Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Re: Sony A7 and A7R full-frame mirrorless ILC cameras
Hoi,
DigitalRev...
Een company uit Hong Kong.
Niks mis mee, maar denk aan de vervoerskosten, invoerrechten en BTW.
Om het dan nog maar niet over garantieclaims te hebben.
Zo, dan is nú uw zin wel voorbij.
Als je nog wat rondneust op het internet kan je de A7+zoom zelfs voor 1405 vinden.
Wat die sensorstabilisatie betreft: toen de A100 uitkwam stonden er bij de fotohandel van die opengewerkte modellen van die sensor. Wie het zich nog herinnert weet wat een constructie dat was! En dat was APS-C! Voor mij hoeft stabilisatie niet eens.
De "boekskes" zijn het eens: hij is razendsnel, ook met oude lenzen via de LA-EA4, en de A7r klopt alle resolutietesten.
Nu nog een interessante reeks lenzen, graag betaalbaar
Neen antibibber hoeft niet echt.Mijn A580 heb ik standaard met uitstekend resultaat op 400 ASA staan.Dus ik veronderstel dat ik de A7 gemakkelijk standaard op 800 ASA kan zetten.Dus waarom nog stabilisatie.
...Wat die sensorstabilisatie betreft: toen de A100 uitkwam stonden er bij de fotohandel van die opengewerkte modellen van die sensor. Wie het zich nog herinnert weet wat een constructie dat was! En dat was APS-C! Voor mij hoeft stabilisatie niet eens...
Neen antibibber hoeft niet echt.Mijn A580 heb ik standaard met uitstekend resultaat op 400 ASA staan.Dus ik veronderstel dat ik de A7 gemakkelijk standaard op 800 ASA kan zetten.Dus waarom nog stabilisatie.
Kom, kom, heren. Het is inmiddels 2014, we zijn inmiddels gewend dat het rolletje passé is en vooruitgang is niet te stoppen.
Beeldstabilisatie is een modern middel om met langere sluitertijden tóch haarscherpe beelden te produceren.
Daardoor kan je onder moeilijkere omstandigheden langer zonder statief en/of flits doorgaan met fotografie .
Ieder merk maakt er gebruik van, ook Sony. Dus waarom niet in de A7 en wel in de A99??
Techniek is niet het probleem, deze moet alleen toegepast worden. En daar zijn die knappe koppen dan weer voor.
Vooralsnog een gemiste kans om een perfecte (of bijna perfecte) camera te maken.
...vind ik...
kuch, kuch... Jozef, inmiddels noemen ze het geen 400 ASA meer... maar ISO 400.
De techniek is inmiddels zover dat er probleemloos met ISO 1600, ISO 3200 en verder gefotografeerd moet kunnen worden.
Sony heeft wel degelijk optische stabilisatie (in de lenzen), zoals al die andere merken.
Adrie, je haalt zelf de hogere, nu werkbare, ISO waarden aan. Bij een hogere ISO horen hogere sluitertijden. Dan is stabilisatie toch maar een bijkomend extraatje? Net zoals een ingebouwde flits trouwens (tenzij als trigger voor een externe).
Ken je het grootste verschil tussen analoog en digitaal?
Met een analoog toestel kon (kan) je de kwaliteit van de opname bepalen door de filmkeuze. Met een digitaal toestel ligt die al vast bij de aankoop!
De kitlens 28-70mm heeft wel stabilisatie in de lens.Uiteraard wanneer je met de LA EA4 adapter Sony en Minolta lenzen zet,heb je geen stabilisatie meer.Maar zoals hiervoor aangehaald wordt dit minder noodzakelijk door de hogere ISO waarden die momenteel mogelijk zijn.Ik vermoed dat ik met de A7 op ISO 800 zelfs betere resultaten kan halen dan bv.met mijn A200 op ISO 200
Even ter verduidelijking:
Binnen de sony alpha reeks zijn er 2 mounts (lensvattingen)
- A-mount –> DSLR/SLT, hebben in body-stabilisatie niets wijst erop dat dit zal veranderen.
