Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF Systeemcamera van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: FF Systeemcamera van Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
    Wanneer ERVARING zou tellen.

FUJIFILM maakte de allereerste digitale camera in 1988

NIKON in 2018.

Verder 'no comment'.

Sorry maar deze reactie begrijp ik totaal niet.
    My flickr
    https://www.guyp-photo.com

Comment

Iemand die nog naar de test-avond wil gaan bij A&C? Ik had me ingeschreven maar kan waarschijnlijk niet gaan.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
        Donderdag naar de demo avond bij Grobet . Ben eens benieuwd . Ik heb interesse voor de Z6 met de 24-70.
        Lang getwijfeld om over te stappen naar Sony maar ik zit hier met een paar FX lenzen , mijn geweldige 70-200 f4 en de 105 mm . Deze zou ik toch graag behouden dus toch liever bij Nikon blijven
        Waar ga jij vooral op letten? Ik wil vooral veel uitleg over de autofocus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Waar ga jij vooral op letten? Ik wil vooral veel uitleg over de autofocus.

Is een systeemcamera iets voor mij ? Hoe ligt hij in de hand ? Is de EVF iets voor mij ? Inderdaad uitleg over de autofocus .
          Wat met mijn FX lenzen ? ...... en nog veel meer
          Ik wil vooral een algemeen beeld van de Z6.
          My flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ASA 400 Bekijk bericht
            Wanneer ERVARING zou tellen.

FUJIFILM maakte de allereerste digitale camera in 1988

NIKON in 2018.

Verder 'no comment'.
            Los van de vreemde gedachtengang, is hetgeen je schrijft nog niet eens juist ook.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Los van de vreemde gedachtengang, is hetgeen je schrijft nog niet eens juist ook.
              Klopt Kodak heeft de digitale camera uitgevonden in 1975
              In the mid-1970s a young engineer invented the digital photographic process. Some of his bosses were not impressed. His employer? Eastman Kodak.

Ze hebben er door hun patenten behoorlijk aan verdiend tot ze afgelopen waren.

en Nikon had hun D1 al in 1999

YMMV
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Klopt Kodak heeft de digitale camera uitgevonden in 1975
                In the mid-1970s a young engineer invented the digital photographic process. Some of his bosses were not impressed. His employer? Eastman Kodak.

Ze hebben er door hun patenten behoorlijk aan verdiend tot ze afgelopen waren.

en Nikon had hun D1 al in 1999

YMMV
                The first true digital handheld camera was the Fuji DS-1P, developed in 1988 but never sold....
                nikon coolpix s9100

Comment

Gisterenavond naar de 'Pre-Launch' geweest van de Nikon Z toestellen bij Grobet in Antwerpen. Mooi georganiseerd , veel volk , glaasje wijn ,.....
                  De Nikon technisch vertegenwoordiger heeft toch wel alles in detail uitgelegd , ongeveer 1 uur geduurd.
                  Wacht een prachtig toestel !! Indien we Nikon mogen geloven gaan ook de nieuwe S-lenzen de beste lenzen zijn die Nikon ooit gemaakt heeft. De nieuwe S-lens 24-70 f4 zou zeker beter zijn dan de huidige 24-70 f2.8
                  Nadien even mogen mee 'spelen'. Toestel is erg solide , ligt zeer goed in de hand , zeer goede EVF , snelle focus ( heeft trouwens wel 3D focus tracking ! ) ….. Ik ben verkocht. Wacht nog even de DPReview af om uiteindelijk de Z6 te bestellen ( bij Grobet ). Bestellingen die nog geplaatst worden dit jaar krijgen er een gratis XQD 64Gb kaart bij. Kan trouwens ook de toekomstige CFexpress kaart in daar de XQD kaarten moeilijk te verkrijgen zijn.
                  Iedereen was toch wel erg enthousiast .
                  My flickr

Comment

De nieuwe S-lens 24-70 f4 zou zeker beter zijn dan de huidige 24-70 f2.8
                    Bedankt voor uw ervaringen... Indien bovenstaande zou correct zijn heeft Nikon dit goed gedaan... Voor travel en allround is zo'n 24-70/F4 ideaal en niet te zwaar...( en betaalbaar in kit)

Comment

De hoge verwachtingen naar kwaliteit zal Nikon wel inlossen, maar naar betaalbaarheid....kweetnogzonie …..

Comment

Bedankt.
                        Ik ben heel benieuwd naar de Z6.
                        Als de 4.0 24-70 S lens al "beter" moet zijn dan de F mount 2.8 24-70 wat moet de nieuwe S versie 2.8 24-70 dan wel niet gaan doen...nogal een statement van Nikon.
                        ik wou eerst voor de Z7 gaan maar twijfel steeds meer. Voor het verschil kun je mooi glas kopen.

Comment

Ja, is zo. Ik kies daarom normaal ook voor de gewone A7x ipv A7Rx. Ik heb dan ook geen 42 Mp nodig ;-)
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Nikon beweert dat de nieuwe S lens , 24-70 f4 direct het best scoort vanaf f4 en niet meer zoals de vorige lenzen na één stop dicht te draaien.
                            Eveneens erg handig is dat je met de instelring verschillende instellingen zoals ISO , belichtingscorrectie , diafragma , …. kunt toewijzen .
                            My flickr

Comment

Aangezien ik helemaal opnieuw begin, de Canon EOS R heeft wel een volledig tilting screen. De 24-105mm is wel een mooie lens in plaats van een 24-70...

Comment

Gisterenavond naar de 'Pre-Launch' geweest van de Nikon Z toestellen bij Grobet in Antwerpen. Mooi georganiseerd , veel volk , glaasje wijn ,.....
                                De Nikon technisch vertegenwoordiger heeft toch wel alles in detail uitgelegd , ongeveer 1 uur geduurd.
                                Wacht een prachtig toestel !! Indien we Nikon mogen geloven gaan ook de nieuwe S-lenzen de beste lenzen zijn die Nikon ooit gemaakt heeft. De nieuwe S-lens 24-70 f4 zou zeker beter zijn dan de huidige 24-70 f2.8
                                Nadien even mogen mee 'spelen'. Toestel is erg solide , ligt zeer goed in de hand , zeer goede EVF , snelle focus ( heeft trouwens wel 3D focus tracking ! ) ….. Ik ben verkocht. Wacht nog even de DPReview af om uiteindelijk de Z6 te bestellen ( bij Grobet ). Bestellingen die nog geplaatst worden dit jaar krijgen er een gratis XQD 64Gb kaart bij. Kan trouwens ook de toekomstige CFexpress kaart in daar de XQD kaarten moeilijk te verkrijgen zijn.
                                Iedereen was toch wel erg enthousiast .
                                Klinkt allemaal zeer goed. Heb je ook eigen objectieven met de adapter kunnen testen?

Comment

Working...
                                X