Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NR gokt op een D7100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: NR gokt op een D7100

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Ja, ik wacht tot er eindelijk eens een goeie mirrorless op de markt komt zodat anderen terug weten wat de benchmark is
    Die zijn er al
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Mijn exemplaar is gereserveerd . Zal naast de D300 als tweede body gebruikt worden, of omgekeerd. Nog even getwijfeld of de D800 geen betere keuze zou zijn maar het kostenplaatje is me dan te hoog. Wachten op een D400 heeft niet veel zin meer denk ik en als deze er toch komt dan krijg ik het D300-D7100 duo wel gesleten op de tweedehandsmarkt .
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

Comment

Al bekend hoe het met de ISO prestaties zit?
        Dit zou wel is een goede tussenpool kunnen zijn tussen de D90 en de D600...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
          Al bekend hoe het met de ISO prestaties zit?
          Dit zou wel is een goede tussenpool kunnen zijn tussen de D90 en de D600...
          De prestaties van de D5200 waren als bij de beste in APS-C land dus ik vermoed dat we wel eens goede resultaten mogen verwachten van de nieuwe sensor die gebruikt is in de D7100.
          Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
            De prestaties van de D5200 waren als bij de beste in APS-C land dus ik vermoed dat we wel eens goede resultaten mogen verwachten van de nieuwe sensor die gebruikt is in de D7100.
            Dan wacht ik nog even hoopvol!

Comment

Ik maakte me geen zorgen hoor. Ik vind het een prima zaak 16 miljoen pixels 39 af punten...prima zo. Samen met m'n D90 en wat glas, meer dan voldoende. Maar het lijkt me wel een heel leuke camera die D7100.

Comment

Lijkt op eerste zicht niet slecht, als opvolger voor mijn D90.
                Nu enkele reviews afwachten.
                En die prijs ... 1200 euro.... een 3-tal maanden wachten, dan zit hij wel onder de 1000 euro
                Nikon Df

Comment

ik wilde mijn oude D90 vervangen door de D5200, tot ik die D5200 eens vast pakte en wat aan prutste. Vlug aan de kant gelegd, voelde niet goed aan, miste het venstertje bovenaan de camera, het tweede draaiwieleke... Deze D7100 lijkt me echter een veel waardiger kandidaat om over te stappen vanaf de D90.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

Comment

Op de website van Nikon staat hij toch nog tussen de consumentencamera's, dus misschien mogen we toch nog hopen dat de D400 er ooit komt...
                    Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

Comment

Dpreview spreekt toch over de nieuwe "flagship DX camera" die de D300s vervangt.
                      Ben benieuwd naar de prestaties van de 24mps sensor.

En wachten op Canon met een waardige tegenstrever en opvolger van de 7D.
                      Last edited by palombian; 22 februari 2013, 20:32. Reden: typo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Dpreview spreekt toch over de nieuwe "flagship DX camera" die de D300s vervangt.
                        Benieuwd in de prestaties van de 24mps sensor.

En wachten op Canon met een waardige tegenstrever en opvolger van de 7D.
                        Tegen al mijn principes in ben ik met deze camera een "early adopter". De bedoeling is dat ik de D7100 naast mijn D300 zal gebruiken. De extra megapixels zullen welkom zijn bij landschapsfotografie en wat meer cropmogelijkheden bieden bij macro- en vogelfotografie. Aangezien ik meestal in RAW+JPEG fotografeer maak ik mij het meeste zorgen over de buffer van de D7100. Grote voordeel is dat ik er mijn geld niet mee moet verdienen dus een gemiste foto is het einde van de wereld niet .
                        Flickr - JAlbum

Comment

Ik laat hem maar weer voorbij gaan. Zo'n buffer is een lachertje.
                          Een trage burst van 1 sec
                          Ik vond de D7000 ook al zo klein en plastiekerig . Dit zal niet anders zijn.
                          Waar is die D400 toch????

Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaiphia Bekijk bericht
                            Op de website van Nikon staat hij toch nog tussen de consumentencamera's, dus misschien mogen we toch nog hopen dat de D400 er ooit komt...
                            Bij de professionele reeks staan ook nog de D3s en de D3x
                            Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                              Bij de professionele reeks staan ook nog de D3s en de D3x
                              Zijn dat opeens geen professionele toestellen meer?
                              Johan G: De D7100 wordt geclasseerd als semi-pro en ze hebben zelf gezegd dat dit niet de vervanging is voor de D7000, maar een nieuwe klasse camera is (waarschijnlijk tussen D7000 en D300s). Ik veronderstel dus dat deze body nog beter gemaakt zal zijn dan de D7000 (wat een goede body is, voor mij was hij ook wat klein zonder de grip, maar voor mensen met geen grote handen is dit zeker en vast geen probleem).
                              En burst van 1 seconde, denk het niet: mijn D7000 haalt er nu 2 seconden in raw (11-12/burst nogvoor hij begint te vertragen)er zijn er enorm veel in jpeg large en maximale settings (ben gestopt aan 50). De meeste sportfotografen gebruiken jpeg, dus ik denk niet dat er iets mis zou zijn met de oneindige buffer. (ik veronderstel dat de D7100 nog beter zal zijn, of ben ik hier verkeerd in?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                                Zijn dat opeens geen professionele toestellen meer?
                                Johan G: De D7100 wordt geclasseerd als semi-pro en ze hebben zelf gezegd dat dit niet de vervanging is voor de D7000, maar een nieuwe klasse camera is (waarschijnlijk tussen D7000 en D300s). Ik veronderstel dus dat deze body nog beter gemaakt zal zijn dan de D7000 (wat een goede body is, voor mij was hij ook wat klein zonder de grip, maar voor mensen met geen grote handen is dit zeker en vast geen probleem).
                                En burst van 1 seconde, denk het niet: mijn D7000 haalt er nu 2 seconden in raw (11-12/burst nogvoor hij begint te vertragen)er zijn er enorm veel in jpeg large en maximale settings (ben gestopt aan 50). De meeste sportfotografen gebruiken jpeg, dus ik denk niet dat er iets mis zou zijn met de oneindige buffer. (ik veronderstel dat de D7100 nog beter zal zijn, of ben ik hier verkeerd in?)
                                De buffer van de D7100 is misschien even groot of groter, maar de bestanden zijn ook groter. Er kunnen dus minder bestanden in de buffer. 6 á 7 foto's in RAW en de buffer zit vol bij de D7100.
                                Op dat gebied scoort de D7000 dus nog ietsje beter.
                                Nikon D7000 en wat lenzen.
                                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Working...
                                X