 and Z7 mirrorless cameras that will improve the autofocus capabilities of both cameras. I cannot confirm the exact release date, but it could be as early as next week (on or around February 20). No related posts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Blijkbaar komt er terug een AF firmware update aan.
                              https://nikonrumors.com/2020/02/15/n...ced-soon.aspx/
                              Tof Benieuwd wat het wordt.

Vandaag overigens voor het eerst banding gezien in een foto en nog geen klein beetje ook Was wel in silent mode aan autoISO3600 1/400s en belichting -0.7EV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Tof Benieuwd wat het wordt.

Vandaag overigens voor het eerst banding gezien in een foto en nog geen klein beetje ook Was wel in silent mode aan autoISO3600 1/400s en belichting -0.7EV
                                Kunstlicht in de buurt Frank?

Comment

Working...
                                X