Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

    Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
    Het is niet voor niets,dat canon momenteel volop aan het werken is aan een ff systeemcamera,als antwoord op het succes van de a7 REEKS;
    eerst zien dan geloven. tzou mooi zijn maar dat gerucht is ooit nog al eens rond gegaan. En als het dan een even geweldige poging is als de eos M zalt nie veel succes kennen. persoonlijk zou ik het wel tof vinden, een kleiner systeem naar mijn 5d.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #32
      Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
      Moest toch naar de garage dus daarbij es gepasseerd bij A&C, nog een extra optie gezien: Leica D-Lux :-)
      Ietwat groter, maar grotere sensor (minder pixels), maar wat doet twijfelen: de handige bediening. Alles staat op de body of lens, terwijl je bij de RX100 eerder in de menu's moet duiken.
      Prijs is +/- the same.

      duuuuuuuus: iemand ervaringen met die Leica? (ik vind het moeilijk vergelijken, vooral omdat (in mijn ogen) ze altijd veel duurder zijn dan een zelfde kwaliteit camera van een ander merk).

      Ik heb ook nog voor deze keuze gestaan vooraleer ik mijn GM5 kocht.
      Doorslag was voor mij... ik zeg er wel bij VOOR MIJ ... dat ik met de GM5 een zeer compact toestel heb terwijl ik hem ook kan gebruiken als back up body voor mijn M43 systeem.
      Nu .. dit is irrelevant voor jou.. maar feit is dat ik ook aan het vergelijken was tussen de D-Lux en de LX100


      De Leica D-Lux is niet meer of niet minder dan een Panasonic LX100 met dezelfde beeldkwaliteit en dezelfde mogelijkheden.

      De D-Lux heeft geen Grip zoals de LX en is daarom wel mooier in mijn ogen.
      De D-Lux heeft 3 jaar garantie tegenover 2 jaar voor de Panasonic
      De D-Lux is geleverd met Lightroom
      De D-Lux is 340 euro duurder dan de LX100
      AF van beiden is sneller dan de Sony RX100 ongeacht het model en daar zit die DFD voor iets tussen (FZ1000 is hiermee uitgerust en ook GH4 als ik me niet vergis en de GX8)

      De Pana/Leica heeft de beste DOF controle van alle compacts met zoomlens die er op de Markt te verkrijgen zijn.
      Sensor is M43 maar door Multi Aspect ratio is de cropfactor 2.2


      Hieronder DOF Grafiek LX100/D-LUX

      Bron: http://www.dpreview.com/reviews/pana...ix-dmc-lx100/9
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #33
        Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

        thanks voor de info... wordt nog beetje wikken en wegen, hoewel ik nog steeds meest neig naar die Sony.

        Comment


        • #34
          Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

          Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
          eerst zien dan geloven. tzou mooi zijn maar dat gerucht is ooit nog al eens rond gegaan. En als het dan een even geweldige poging is als de eos M zalt nie veel succes kennen. persoonlijk zou ik het wel tof vinden, een kleiner systeem naar mijn 5d.
          bof ...
          http://www.canonrumors.com/full-fram...the-works-cr2/

          Comment


          • #35
            Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
            Als je meer dan af en toe de moeilijke hoeken van fotografie raakt, zoals snelheid en licht,
            kun je het best bij een spiegelreflex blijven.
            Adrie
            Die snap ik wel... op m'n D5100 bvb heb ik een 10-24 lens, zalig dingetje, gebruik ik erg graag in interieurs en musea. Kan met z'n breedhoek een pàk meer 'vangen' dan m'n 28-200! En zéker tov een compactje!
            Know what you know, and don't know what you don't know.

