Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Zijn er hier die de Z6 in hun bezit hebben?En wat zijn hun bevindingen over het toestel?
    Grootste deel van de testen hier gaan over de Z7.

Comment

Ik heb de D4 en de Z6....Zou niet meer terug willen. Het is wel even aanpassen want instellingen zijn wat anders...AF snelheid kan beter maar voldoet voor mij zelfs voor sport. 1 geheugenkaart vind ik geen gemis.
      Wacht nu nog wel op de nieuwe oog AF die ze in april zouden geven. Werk wel met 4 batterijen want bij filmen heb je dat wel nodig. Spijtig dat de prijzen van de nieuwe lenzen zo duur zijn. Z 24-70 F2.8 kost 2500 euro. En dat is pure diefstal van mijn centen vind ik. Hier is poen op gepakt op deze lens door Nikon. Ze moesten zich schamen vind ik. vb..Belgische tafeltenniskampioenschappen...Foto's genomen met de D4 en met De Z6...zou je het verschil zien welke met de Z6 genomen zijn. https://photos.app.goo.gl/B6vzWfoFUju8Qoh1A
      De Z6 is wel beter van witbalans en je moet toch wat minder beeldbewerking doen. Vind foto's ook scherper met de Z6. Zijn allemaal genomen met de Nikon 70-200 AFS F2.8 VRII
      Last edited by Nimbus; 9 maart 2019, 11:29.
      2 x Nikon Z6 met wat glas
      www.janvanginkel.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nimbus Bekijk bericht
        Z 24-70 F2.8 kost 2500 euro. En dat is pure diefstal van mijn centen vind ik. Hier is poen op gepakt op deze lens door Nikon. Ze moesten zich schamen vind ik.
        Amai, das ook genoeg... Blijkbaar goed naar Sony gezien...
        Spijtig dat de AF-C van Z7 maar zo-zo is ... Wil einde dit jaar een paar weken op safari (Afrika) en dan wil ik wel een snel toestel...

Tweakers heeft trouwens Z6, A7III, Canon EOS R en Panasonic S1 vergeleken:

We vergelijken vier fullframesysteemcamera's van tussen de 2000 en 2500 euro: de Canon EOS R, Nikon Z6, Panasonic S1 en Sony A7 III.
        Last edited by Dpix; 8 maart 2019, 19:58.

Comment

Ik ga dit mee wat volgen want de Z6 interesseert mij ook wel heel erg !
          Moest jij er eentje kopen dan hoor ik wel graag uw bevindingen
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Spijtig dat de AF-C van Z7 maar zo-zo is ... Wil einde dit jaar een paar weken op safari (Afrika) en dan wil ik wel een snel toestel...

https://tweakers.net/reviews/6750/fu...iii-en-s1.html
            Koop een boek van Nick Brandt http://www.nickbrandt.com/category.cfm

Veel goedkoper, veel betere beelden ga je er niet maken.

En voor het milieu is het ook nog eens een 'ontlasting'... :-)

Maw: het is me een raadsel dat fotografen met een 'nieuw' toestel, dat ze amper gaan kennen, 'persé' op reis willen...
            Alsof het 'nieuwe toestel én de reis' er een betere fotograaf van gaan maken... :-)
            https://efbeo.wordpress.com

Comment

https://tweakers.net/reviews/6750/fu...iii-en-s1.html
              Voor dat soort reviews vind ik tweakers nu niet echt een benchmark. Die houden het beter bij computer hardware.
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Testje met Z6 Dpix

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                  Koop een boek van Nick Brandt http://www.nickbrandt.com/category.cfm

Veel goedkoper, veel betere beelden ga je er niet maken.

En voor het milieu is het ook nog eens een 'ontlasting'... :-)
                  Wat een idiote opmerking... Dan moet ge niks meer fotograferen... koop uzelf een hoop boeken of zie naar National Geographic
                  Het milieu hierbij betrekken is trouwens ook heel zielig...

Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                  Maw: het is me een raadsel dat fotografen met een 'nieuw' toestel, dat ze amper gaan kennen, 'persé' op reis willen...
                  Alsof het 'nieuwe toestel én de reis' er een betere fotograaf van gaan maken... :-)
                  Zal inderdaad eerder een beperking voor u zijn...Ik heb genoeg ervaring met mirrorless om een toestel op een paar maanden redelijk goed te kennen...
                  En als er wat mislukken is dat ook niet zo erg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Ja, mooie reportage... ik krijg wel de indruk dat de Z6 toch net iets betere AF heeft dan de Z7...
                    Volgende week eens allemaal vergelijken op de photodays...

