Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
    Nogal een idiote reactie op mijn reply ! ?
    jij wilt in de eerste plaats iemands zinnige commentaar ontkrachten door te wijzen op zijn overmatige koopgedrag !?
    Eerder JOUW. zaken niet , als ik het zo bekijk !?
    Hmm.. ik zie dat je nog een lijntje bovenaan bijgevoegd hebt (stond er eerst niet) "Nogal idiote reactie op mijn reply"

Dat zegt eigenlijk al genoeg over jou.
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Ben echt benieuwd naar de stap die Canon gaat zetten.
      Zou die er dan toch komen ? Was eerst niet zo duidelijk.. blijkbaar toch ? https://www.canonrumors.com/is-the-n...led-the-eos-r/
      Een beetje meer concurrentie kan nooit kwaad..
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Ik ben het eens met de overhype maar ik hoor graag op welk vlak er nu echt een achterstand is die de creativiteit belemmert? Zijn er al ervaringen met AF op firmware 1.0 toestellen?

Ik ben zelf voornamelijk geïnteresseerd in deze toestellen vanwege de nieuwe grote Z-mount die het veel makkelijker moet maken om groothoek objectieven te ontwerpen die tot in de verste hoeken kritisch scherp zijn op alle diafragma's. Zoals al eerder gezegd vind ik het stom om 1 tot soms 3 stops te moeten opgeven om uniform scherpe foto's te krijgen.
        Ook mee eens Frank. Wat ik bedoel is ook vooral dat het hype-gebeuren en mirrorless reinvented niet de beste aanpak zijn tenzij je absoluut zeker weet dat je baanbrekend gaat zijn, dat je brokken gaat maken, in positieve zin. Dat is niet het geval geweest. Of dat alsnog met FW updates gaat gebeuren weet niemand, maar dan heeft men wel het voornaamste moment gemist.
        Jouw link naar DPR is interessant. DPR ziet blijkbaar ook positieve punten tov de A7Riii, gelukkig maar. Nikon heeft deze ondertussen gedurende een jaar binnenste buiten kunnen keren, dus was dat toch ook wel de verwachting bij velen.
        Hoe dan ook, ik denk dat Nikon het voornaamste doel wel bereikt heeft, nl. Nikon-gebruikers bij Nikon houden. Men zal straks ongetwijfeld ook wel goed verkopen.

En belemmert deze aanpak jouw persoonlijke creativiteit ? Nee, duidelijk niet zoals je zelf aangeeft ;-).

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Met deze nieuwe toestellen moet manueel focussen weer makkelijker worden, niet?
          Manueel focussen is idd veel gemakkelijker.
          Met de focus peaking (kleur van de peaking kan je kiezen) of manueel focussen met (bv.2x,4x zelfs 10x vergroting daar waar je focus punt op gericht is .. of een combinatie van vergroting plus focus peaking.
          Voor moeilijke omstandigheden daar waar de AF het moeilijker heeft (bv. omheining draad) en voor Macro ook handig.

Comment

"Werk digitaal op een analoge manier"....mooi uitgedrukt wat waarschijnlijk velen onder ons doen....velen ook niet. Maar ik vind het een goed principe !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
              "Werk digitaal op een analoge manier"....mooi uitgedrukt wat waarschijnlijk velen onder ons doen....velen ook niet. Maar ik vind het een goed principe !
              Ook mijn mening.
              Spaart je veel tijd voor "wegselecteren" van mindere foto's en nabewerking.

Maar kom dan ook nog uit het analoge fotografietijdperk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

Comment

Een andere kijk
                Thanks to Adorama and Nikon, I was able to go hands-on with the Z7; the new Z 35/1.8 and Z 24-70/4; and with the FTZ adapter, their AF-S 105mm/1.4. The glass...

Comment

Ik ben het eens met de overhype maar ik hoor graag op welk vlak er nu echt een achterstand is die de creativiteit belemmert? Zijn er al ervaringen met AF op firmware 1.0 toestellen?

Ik ben zelf voornamelijk geïnteresseerd in deze toestellen vanwege de nieuwe grote Z-mount die het veel makkelijker moet maken om groothoek objectieven te ontwerpen die tot in de verste hoeken kritisch scherp zijn op alle diafragma's. Zoals al eerder gezegd vind ik het stom om 1 tot soms 3 stops te moeten opgeven om uniform scherpe foto's te krijgen.

Edit: ik zie net weer leuk leesvoer voorbij komen op DPReview: https://www.dpreview.com/articles/30...s-sony-a7r-iii

