Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Dat groen lichtje dient ook vooral voor te flitsen dacht ik.
    Er is geen AF IR hulplicht meer als je een nikon flits gebruikt.
    Dat werkt ook niet meer bij Sony trouwens.
    (De Godox X1 transmitter zou dan wel werken op de A7 en A9 toestellen, maar niet op de A6300.)
    Of dit hier.

A constant complaint we’ve leveled at every mirrorless system is the lack of any similar sort of AF assist. We fully understand that image sensors have limited IR visibility, but flash AF assist lamps have a strong red component, and regardless one could design a new set of flashes that project a grid with color matched to the color filters over on-sensor PDAF pixels.

Unfortunately, at launch, Nikon has done no better. There’s a very bright green light on the camera body that activates (if you want it to) in very dim light, but we’d suggest you just shut it off, unless you want to be kicked out of a venue for disturbing guests.

We hope a future mirrorless-focused flash system from Nikon addresses this issue.

Comment

Bij de specs staat het volgende :
      -1 to +19 EV (-4 to +19 EV with low-light AF)
      Detection range (ISO 100, f/2.0 lens, 20 °C/68 °F)

bron: https://www.nikonusa.com/en/nikon-pr...Tabs-TechSpecs

Dit zou willen zeggen volgens Dpreview forum dat de Z7/Z6 kan focussen tot -1EV zonder AF-light en tot -4 EV met AF-light met een lens op F/2.0

Weet niet of dit correct is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Bij de specs staat het volgende :
        -1 to +19 EV (-4 to +19 EV with low-light AF)
        Detection range (ISO 100, f/2.0 lens, 20 °C/68 °F)

bron: https://www.nikonusa.com/en/nikon-pr...Tabs-TechSpecs

Dit zou willen zeggen volgens Dpreview forum dat de Z7/Z6 kan focussen tot -1EV zonder AF-light en tot -4 EV met AF-light met een lens op F/2.0

Weet niet of dit correct is...
        Voila Dpix, vandaar mijn reactie in #268

Wat de juiste vereisten allemaal zijn om AF tot -4 EV te kunnen waarmaken, dat weet ik "nog" niet.
        Bij D 5 en D 500 is dat ook maat op het middelste AF punt, maar het werkt perfect, zodanig zelfs dat
        deze nog scherpstellen op lijnstructuren wat je oog niet meer ziet.
        Eerste vereiste bij de Z serie is in elk geval een objectief met diafragma groter dan f2.0, wat wil zeggen dat je
        wat dat betreft je het kan vergeten met het kit objectief.....
        Voor sommigen misschien geen hinderpaal, maar voor mij persoonlijk een reden om nog niet mee te gaan in de Z serie.
        Zolang de AF te veel moet onder doen voor een toestel met OVF zal ik de boot afhouden vrees ik, tenzij een eigen praktische
        test mij van het tegendeel kan overtuigen, maar ik vrees er voor.
        Voor mij kan het niet dat mijn AF gaat hunten bij het scherpstellen, zeker niet na wat ze beloofden in hun reclame campagne
        en uit eigen ervaring wetende dat bv. mijn D500 dat niet doet.
        Wat voor de een belangrijk is doet er voor een ander niet toe, dat weet ik wel, maar ik zal zeker geen Z kopen omdat dat
        nu eenmaal de mode wordt, er zijn ongetwijfeld voordelen aan een EVF maar ook heel wat nadelen.
        Last edited by Guest42; 13 september 2018, 10:46.

Comment

• Ik heb vanavond gespeeld met de Z7 … wel, de AF van mijn D700 was beter. Jammer omdat full sensor AF is mooi, EVF and LCD zijn super.
          Last edited by Franciskine; 13 september 2018, 08:23.
          I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
          Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Waarom toch zoveel angst voor de AF van deze camera's? Het is duidelijk gezegd dat dit geen vervanging is voor DSLR? En iedere geïnteresseerde koper zal toch voldoende beseffen waar hij/zij aan begint?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Waarom toch zoveel angst voor de AF van deze camera's? Het is duidelijk gezegd dat dit geen vervanging is voor DSLR? En iedere geïnteresseerde koper zal toch voldoende beseffen waar hij/zij aan begint?
              De Z7 kost wel evenveel als een D850 hé?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Ik weet het ook niet, maar denk dat het een algemeen internet verschijnsel is, Fuji lanceert een X-T3, met een beter AF dan de X-H1, en nu ineens lijkt het alsof de vorige niets meer waard is. Héél raar, temeer daar de meeste mensen zelden de volle capaciteiten van de camera's gebruiken. Blijf het vreemd vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Ik weet het ook niet, maar denk dat het een algemeen internet verschijnsel is, Fuji lanceert een X-T3, met een beter AF dan de X-H1, en nu ineens lijkt het alsof de vorige niets meer waard is. Héél raar, temeer daar de meeste mensen zelden de volle capaciteiten van de camera's gebruiken. Blijf het vreemd vinden.
                  sorry maar ik heb nergens info gevonden dat de voorganger(s) van de x-t2 minder of niets meer waard zouden zijn... just my 2 cts. er worden appelen met citroenen vergeleken. Voor Nikon is het de eerste FF systeemcamera terwijl FUJI al langer actief is weliswaar in de APC-C omgeving.
                  nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Denk dat er wel een pak meer verbeterd is dan de AF hoor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Denk dat er wel een pak meer verbeterd is dan de AF hoor...
                      Dacht ik ook.

Comment

Moet hier nog de eerste fotograaf zien die tegen de grenzen van zijn toestel aanloopt !!!

AUB Laat iemand mijn ongelijk bewijzen !!!
                        Groetjes

Lukathi

Comment

Elk toestel heeft uiteraard een aantal technische kenmerken, met elk zijn grenzen. En als je de evolutie in de tijd bekijkt, dan zijn er bepaalde onderdelen, waar je voorheen tegen de grenzen aanliep en nu veel minder, bv. scherpstellen bij mindere lichtomstandigheden, latentietijd bij het afdrukken (bij systeemcamera's), aanvaardbaarheid van de beelden bij steeds hogere iso-waarden, enz. Je kunt moeilijk zeggen dat je tegen 'de grenzen van je toestel' aanloopt, maar als je de evolutie bekijkt, dan zijn we er toch met sprongen op vooruit gegaan, zodat je bv. niet snel meer terug grijpt naar bv. een Nikon D200 (wat toen een dijk van een toestel was) als je al met een D500 hebt gewerkt....

Comment

Of zet een XF 100-400mm op de X-T100 en ga lekker BIF trekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                              Moet hier nog de eerste fotograaf zien die tegen de grenzen van zijn toestel aanloopt !!!

Lijkt mij wel een beetje contradictorische uitspraak.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht

maak dan maar eens een foto van BIF met een canon 70D en met een canon 7 D MK II bvb... U zult het snel merken
                                nikon coolpix s9100

Comment

Working...
                                X