Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D naast de 550D aankopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D naast de 550D aankopen?

Dichter op mijn onderwerp zal morgen jammer genoeg niet lukken. Ouders mogen de wedstrijdvloer niet op.
    Ik denk dat ik mijn sluitertijd niet op vast had ingesteld. Dus ik ga mijn diafragma wrschl wat groter moeten draaien dan. En dan hopen dat de zaal beter verlicht is (ken hem niet, is de Sporthal van Jabbeke).
    Canon EOS 550D en 7D met 18-55mm, 85mm, 17-85mm en 70-200mm 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door giger Bekijk bericht
      Dichter op mijn onderwerp zal morgen jammer genoeg niet lukken. Ouders mogen de wedstrijdvloer niet op.
      Ik denk dat ik mijn sluitertijd niet op vast had ingesteld. Dus ik ga mijn diafragma wrschl wat groter moeten draaien dan. En dan hopen dat de zaal beter verlicht is (ken hem niet, is de Sporthal van Jabbeke).
      gewoon zo ne keer een DOF calculator op je smartphone (als je er een hebt) zetten, is een goede hulp.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Idd, om meer scherptediepte te verkrijgen ga je dichter op je onderwerp moeten staan of je diafragma dicht draaien (grotere f-waarde) wat je iso dan weer omhoog jaagt indien je een vaste sluitertijd gekozen hebt.
        Waarom zou dichterbij gaan staan helpen? Je dof is hetzelfde bij dezelfde vergroting en diafragma. Dus als jij dichter gaat staan en uitzoomt voor dezelfde compositie, is je dof even groot.

Dit lijkt mij een gevalletje misfocus. Goed proberen je onderwerp te volgen met het focuspunt is de boodschap.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Working...
        X