            Comment


            • #36
              Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

              Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
              Die snap ik wel... op m'n D5100 bvb heb ik een 10-24 lens, zalig dingetje, gebruik ik erg graag in interieurs en musea. Kan met z'n breedhoek een pàk meer 'vangen' dan m'n 28-200! En zéker tov een compactje!
              Cool ! moet je mij eens uitleggen wat jij méér "vangt" met je 10-24mm op je D5100 dan iemand anders met een 10-18mm op een A6000 compactje

              Comment


              • #37
                Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Cool ! moet je mij eens uitleggen wat jij méér "vangt" met je 10-24mm op je D5100 dan iemand anders met een 10-18mm op een A6000 compactje
                mja, akkoord, maar ik zat eerder met de RX100iii in gedachten.
                Know what you know, and don't know what you don't know.

                Comment


                • #38
                  Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

                  Muug, Stefan_C... ik was er een weekje tussenuit
                  Is er bij jullie al een beslissing gevallen?
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #39
                    Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

                    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                    Muug, Stefan_C... ik was er een weekje tussenuit
                    Is er bij jullie al een beslissing gevallen?
                    Hoe meer ik lees hoe meer die RX100 eruitkomt. Er lijkt ook niet zoveel concurrentie voor de RX100 als ik het zo bekijk. Geen concurrent zet er iets gelijkwaardigs tegenover.

                    Enige wat ik bij die panasonic/leica aantrekkelijker vindt is die bediening (ik hou wel van die logische wieltjes) en de iets grotere sensor, maar die heeft wel stuk minder pixels, waardoor ik denk dat dit mss wel mekaar compenseert? Ik weet dat grotere sensor en minder pixels spreekt in voordeel van minder ruis bij hogere is, maar met 20 vs 13Mp 'verlies' je wel wat bij het verschalen lijkt me?

                    Comment


                    • #40
                      Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                      Hoe meer ik lees hoe meer die RX100 eruitkomt. Er lijkt ook niet zoveel concurrentie voor de RX100 als ik het zo bekijk. Geen concurrent zet er iets gelijkwaardigs tegenover.

                      Enige wat ik bij die panasonic/leica aantrekkelijker vindt is die bediening (ik hou wel van die logische wieltjes) en de iets grotere sensor, maar die heeft wel stuk minder pixels, waardoor ik denk dat dit mss wel mekaar compenseert? Ik weet dat grotere sensor en minder pixels spreekt in voordeel van minder ruis bij hogere is, maar met 20 vs 13Mp 'verlies' je wel wat bij het verschalen lijkt me?
                      Mijn mening is ook dat er geen evenwaardig alternatief is voor een RX100.
                      Over de pixels zou ik mij eerlijk gezegd weinig zorgen maken. Vergeet niet dat een 4/3 sensor ongeveer 2x het oppervlak heeft van een 1-inch sensor. Die 13MP gaan je even goeie beelden opleveren als de 20MP van de Sony, met als voordeel dat je meer met scherptediepte kan spelen. Voor de beeldkwaliteit zou ik de Panasonic kiezen, maar de Sony is de kleinste. Hij is steengoed en kan echt overal mee.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #41
                        Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                        Enige wat ik bij die panasonic/leica aantrekkelijker vindt is die bediening (ik hou wel van die logische wieltjes)
                        Nog even specifiek daarover...
                        Ik gebruik de Sony nu in volledig manuele stand op auto-ISO. Zelf sluitertijd en diafragma kiezen en gewoon opletten dat je niet tegen de iso-grens (flikkerende cijfertjes) aanloopt.
                        Sterker nog, ik ben mijn Fuji nu ook op die manier gaan gebruiken, terwijl ik vroeger steevast voor de Aperture priority koos op een paar uitzonderingen na.