- E-mount –> ILC (NEX-reeks en A7),in lens-stabilisatie. Zijn verschillende E- mount lenzen (NEX) met ingebouwde stabilisatie (OSS) beschikbaar, inclusief snelle primes, zijn ook bruikbaar op A7 ( APS-mode).De nieuwe FE lenzen met name A7 kitlens (28-70mm) de 24-70 en de 70-200mm hebben OSS. FE-primes momenteel geen OSS. IS in body had interessanter geweest maar sony heeft gekozen voor compactheid, sommige willen de grootste hebben zij de kleinste
Hoi,
Pevece15, u maakt het goed duidelijk wat en waarvoor de Sony lenzen zijn. Prima.
In body IS was beter geweest, want als ik nu het komend Tamron "lensje" 150-600 koop en via de adaptor aan de A7 knoop.
Dan heb ik geen stabilisatie tot m'n beschikking en dat zou (denk ik) toch wel een must zijn... om daarmee een vliegtuigje te pakken.
Dus voor de A7 heb je dan eigenlijk maar 2 echte lenzen, de 24-70 en 70-200... da's weinig.
Huugooke en Jozef13, ik zou nog wel eens graag met u een dagje in kerken en zulke gebouwen willen gaan fotograferen.
Om met u van praktische gedachten te wisselen over het wel en wee én de (positieve) gevolgen van beeldstabilisatie.
Verder in "discussie" in dit topic ga ik niet, het gaat over de Sony A7 en A7R. Niet over beeldstabilisatie...
Jammer dat die beeldstabilisatie dan niet in de adapter ingebouwd kan worden (of zou dat wel kunnen?). Veel kans dat een pak A-mountgebruikers met hun tas vol metalen Minolta objectieven richting A7(r) zou gaan, niet?
LA-EA2 en 4 adapters zijn al vrij unieke adapters welke de mogelijkheid bieden de A7’s ook voor sport te gebruiken, maar IS inbouwen behoort niet tot de mogelijkheid. Je hebt ook weinig aan IS indien onderwerp in beweging.Met juiste adapter behoudt elke lens IS functionaliteit ook de Tamron’s. IS in body had een pluspunt geweest, dat is zeker zo, al die vintage, M en A-mount lenzen zouden dan ook gestabiliseerd zijn.Als ik de fora zo zie zijn het buiten de NEX vooral Nikon, Canon en ook een aantal Leica gebruikers die de a7’s kopen. Dit vooral voor zijn kwaliteiten, compactheid en de mogelijkheid van lenzen reeds in het bezit nog ten volle te kunnen gebruiken.
Misschien weet u het niet,maar er bestaat nog steeds zoiets als een statief.Hetgeen ik ook veel doe is mijn toestel(A580) op een stoel of een tafel zetten en dit te gebruiken als statief via gebruik van de liveview,die tussen haakjes bij Sony uitstekend is
Als je dat review leest, dan merk je toch dat Sony op welbepaalde vlakken de grote vernieuwer en trendsetter is, maar op andere vlakken nog veel te leren heeft. Zo staat de EVF, en al wat bij het live view hoort, boven kritiek verheven, maar de ergonomie niet fantastisch en ook het menu kan beter en gebruiksvriendelijker.
Ja, ik had veel belangstelling voor de A7 maar nu toch ook iets minder.
Investeren in een merk dat nogal snel met een nieuwe mount komt is ook een risico...
Ik lees precies tussen de lijnen dat de A7R wel beter zou zijn (zelfs contrast AF in low light zou beter werken (door meer pixels?)
Ik vond het al eigenaardig dat A7 ook bij DxO niet aan D600/D610 kan tippen terwijl de A7R gelijkwaardig is aan D800...
Moeilijk om te beslissen... ..Je leest zoveel tegenstrijdigheden (cameralabs en imageresource claimen dat jpeg van de Sony's super is)
Comment