Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: FF Systeemcamera van Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Bij mij nog niet

    Ik had er wel een xqd-reader moeten bijkopen... Ik krijg die firmware niet gekopieerd via de pc naar de camera blijkbaar....
    Naast het gebruiksgemak met firmware updates, is de transfer snelheid van foto's naar je computer met een XQD makkelijk 10x sneller

    Comment


    • Re: FF Systeemcamera van Nikon

      Zo'n duur systeem kopen maar een XQD reader kan er niet af....
      Buiten een firmware update gebruik je dit toch ook om je beelden naar de pc over te zetten of gebruiken jullie dan allemaal die usb kabel met de camera?
      Ik heb de MRW-E90 van sony gekocht, een snelle kaartlezer voor XQD en SD via usb 3.1, lekker snel.
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • Re: FF Systeemcamera van Nikon

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Zo'n duur systeem kopen maar een XQD reader kan er niet af....
        Buiten een firmware update gebruik je dit toch ook om je beelden naar de pc over te zetten of gebruiken jullie dan allemaal die usb kabel met de camera?
        Ik heb de MRW-E90 van sony gekocht, een snelle kaartlezer voor XQD en SD via usb 3.1, lekker snel.
        Heeft totaal niets met kopen te maken... Is gewoon omdat ik ongeduldig ben ...
        Ben aan het zoeken waar ze een Sony MRW-E90 in stock hebben hoor...
        Ik heb er trouwens gisteren al eentje op Ebay gekocht met een usb-c aansluiting maar die wordt binnen een week of 3 pas geleverd...

        Comment


        • Re: FF Systeemcamera van Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Heeft totaal niets met kopen te maken... Is gewoon omdat ik ongeduldig ben ...
          Ben aan het zoeken waar ze een Sony MRW-E90 in stock hebben hoor...
          Ik heb er trouwens gisteren al eentje op Ebay gekocht met een usb-c aansluiting maar die wordt binnen een week of 3 pas geleverd...
          Ik heb hier nog een qda-sb1a op overschot liggen

          Comment


          • Re: FF Systeemcamera van Nikon

            heb ook dit toestel de nikon Z6 .... als je gewoon bent van een DSLR te gebruiken ... is het in het begin wel wat wennen .. maar je raakt da vlug gewoon ... de fotos zijn qua kleur en scherpte echt keigoe ...
            [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

            Comment


            • Re: FF Systeemcamera van Nikon

              Hoi,
              Ik gebruik ook de Sony MRW-E90.
              Ook had ik laatst een SSD kaart (2Tb) met M2aansluiting op het moederbord van m’n pc gestoken.
              Bijna 300 mb/s....
              64 Gb is dan zo overgezet.

              Comment


              • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Hoi,
                Ik gebruik ook de Sony MRW-E90.
                Ook had ik laatst een SSD kaart (2Tb) met M2aansluiting op het moederbord van m’n pc gestoken.
                Bijna 300 mb/s....
                64 Gb is dan zo overgezet.
                Vandaag is ook mijn MRW-E90 geleverd en gaat inderdaad als een tierelier Firmware stond er heel snel op!

                De touch implementatie vind ik echt een genot op deze camera (instellingen in menu e.d...)
                Last edited by Dpix; 31 mei 2019, 19:04.

                Comment


                • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Puntje is het centrale focuspunt. Je zal er een beetje naastzitten denk ik.
                  Focus punt lock is wel iets wat ik een beetje mis op de Z Frank, moet daarom met geen lock knop zijn zoals
                  bij mijn OVF toestellen, maar die mogelijkheid mocht wel in de laatste firmware gezeten hebben vind ik,
                  vooral omdat het middelste punt de gevoeligste AF bevat, bij de Z6 is dat tot -6 EV.

                  Comment


                  • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Focus punt lock is wel iets wat ik een beetje mis op de Z Frank, moet daarom met geen lock knop zijn zoals
                    bij mijn OVF toestellen, maar die mogelijkheid mocht wel in de laatste firmware gezeten hebben vind ik,
                    vooral omdat het middelste punt de gevoeligste AF bevat, bij de Z6 is dat tot -6 EV.
                    Is het centrum van de sensor werkelijk het gevoeligst voor AF? Ik kan me wel voorstellen dat het midden van het beeld beter werkt omdat objectieven daar het optisch het best zijn maar verder wordt AF toch gedaan door lijnen in de sensor?

                    Ik mis zo'n focus lock eigenlijk niet zozeer voor mijn type fotografie.

                    Comment


                    • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Is het centrum van de sensor werkelijk het gevoeligst voor AF? Ik kan me wel voorstellen dat het midden van het beeld beter werkt omdat objectieven daar het optisch het best zijn maar verder wordt AF toch gedaan door lijnen in de sensor?

