Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat raadt u mij aan om dit te bewerkstelligen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wat raadt u mij aan om dit te bewerkstelligen?

Hallo,

ik wil graag een nieuwe fototoestel kopen. Een fotocamera die ook kan filmen en shots kan maken net als in deze video.
    Wat geraad u mij aan? Welke lenzen zijn juist om te gebruiken?

http://www.youtube.com/watch?v=iYqlsMHKRsg

Re: wat raad u mij aan om dit te bewerkstelligen?

Is waarschijnlijk gefilmd met een canon 5D mark II of 5D mark III. Lens met een canon 50mm 1.8 kan je ook veel van die shots maken. Maar verwacht niet dat je als je dit materiaal aanschaft dat je zo maar ineens videoclips kan/mag schieten. Zeker als je met dslr's filmd is het waarschijnlijk makkelijker om eerst fotografie te leren en dan pas in film te duiken zodat je een goede basis hebt.
    Last edited by Franciskine; 9 februari 2013, 13:33.

Comment

Re: wat geraad u mij aan om dit te bewerkstelligen?

Zo een filmpje maken is echt niet eenvoudig, vergis je daar niet in. Je hebt verschillende rigs nodig voor horizontale/verticale bewegingen te maken. Zomaar uit de losse hand is uit den boze. En dan moet je nog voor goed geluid zorgen met externe microfoons. Je gaat ook manueel moeten focussen, de meeste dslr's hebben zowiezo geen of een gebrekkige autofocus tijdens filmen.

Als je dit in acht neemt kan je met zowat elke dslr zo een video maken.

Wil je een camera voor nu en dan wat video's mee te nemen van je kinderen of zo, dan is een systeemcamera een goede keus want hebben ook goede AF tijdens filmen.

Wil je per se een dslr met autofocus dan denk ik dat een Sony SLT de beste keuze is want je krijgt fasedetectie AF, dat vind je bij de andere merken niet. Focus peaking is ook handig als je manueel wilt focussen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Zoals dit filmpje: heb je meer dan 10.000€ om materiaal te kopen? En heb je enorm veel ervaring? Beste videodslr is momenteel de D800, zelfs op vlak van iso (5Dmk3 gebruikt constant anti-ruis en daardoor zijn de beelden zeer onscherp in vergelijking met zijn concurrentie). Maar belangrijker zijn lenzen: zou gaan voor ai-s lenzen omdat deze fantastische manuele focus hebben en ook scherp zijn. Of je kan naar Zeis ZF lenzen gaan als uw budget een stuk hoger ligt. 24mm, 35mm en 85mm zouden 99% van dit filmpje kunnen filmen. Een jib en shoulder rig moet je ook zeker hebben, zou kijken naar zacuto voor een lcd-vergroter.

Comment

kan verkeerd zijn maar ik twijfel dat dit met DSLR gemaakt is, er is ook geen goedkope lens gebruikt voor deze opname.
          maar als je het meest wil bereiken met DSLR zonder veel extra materiaal denk ik dat de sony a99 het meest aangewezen is, toestel is heel erg afgestemd op video.
          je moet weten dat je optische zoeker bij klassieke DSLR uitgeschakeld is tijdens video, dus je moet gebruik maken van dat klein LCD schermpje om scherp te stellen wat hopeloos is, alhoewel optische zoeker zou ook al niet veel beter zijn, daarom maakt men meestal gebruik van een extern groter scherm dat men op of naast toestel plaatst.
          de sony a99 heeft elektronische zoeker die natuurlijk ook werkt tijdens video en daarbij een systeem focus-peaking genaamd waarmee je manueel kunt scherpstellen wat het extra scherm min of meer overbodig maakt.
          a99 behoudt in tegenstelling tot DSLR snelle AF in video mode.
          ook niet onbelangrijk is dat a99 50/60fps (volle beelden) kan registreren , als je bvb drummer of snel gitaarwerk wenst te filmen geeft dit toch een aanzienlijk verschil.
          daarbij is het toestel vrij goed uitgerust met verschillende functies typisch voor video.
          biedt ook nog een aantal praktische voordelen voor gewone fotografie.

zou ook eens kijken naar panasonic G5 en sony nex-6 en nex-7, zullen wel meer gevoelig zijn aan ruis dan FF-DSLR, maar bieden toch een aantal praktische voordelen toz van klassieke DSLR.

typisch video camera waar je ook foto's kun mee maken is de sony VG-900, is nog min of meer betaalbaar.

Comment

leuke promotie hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              leuke promotie hoor.
              grt,bouk.
              Ben daar nog niet van overtuigd. Het is niet omdat het NL van TS schabouwelijk is, dat de topic meteen verdacht is.
              (of doel je op de Sony promotie van P? )
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Peurte, heb je al eens met de a99 gewerkt voor video? Ik heb er even mee kunnen werken en heb de filmpjes achteraf bekeken en was totaal niet onder de indruk. Qua beeldkwaliteit geen vergelijk met de D800. Wat wel nog een goedkopere optie is voor de D800 is een olympus om-d: bijna even scherpe video als D800 en met ingebouwde stabilisatie. Iets minder goed bij weinig licht en wat minder dynamisch bereik, maar onklopbaar voor zijn prijs.