Comment

Ja, mooie reportage... ik krijg wel de indruk dat de Z6 toch net iets betere AF heeft dan de Z7...
                      Volgende week eens allemaal vergelijken op de photodays...
                      Ik ben er niet geraakt op de photodays.
                      Heb je een beetje een vergelijk kunnen maken tussen de z6 en de z7?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                        Ik ben er niet geraakt op de photodays.
                        Heb je een beetje een vergelijk kunnen maken tussen de z6 en de z7?
                        Ik heb ze bekeken en de Z-toestellen zien er hetzelfde uit... autofocus was moeilijk te testen op de beurs (er waren 2 Z-toestellen, Z6 en Z7 en een rij personen om te testen en ik ken de instellingen niet genoeg)
                        Hele toffe toestellen maar vind persoonlijk de ergonomie niet echt zoveel beter dan de Sony A7-reeks.
                        Ik moet wel toegeven dat ik dat bij bijna alle Nikon toestellen heb, dat de grip mij minder aanstaat voor één of andere reden...
                        De EVF is wel dik in orde (zoals A7RIII & A9), eens je die gewoon bent wil je geen 2,4M EVF meer en de bediening via touchscreen is ook heel goed geimplementeerd...

Sony had wel een heel toffe stand, met veel toestellen en een sport-event (skaters) om de AF te testen...
                        Ik had meer verschil verwacht met de sony mirrorlesstoestellen...

Het grootste probleem voor iemand die geen Nikon lenzen heeft is gebrek aan glas momenteel...
                        De ergonomie van Canon vind ik dan wel een stuk beter.

Lastige keuze...misschien moet ik nog wel even wachten....

Comment

...
                          Ik had meer verschil verwacht met de sony mirrorlesstoestellen...
                          Op welk gebied?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            Op welk gebied?
                            Ik wil dit topic niet kapen en zeker geen Sony/Nikon discussie van maken maar door het lezen van reviews en youtube kijken had ik meer verschil verwacht ten voordele van Nikon... het lcd scherm had ik heel veel verschil verwacht en EVF maar dat valt nogal mee...(tov A7RIII & A9 want bij A7 III hebben ze daar wel op bespaard), knoppen zijn quasi evengroot en oled scherm boeit niet zo...De Grip is wss beter voor de meesten maar niet voor mij...
                            Bediening zelf was wel dik ok...alles menu opties via lcd is wel tof, alsook de settings via de I-toets enz gaat heel snel.

Voor een eerste poging is het heel goed gedaan van Nikon!!

Beide merken hebben ieders hun "kleine" voordelen...en all-day-use ga je niet veel missen op beide toestellen...
                            Ik had misschien ook niet eerst met de Sony A9 moeten spelen ...

Comment

Ik wil dit topic niet kapen en zeker geen Sony/Nikon discussie van maken maar door het lezen van reviews en youtube kijken had ik meer verschil verwacht ten voordele van Nikon... het lcd scherm had ik heel veel verschil verwacht en EVF maar dat valt nogal mee...(tov A7RIII & A9 want bij A7 III hebben ze daar wel op bespaard), knoppen zijn quasi evengroot en oled scherm boeit niet zo...De Grip is wss beter voor de meesten maar niet voor mij...
                              Bediening zelf was wel dik ok...alles menu opties via lcd is wel tof, alsook de settings via de I-toets enz gaat heel snel.

Voor een eerste poging is het heel goed gedaan van Nikon!!

Beide merken hebben ieders hun "kleine" voordelen...en all-day-use ga je niet veel missen op beide toestellen...
                              Ik had misschien ook niet eerst met de Sony A9 moeten spelen ...
                              Poging? Gisteren de Z7 met 24-70/4S mee naar een pretpark genomen en nog nooit zoveel accuraat scherpe foto's gehad De enige missers werden veroorzaakt door mijn eigen slordigheid (iets te trage sluitertijd).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                                Poging? Gisteren de Z7 met 24-70/4S mee naar een pretpark genomen en nog nooit zoveel accuraat scherpe foto's gehad De enige missers werden veroorzaakt door mijn eigen slordigheid (iets te trage sluitertijd).
                                Eerste versie dan ...nogal op de woorden letten hier...

Comment

Working...
                                X