                      Ik mis zo'n focus lock eigenlijk niet zozeer voor mijn type fotografie.
                      Sorry Frank, heb ik waarschijnlijk verkeerd voor, heb het op mijn D500 waar het middelste punt 1 LW gevoeliger is.

                      Nikon heeft voor zijn Z6- digitale systeemcamera's nieuwe firmware uitgebracht, met 2.00 als versienummer. Deze camera's hebben een fx-cmos-beeldsensor met 24,5 megapixels aan boord en zijn geschikt voor lenzen met een Nikon Z-vatting. De firmware kan vanaf een Windows- of macOS-machine worden geïnstalleerd en is ongeveer 28MB groot. De lijst met veranderingen voor deze update ziet er als volgt uit:

                      Wijzigingen van “C” Firmwareversie 1.01 naar 2.00
                      AF-oogherkenning toegevoegd voor gebruik bij het maken van foto’s. Als u AF-oogherkenning wilt inschakelen, selecteert u:
                      AF-S of AF-C voor Scherpstelstand in het FOTO-OPNAMEMENU
                      Automatisch veld-AF voor AF-veldstand in het FOTO-OPNAMEMENU
                      Gezichts- en oogherkenning aan voor Persoonlijke instelling a4 (Auto veld-AF gezicht-/oogherk.) in het MENU PERSOONLIJKE INST.
                      Als de camera het gezicht van een portretonderwerp detecteert, wordt het gezicht in een amber kader ingesloten om het scherpstelpunt aan te geven. Als de ogen van het onderwerp worden gedetecteerd, verschijnt er een amber kader dat het scherpstelpunt aangeeft rondom elk oog. Als de camera meer dan één gezicht of oog detecteert, verschijnen er driehoeken aan elke kant van het scherpstelpunt; druk, om het scherpstelpunt op een ander gezicht of oog te plaatsen de multi- of secundaire selector naar links of naar rechts.
                      Autofocusprestaties verbeterd voor foto’s en films gemaakt bij weinig licht: -3,5 – 19 LW (autofocus bij weinig licht -6 – 19 LW), gemeten in fotostand met enkelvoudige servo-AF (AF-S) bij ISO 100 en 20°C met een f/2 objectief.
                      De volgende verbeteringen zijn aangebracht aan de optie Continu H (uitgebreid) voor Ontspanstand:
                      Niet alleen scherpstelling maar ook belichting reageert nu op veranderingen in het onderwerp tijdens het opnemen
                      De serie-opnameweergave nadat de geheugenbuffer volloopt, is nu gemakkelijker te lezen
                      De tijd verminderd dat het scherm wordt uitgeschakeld (de blackout-periode) wanneer foto’s worden gemaakt met Aan of Aan (alleen monitor) geselecteerd voor Controlebeeld in het WEERGAVEMENU.
                      Item d5 in het MENU PERSOONLIJKE INST., voorheen Elektr. eerste-gordijnsluiter, is hernoemd tot Type sluiter en biedt een keuze uit Automatisch, Mechanische sluiter en Elektr. eerste-gordijnsluiter. Als Automatisch is geselecteerd, kiest de camera automatisch een type sluiter afhankelijk van sluitertijd.
                      De kleur veranderd die het scherpstelpunt krijgt wanneer de AF-AAN-knop wordt ingedrukt of als de ontspanknop half wordt ingedrukt met Automatisch veld-AF geselecteerd en gezichtsherkenning of target tracking actief.
                      Hulptekst bewerkt en herzien.
                      De volgende problemen zijn verholpen:
                      De camera reageerde niet meer wanneer bepaalde bewerkingen werden uitgevoerd terwijl HDMI-uitvoer bezig was met 3.840 x 2.160 (4K UHD) geselecteerd voor beeldformaat.
                      De waarde geselecteerd voor maximale gevoeligheid werd soms overschreden tijdens het opnemen van films in stand M met Aan geselecteerd voor Auto ISO-gevoeligh. (st. M) als Actieve D-Lighting ingeschakeld was.
                      De items in Mijn menu werden soms niet juist weergegeven

                      Comment


                      • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                        Hoi,