                        De Sony mist zeker wat bedieningsmogelijkheden, maar er zit een uitstekende intelligent auto functie op (voor mijn vrouw) en je kan mits wat custom configuratie het omslachtige menu wel grotendeels omzeilen. Zo heb ik het snelmenu ingesteld met mijn voorkeurfuncties en zit de exposure compensation onder de drukknop van het draaiwieltje. Daarmee kan ik nu goed overweg zonder al teveel gepruts. In vergelijking met mijn Fuji of vroeger mijn Canons is het wel een beetje wennen, maar ik ben zeer tevreden. Mijn Panasonic FZ150 ligt wel wat dichter bij de klassieke bediening van een SLR en is daardoor intuitiever. Misschien heb je dat gevoel nu ook bij de Panasonic die jij overweegt.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #42
                          Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                          Mijn mening is ook dat er geen evenwaardig alternatief is voor een RX100.
                          Over de pixels zou ik mij eerlijk gezegd weinig zorgen maken. Vergeet niet dat een 4/3 sensor ongeveer 2x het oppervlak heeft van een 1-inch sensor. Die 13MP gaan je even goeie beelden opleveren als de 20MP van de Sony, met als voordeel dat je meer met scherptediepte kan spelen. Voor de beeldkwaliteit zou ik de Panasonic kiezen, maar de Sony is de kleinste. Hij is steengoed en kan echt overal mee.
                          wat ik me hierbij momenteel bedenk:
                          - ik heb de panasonic (of de leica, maar zelfde toestel bijna) ook in handen gehad, en die is mss wel iets groter dan de sony, maar die past evengoed nog in de vestzak (in de broekzak moet hij niet, daar zit al de gsm in de ene en de sleutels en muntstukken in de andere :-)). Qua draagbaarheid zie ik geen groot verschil (voor mij)
                          - doel is gebruik op scherm/web/digitale fotoframe/ipad en afdruk tot misschien A4/A3. Als ik ff reken is die 13Mp toch voldoende daarvoor.

                          Zou je met deze in het achterhoofd nog voor de sony rx100 gaan of toch voor de panasonic (of de leica)?

                          Comment


                          • #43
                            Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

                            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                            Nog even specifiek daarover...
                            Ik gebruik de Sony nu in volledig manuele stand op auto-ISO. Zelf sluitertijd en diafragma kiezen en gewoon opletten dat je niet tegen de iso-grens (flikkerende cijfertjes) aanloopt.
                            Sterker nog, ik ben mijn Fuji nu ook op die manier gaan gebruiken, terwijl ik vroeger steevast voor de Aperture priority koos op een paar uitzonderingen na.
                            Op reis voor bv een landschap op gebouw overdag doe ik het vaak in Aperture priority.
                            Eens ergens in een moeilijkere situatie qua licht ga ik ook op M met de auto ISO. Op reis in smalle gangen en grotten heb ik dit vaak gedaan tot iso 6400-12800, dit omdat statief niet toegelaten of mogelijk was, en de resultaten zijn nog steeds zeer bruikbaar (wel op een D810 ).

                            Comment


                            • #44
                              Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

                              Ik heb gekozen maar nog niks beslist
                              in de prijsklasse van de RX100iii zou ik zonder twijfel durven gaan voor de Pana LX100 : grotere sensor is beter bij weinig licht. Het verschil volgens dpreview is aanzienlijk.

                              Wat de afmetingen betreft is er in mijn ogen echt weinig verschil:
                              merk/model/L/B/H/gewicht in gram
                              sony rx100iii 102 58 41 290
                              panasonic LX100 115 66 55 393
                              MAAR ik heb ze nog niet in mijn handen gehad.

                              En verder zou ik de gigantische zoom van de erg compacte TZ70 of de HX90V kiezen. Om vooral buiten te gebruiken natuurlijk. Spijtig dat dpreview die niet uitgebreid getest heeft.
                              Het ergelijke aan mezelf is dat ik nu hard aan het twijfelen geslagen ben. Ik ben bang geworden om mijn DSLR te verkopen, omdat ik schrik heb dat ik met die compactjes een miskoop zou doen, dat ik teveel de kwaliteit van mijn D5100 ga missen.
                              Know what you know, and don't know what you don't know.

                              Comment


                              • #45
                                Re: DSLR te groot, liever compacte alleskunner, maar welke ????

                                Hier vind je reviews van de TZ70 en HX90V:


                                Rudi

                                Comment

                                Working...
                                X