Edit 2: Nog een leuke link over de nieuwe Z-mount. https://www.youtube.com/watch?v=LxT1...ature=youtu.be
                  Frank,
                  Ben er 100% zeker van, dat deze cameraserie een topper zal worden, al dat gezwets van generatieverschillen, achterstanden en dergelijke, nikon heeft hier een toppertje neergezet. Wo cares voor 2 kaartslots? 1 betrouwbare met een goede kaart is voldoende (we hebben toch ook geen 2 lenzen op onze camera zitten?) AF die niet snel genoeg zou zijn? Komaan, dit zullen marginale verschillen zijn. En op dat gebied is er zeker via firmware verbetring mogelijk. Kijk bij Fuji.
                  Maar het Nikon gevoel, de menu's, knoppen, stevigheid, beschikbare goede lenzen....
                  Je kan ermee opstarten, met de adapter, en gaandeweg evolueren naar de voordelen van de grotere mount. Je blijft het Nikon gevoel + de kwaliteit behouden, met de voordelen van de nieuwe mogelijkheden.
                  Als ik morgen zou moeten veranderen van systeem, zou het bijna zeker de Z worden (heb de D850 als teasertje gehad, Nikon heeft gewoon alles netjes consequent op een rijtje), en dat zie ik in deze Z ook weer.
                  Is natuurlijk mijn gedacht hé, ieder heeft het recht op een eigen mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Frank,
                    Ben er 100% zeker van, dat deze cameraserie een topper zal worden, al dat gezwets van generatieverschillen, achterstanden en dergelijke, nikon heeft hier een toppertje neergezet. Wo cares voor 2 kaartslots? 1 betrouwbare met een goede kaart is voldoende (we hebben toch ook geen 2 lenzen op onze camera zitten?) AF die niet snel genoeg zou zijn? Komaan, dit zullen marginale verschillen zijn. En op dat gebied is er zeker via firmware verbetring mogelijk. Kijk bij Fuji.
                    Maar het Nikon gevoel, de menu's, knoppen, stevigheid, beschikbare goede lenzen....
                    Je kan ermee opstarten, met de adapter, en gaandeweg evolueren naar de voordelen van de grotere mount. Je blijft het Nikon gevoel + de kwaliteit behouden, met de voordelen van de nieuwe mogelijkheden.
                    Als ik morgen zou moeten veranderen van systeem, zou het bijna zeker de Z worden (heb de D850 als teasertje gehad, Nikon heeft gewoon alles netjes consequent op een rijtje), en dat zie ik in deze Z ook weer.
                    Is natuurlijk mijn gedacht hé, ieder heeft het recht op een eigen mening.
                    Mij moet je alvast niet meer overtuigen

Ik zie de Z7 met 24-70/4 en adapter helemaal zitten Ik hou mijn allerbeste F-mount objectieven en zal daar mettertijd enkele lichtsterke Z-mount primes vervangen/aan toevoegen. Voor het brute FPS/actiegeweld val ik dan wel terug op een D500. Zelfde batterijen, zelfde geheugenkaart

Comment

Mij moet je alvast niet meer overtuigen

Ik zie de Z7 met 24-70/4 en adapter helemaal zitten Ik hou mijn allerbeste F-mount objectieven en zal daar mettertijd enkele lichtsterke Z-mount primes vervangen/aan toevoegen. Voor het brute FPS/actiegeweld val ik dan wel terug op een D500. Zelfde batterijen, zelfde geheugenkaart
                      Ja, dat vind ik zelf ook het handige aan bij één merk blijven natuurlijk: veel kans dat batterijen, lenzen en andere spullen op de verschillende toestellen passen.
                      Laat maar weten hoe het ermee gaat als je er een in huis hebt. Ben benieuwd. En met die adapter starten is natuurlijk het handigste.
                      Veel plezier ermee straks.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik denk dat je verwachtingen een beetje onrealistisch zijn. Het Dxx00 segment dat je aanhaalt zal nooit FF krijgen. FF sensoren waren en zijn overigens nog altijd aanmerkelijk duurder dan APS-C. De introductieprijs van Nikon entry level FF is toch nooit lager dan €2000 geweest? De D600 was €2099. Df was zelfs €2849. D750 was €2199. Z6 body is nu €2299.

Welk gefoefel stoort je dan het meest? Met deze nieuwe toestellen moet manueel focussen weer makkelijker worden, niet?
                        Wel, als ik een DSLR voor dezelfde prijs kan krijgen (bv D850) dan zou het de D850 zijn (gewoon - ik heb de lenzen) . nu, aangezien ik TOCH moet wisselen voor mijn opdracht ben ik vandaag in zee gegaan voor een Fuji X systeem. Uiteraard geen FF maar ik aanvaard het compromis (en vooral de prijs) .

YMMV
                        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Ja, dat vind ik zelf ook het handige aan bij één merk blijven natuurlijk: veel kans dat batterijen, lenzen en andere spullen op de verschillende toestellen passen.
                          Laat maar weten hoe het ermee gaat als je er een in huis hebt. Ben benieuwd. En met die adapter starten is natuurlijk het handigste.
                          Veel plezier ermee straks.
                          Dankjewel Wel eerst proberen en flink wat vragen stellen op de demo avond volgende maandag

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                            Wel, als ik een DSLR voor dezelfde prijs kan krijgen (bv D850) dan zou het de D850 zijn (gewoon - ik heb de lenzen) . nu, aangezien ik TOCH moet wisselen voor mijn opdracht ben ik vandaag in zee gegaan voor een Fuji X systeem. Uiteraard geen FF maar ik aanvaard het compromis (en vooral de prijs) .

YMMV
                            Ik kies voor de Z7 omwille van het compactere formaat icm de 24-70/4 voor meer alledaagse uitstapjes of reizen. Dit is qua omvang en gewicht perfect vergelijkbaar met de D7200 + Sigma 17-70/2.8-4 welke ik veel makkelijker meeneem dan mijn D700. Voor FX heb ik trouwens nog steeds geen midrange zoom.

Edit: was in-body beeldstabilisatie nog vergeten
                            Last edited by frank207be; 3 september 2018, 19:47.

Comment

Donderdag naar de demo avond bij Grobet . Ben eens benieuwd . Ik heb interesse voor de Z6 met de 24-70.
                              Lang getwijfeld om over te stappen naar Sony maar ik zit hier met een paar FX lenzen , mijn geweldige 70-200 f4 en de 105 mm . Deze zou ik toch graag behouden dus toch liever bij Nikon blijven
                              Last edited by gupe; 3 september 2018, 23:35.
                              My flickr
                              https://www.guyp-photo.com

Comment

Wanneer ERVARING zou tellen.

FUJIFILM maakte de allereerste digitale camera in 1988

NIKON in 2018.

Verder 'no comment'.

Comment

Working...
                                X