                        ik was een 1,5 week terug bij de open luchtmacht dagen in Volkel.
                        Samen met mijn megapixel kanon, de Z7 en m'n Sigma 150-600 C lens.
                        In het begin, effetjes met de instellingen spelen, daarna plaatjes schieten.
                        Je hebt de uitdrukking BIF's, Birds In Flight...
                        Nu waren het PIF's... Planes In Flight...
                        Mijn Z7 had het er enorm naar de zin.
                        PIF (Planes In Flight...) by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                        PIF (Planes In Flight...) by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                        PIF (Planes In Flight...) by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                        PIF (Planes In Flight...) by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                        PIF (Planes In Flight...) by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                        PIF (Planes In Flight...) by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                        Ik maakte de foto's in AF-C, de meesten met auto veld AF. De Z7 kreeg iedere keer de vliegtuigen in z'n vizier... Ook als deze nog ver weg waren.
                        Bij heldere lucht, bewolkte lucht, egale grijze lucht, geen enkel probleem, iedere keer had de AF een snelle lock.
                        Ik was zeer tevree met het presteren van mijn camera, na een plaatje of 450 had ik de eerste accu leeg.
                        Je kijkt toch veelvuldig het resultaat aan.
                        Het grootste gedeelte van de dag liep ik met een grote smile op mijn gezicht.
                        Ik ben natuurlijk geen partij tegen de grote jongens met hun spiegelreflexen en enorme (ook zeer prijzige) tele primes, mijn kundigheid is ook vooral minder.
                        Maar dat drukte mijn pret niet, ik had een zeer plezante dag.

                        Comment


                        • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                          Hoi,

                          ik was een 1,5 week terug bij de open luchtmacht dagen in Volkel.
                          Samen met mijn megapixel kanon, de Z7 en m'n Sigma 150-600 C lens.
                          In het begin, effetjes met de instellingen spelen, daarna plaatjes schieten.
                          Je hebt de uitdrukking BIF's, Birds In Flight...
                          Nu waren het PIF's... Planes In Flight...
                          Mijn Z7 had het er enorm naar de zin.
                          Ik maakte de foto's in AF-C, de meesten met auto veld AF. De Z7 kreeg iedere keer de vliegtuigen in z'n vizier... Ook als deze nog ver weg waren.
                          Bij heldere lucht, bewolkte lucht, egale grijze lucht, geen enkel probleem, iedere keer had de AF een snelle lock.
                          Ik was zeer tevree met het presteren van mijn camera, na een plaatje of 450 had ik de eerste accu leeg.
                          Je kijkt toch veelvuldig het resultaat aan.
                          Het grootste gedeelte van de dag liep ik met een grote smile op mijn gezicht.
                          Ik ben natuurlijk geen partij tegen de grote jongens met hun spiegelreflexen en enorme (ook zeer prijzige) tele primes, mijn kundigheid is ook vooral minder.
                          Maar dat drukte mijn pret niet, ik had een zeer plezante dag.
                          Mooie foto's Adrie en ik ben ook niet verbaasd dat het toestel zoveel plezier verschaft

                          Comment


                          • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                            Bij heldere lucht, bewolkte lucht, egale grijze lucht, geen enkel probleem, iedere keer had de AF een snelle lock.
                            Ik was zeer tevree met het presteren van mijn camera, na een plaatje of 450 had ik de eerste accu leeg.
                            Je kijkt toch veelvuldig het resultaat aan.
                            Het grootste gedeelte van de dag liep ik met een grote smile op mijn gezicht.
                            Eerlijk gezegd lijkt het me bij dit soort van fotografie toch echt wel logisch dat je dit makkelijk kunt vastleggen met dit toestel, zou spijtig zijn moest dat niet lukken.
                            Zulke dingen doe je ook met de goedkoopste dslr.
                            Het is uiteraard je eigen verdienste dat je mooie opnames kunnen maken hebt, dat is het teken dat je goed kunnen tracken hebt
                            Waar ik wel van schrik is dat je zo weinig opnames hebt kunnen maken totdat de batterij leeg was, was deze volledig opgeladen bij aankomst ?
                            Nog een geluk dan dat je niet in vriestemperaturen moet fotograferen want dan is het nog een pak minder.
                            Kan mss ook wel liggen aan de grote tele die meer stroom vraagt, of toch niet ?

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Eerlijk gezegd lijkt het me bij dit soort van fotografie toch echt wel logisch dat je dit makkelijk kunt vastleggen met dit toestel, zou spijtig zijn moest dat niet lukken.
                              Zulke dingen doe je ook met de goedkoopste dslr.
                              Het is uiteraard je eigen verdienste dat je mooie opnames kunnen maken hebt, dat is het teken dat je goed kunnen tracken hebt
                              Waar ik wel van schrik is dat je zo weinig opnames hebt kunnen maken totdat de batterij leeg was, was deze volledig opgeladen bij aankomst ?
                              Nog een geluk dan dat je niet in vriestemperaturen moet fotograferen want dan is het nog een pak minder.
                              Kan mss ook wel liggen aan de grote tele die meer stroom vraagt, of toch niet ?

                              grts
                              Sieg
                              Stel je voor dat je zoveel batterijen zou moeten meezeulen zodat je uiteindelijk evenveel gewicht bij hebt als een D5 of 1DX

                              Comment


                              • Re: FF Systeemcamera van Nikon

                                Intussen al iemand uiterst positieve ervaring met de Z14-30/4S?

                                Comment

                                Working...
                                X