Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony RX1: een absoluut verrassende camera!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony RX1: een absoluut verrassende camera!

Vandaag de eerste foto's gemaakt met mijn nieuwe Sony RX1.
    Ken de bediening van de RX1 nauwelijks maar kwam thuis met opnames van een uitzonderlijke fotokwaliteit.
    In Jpeg zo uit de camera, zonder enige bewerking.

Bovendien een comfortabel lichte en hanteerbare camera.
    Ik had al enkele jaren geleden afscheid genomen van de zware grote camera "kolossen" en een Leica M9 aangeschaft, maar bij de RX1 is zelfs de M9 met zijn kleinschalige lenzen, zwaar.

Van de vele verhaaltjes van slechte AF heb ik tot nu toe niets gemerkt.
    Ook de zeer kritische en deskundige Sean Reid in "Reid Reviews" die de RX1 uitvoerig heeft getest (rapport pas verschenen) heeft niet de minste problemen met de AF zelfs onder weinig licht omstandigheden!
    Hij is zeer lovend over de RX1 en dat lees je niet dikwijls bij Sean Reid!
    Harry Briels

Re: Sony RX1: een absoluut verrassende camera!

Veel succes met je RX1!
    Ongetwijfeld een fantastisch toestel (mag ook wel voor die prijs ).
    Jammer dat de lenzen wel niet verwisselbaar zijn (weet dat het komt omdat de lens zo goed als op de sensor zit).

Comment

De reden dat ik over de RX1 geschreven heb is feitelijk omdat ik echt verrast was door de "image quality".
      Als Leica gebruiker was ik toch wel wat gewend, maar mijn RX1 kan wat de foto kwaliteit betreft zich zeker meten met de Leica M9 en zal vermoedelijk niet te hoeven onderdoen voor de nieuwe Leica! Maar daar weten we nog niet al teveel van af.
      Goedkoop is de RX1 zeker niet, maar wanneer je een Carl Zeiss lens fl/2.0 35mm koopt geef je al gauw tot €1.200 uit en dan moet je nog een camera kopen!
      Ik denk dat, zoals je zegt, de combinatie en optimale afstemming van de CZ lens met de top sensor van Sony, de opmerkelijke resultaten oplevert.
      Ik denk dat Sony zich door de ontwikkeling van de RX1 heeft geschaard onder de grote camera fabrikanten en de concurrenten een lesje heeft geleerd.
      Dat kan ons consumenten alleen maar voordelen opleveren.
      Harry Briels

Comment

Er loopt al een topic van de RX1 dus deze mag verplaatst worden !
        Leiqa Q3 43, Canon R5 , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon RF 100-500 L

Comment

Working...
        X