Comment

Heb er verder geen benul van, maar als ik het zo zie is het een professioneel filmpje. Dat is waarschijnlijk niet geschoten met een halfbakken camera (lees fotocamera), maar met goed spul. Daarnaast is regie en montage zodanig dat je dat als amateur niet zomaar even nadoet.
                  Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                  lidnummer: BD0371NL

Comment

Je moet weten dat hoe minder pixels je hebt op de sensor hoe beter de video beeldkwaliteit is, in video gebruik je immers maar 2mp van de 24 of 36mp . Hoe meer mps hoe kleiner de pixels ....dus in het nadeel van de D800 !!.
                    Typische video sensor heeft voor HD maar rond de 2mps maakt ook dat kwaliteit van video toestellen merkelijk beter is dan van DSLR toestellen, ook wat rolling shutter en moire betreft.
                    In welk formaat heb jij opnames gemaakt, welke instellingen, welke converter en diafragma heb je gebruikt, op wat heb je video bekeken of verwerkt. Ik kijk meestal rechtstreeks in AVCHD op 50inch scherm om te beoordelen.
                    misschien dit eens bekijken
                    Sorry, we couldn’t find that page

Comment

Peurte, dat van die minder pixels hoe beter de beeldkwaliteit is de grootste zever dat ik ooit gehoord heb...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        Peurte, dat van die minder pixels hoe beter de beeldkwaliteit is de grootste zever dat ik ooit gehoord heb...
                        Is nochtans vrij simpel hoor, als je bij zelfde sensor formaat een sensor neemt met 24mp of eentje met 36mp dan zullen in het geval van 24mp de pixels groter zijn dan van een 36mp sensor.
                        Hoe groter je pixel hoe beter de kwaliteit per pixel wordt en vooral de gevoeligheid. Nu als je gebruikt maakt van alle pixels, zoals in de fotografie het geval is, wordt tot op een bepaalt punt het voordeel van grotere pixels teniet gedaan door het groter aantal mp, maar bij video is dit anders je hebt hier immers een fixed resolutie.
                        Nu bij full HD video heb je maar een resolutie van 1080 x 1920pixels dus ruwweg 2mp.
                        Dus daar wordt maar een deel van de sensor gebruikt voor video, dit verklaart ook het moiré probleem bij video en het rolling shutter effect

Typische video sensors bevatten maar het aantal mp nodig voor video, dit maakt dat je pixels vrij groot worden, grotere gevoeligheid, betere beeldkwaliteit, weinig of geen moire, geen of zeer laag rolling shutter effect. Die toestellen zijn uiteraard niet goedkoop. zoals de bvb de NEX-FS100 zou inderdaad ideaal geschikt zijn voor de doeleinden van de topic starter maar daar hangt uiteraard een prijskaartje aan.
                        in volgende video opname met dit toestel zij de buitenopnames gemaakt met enkel aanwezig licht http://vimeo.com/groups/fs100/videos/21366307.
                        reclame film http://vimeo.com/groups/fs100/videos/21389725
                        momenteel zijn de 4k toestellen op de markt (8,2mp), uiteraard nog een stukje duurder maar schitterend van beeldkwaliteit.
                        In Antwerpen staat een 4k TV toestel opgesteld juist naast de parking aan de boerentoren, paar 100meter van Grobet, je kunt er niet naast kijken.

Sony heeft in interview geantwoord op de vraag waarom ze niet hun 36mp sensor, welke ze nu verkopen aan nikon en gebruikt wordt in de d800, niet gebruikt hebben in de a99, en het antwoord was kort en duidelijk, omdat de 36mp sensor minder geschikt is voor video. Is ook de reden dat de d800 maar 25/30fps aankan de a99 daarentegen en zoals alle sony en panasonic toestellen 50/60fps.
                        Last edited by puerte; 11 februari 2013, 12:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          Sony heeft in interview geantwoord op de vraag waarom ze niet hun 36mp sensor, welke ze nu verkopen aan nikon en gebruikt wordt in de d800, niet gebruikt hebben in de a99, en het antwoord was kort en duidelijk, omdat de 36mp sensor minder geschikt is voor video. Is ook de reden dat de d800 maar 25/30fps aankan de a99 daarentegen en zoals alle sony en panasonic toestellen 50/60fps.
                          Joepie, een discussietopic !

Wou gewoon even meegeven dat het niet is omdat Sony zegt dat hun 36 MP sensor minder goed is voor video, dat dat daarom ook zo is.
                          Denk maar aan EIZO schermen die regelmatig Samsung panelen gebruiken, ze geven gewoon de goede kwaliteit door aan de andere fabrikanten en verkopen onder eigen naam de "minder" goede versies.
                          Alleen zullen ze dat wel niet zeggen in een interview.

Zo ook Sigma die soms lenzen maken voor de grote merken. De beste gaan naar de grote merken, de "mindere" verkopen ze zelf.
                          Dat zullen ze ook niet zeggen in een interview.

En zo heb je nog hopen voorbeelden natuurlijk.

Maar dit maar terzijde, want wat de eventuele betere filmkwaliteit van een Sony a99 tov de Nikon D800 betreft, ga ik nu niet tegenspreken of bevestigen, daar heb ik geen ervaring mee.
                          Last edited by TimberWolf; 11 februari 2013, 18:04.
                          Nikon D800 + MBD12 | Nikon D7000 + MBD11 | Nikon 14mm to 400mm | ...

Comment

canon heeft vandaag aangekondigd doormiddel van een service upgrade 4k 25fps video recording mogelijk te maken met de EOS-1D C professional DSLR (HD= 2mp 4k=8mp). Dit betekent een grote verbetering wat DSLR videokwaliteit betreft, immers 8 van de 18mp zullen in dit geval gebruikt worden voor 4k video. Hopelijk volgen de andere producenten deze trend.
                            http://www.usa.canon.com/cusa/suppor...01e024807ddac8.
                            Last edited by puerte; 12 februari 2013, 13:45.

Comment

Re: wat raadt u mij aan om dit te bewerkstelligen?

Oorspronkelijk geplaatst door SaraF Bekijk bericht
                              Hallo,
                              en jij ook hallo...?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X